تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820247849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیستان وبلوچستان برای رسیدن به متوسط ها چهار هزار کلاس درس نیاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سیستان وبلوچستان برای رسیدن به متوسط ها چهار هزار کلاس درس نیاز دارد زاهدان- ایرنا- رییس مجمع خیران مدرسه ساز سیستان و بلوچستان گفت: این استان برای رسیدن به متوسط کشوری فضاهای آموزشی نیازمند ساخت چهار هزار کلاس درس است که تحقق آن همت مدیران آموزش و پرورش و همیاری و مشارکت خیران را طلب می کند.


به گزارش ایرنا، ˈمحمد سیرجانیˈ روز پنجشنبه شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز سیستان و بلوچستان با تقدیر از خیران کشوری و بومی که برای توسعه فضاهای آموزشی در استان تلاش می کنند از قشرهای مختلف جامعه خواست هرچه در توان دارند برای ارتقا سطح تعلیم و تربیت نسل امروز انجام دهند.
وی اظهار داشت: متوسط نرخ پوشش تحصیلی در سیستان و بلوچستان در مقطع پیش دبستانی 12 درصد و متوسط کشوری 36 درصد، مقطع ابتدایی در استان 90 درصد و در کشور 97 درصد، متوسطه اول استان 76 درصد و کشور 88 درصد و سطح پوشش تحصیلی مقطع دوم متوسطه در استان 68 درصد و در کشور 82 درصد است.
رییس مجمع خیران مدرسه ساز استان همچنین نرخ سرانه فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان را به ازای هر دانش آموز 3،2 متر مربع و متوسط کشوری را 4،7 مترمربع ذکر کرد.
وی افزود: همدلی و همراهی خیران در ساخت فضاهای آموزشی برای دانش آموزان نقش مهمی در بهبود وضعیت سرانه آموزشی و سطح پوشش تحصیلی در این استان خواهد داشت.
وی گفت: بیش از 18 هزار و 500 کلاس درس در قالب پنج هزار و 78 فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان موجود است که کمتر از نیمی از آن معادل دو هزار و 266 فضای آموزشی استحکام لازم و شرایط استاندارد را برای تحصیل دانش آموزان دارند و بقیه نیازمند تخریب و مقاوم سازی هستند.
رییس مجمع خیران مدرسه ساز سیستان و بلوچستان افزود: سال گذشته هر هفته 19 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان اضافه و 12 کلاس درس تخریب و بازسازی شده است.
سیرجانی با بیان اینکه در سه سال گذشته 351 کلاس درس در قالب 66 مدرسه با اعتبار 18 میلیارد تومان به صورت مشارکتی و مردمی به فضاهای آموزشی استان اضافه شد گفت: خیران در این مدت به طور متوسط هر ماه دو مدرسه در استان احداث کردند.
وی گفت: 248 خیر که 52 نفر از آنان بانوان هستند در سیستان و بلوچستان در کار مدرسه سازی فعالیت دارند که حاصل کار آنان احداث 117 فضای آموزشی است.
وی با بیان اینکه 40 درصد از خیران مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان بومی و 60 درصد غیر بومی و از سایر استان های کشور هستند اظهار داشت: تلاش داریم آمار 40 درصدی مشارکت خیران بومی استان را با همت بیشتر آنان افزایش دهیم.
وی افزود: از پانزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز سیستان و بلوچستان تا کنون ساخت 51 مدرسه با اعتبار 18 میلیارد تومان توسط خیران تعهد شده که هشت میلیارد تومان از این مبلغ محقق شده است.
رییس مجمع خیران مدرسه ساز سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک 293 مدرسه نیمه تمام در استان وجود دارد که نیازمند 134 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل است که 54 پروژه از این تعداد با 60 درصد پیشرفت فیزیکی با مشارکت خیران می تواند ساخته شود.
به گزارش ایرنا، شماری از خیران کشوری و بومی مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان از جمله اکبر ابراهیمی، محمد و سعید وکیلی راد، خانواده شهید راحتی، محمدعارف دهانی، فاطمه راشکی، کبری سالاری، رضا عزیزی، غلامحسین راشکی، حورنسا زنگویی، حسین کیقبادی، طاهره پژوهان، ابراهیم شهرکی، علی قلی زاده، اسدالله سیرجانی، علیرضا علی اکبر، عباسی، هاشم سلیمی آشتیانی، حمیدرضا خانمحمدی، یوسف احمدی، غلامرضا میرزایی، ابراهیم ضمیری، حسن حیدری خباز، مصطفی رمضانی و محمد جنگی زهی مورد تجلیل قرار گرفتند. ک/2
7307 / 653
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن