تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816525379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با این عمل جراحی شجریان یا بوچلی شوید!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: با این عمل جراحی شجریان یا بوچلی شوید!
مراکز تخصصی درمان صدا به راه افتاده که سرویس‌های ویژه‌ای برای خوانندگان و قاریان و افراد عادی که مایل به بهبود صدای خود هستند ارائه می‌دهند و نوع خدمات تضمینی‌اش نیز به گونه‌ای است که شاید در آینده برخورداری از یک صدای زیبا چندان ملاک نباشد و هر شخصی توان به دست آوردنش را با صرف مبالغی داشته باشد!
کد خبر: ۳۹۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸ - 08 May 2014






آیا تصور می‌کنید بتوانید روزی چهچهه‌هایی چون اساتید برجسته موسیقی ایران بزنید و خیل هواداران صدای کم‌نظیرتان روز به روز در حال کثرت یافتن باشند؟ اگر تاکنون تنها دلخوش به اصلاح صدایتان با نرم افزار بودید، حال فرصت دارید تا با جراحی حنجره‌تان و پذیرش یک ریسک، تلاش کنید شبیه شجریان، ناظری، پاواروتی و بوچلی شوید و تجربه شیرین برخورداری از یک طیف صدای رویایی را از آن خویش سازید!

به گزارش «تابناک»، برخورداری از حنجره منحصر به فرد عمدتاً به ژنتیک مرتبط است و بخش کمی از این صدا به تمرین و ممارست بازمی‌گردد و به همین دلیل به نسبت فعالان و نوازندگان موسیقی که با ممارست توانسته‌اند بر سازهای موسیقیایی تسلط یابند، تعداد بسیار اندکی موفق شده‌اند آوازهایی گیرا و ماندگار را اجرا و ثبت کنند و از میان این اندک چهره‌های دارای صدای مستعد و مناسب، عده بسیار کمتری به عنوان شاهکار در این عرصه قلمداد می‌شوند.

حنجره به مثابه یکی از پیچیده‌ترین سازها با محدودیت‌هایی همراه است و برخلاف دیگر سازها قابل کوک کردن یا تغییر ساختار نبوده و از این منظر هرچه بر تحریرها و دستگاه‌های آوازی مسلط نیز باشید، در نهایت در صورت عدم برخورداری از صدای مناسب نخواهید توانست به حداقل کیفیت آوازی نیز دست یابید؛ حداقلی که یک نوجوان دارای حنجره مستعد بدون این آموزش‌ها بروز می‌دهد و به سادگی برای هر شخص غیرمتخصصی این استعداد ذاتی نمایان می‌شود.

در سال‌های اخیر برای این چالش، راهکاری در نظر گرفته شده بود و با استفاده از نرم افزارهای پیچیده، صدای خوانندگان اصلاح گشته، بر تعداد اکتاوهای صدا افزوده شده و در نهایت چنان صدای ظریفی تحویل مخاطب داده می‌شود که حتی خود خواننده نیز توان تشخیص صدایش را ندارد! این فضا منجر به شکل گیری موجی از خوانندگان بالاخص خوانندگان پاپ شده که فاقد صدایی حداقلی هستند و به وسیله همین نرم افزارها به خواننده بدل شده و شهرت قابل توجهی نیز به دست آورده‌اند و البته برای درک سطح صدایشان کافی است به یکی از اجراهای زنده‌شان رفته باشید!

در واقع تاکنون این اجراهای زنده بودند که میزان تسلط و واقعیت صدای یک خواننده را پیش رو می‌آوردند اما شاید در آینده حتی کنسرت‌ها نیز چنین توانی را نداشته باشند، چرا که ظاهراً مراکز تخصصی درمان صدا به راه افتاده که سرویس‌های ویژه‌ای برای خوانندگان و قاریان و افراد عادی که مایل به بهبود صدای خود هستند ارائه می‌دهند و نوع خدمات تضمینی‌اش نیز به گونه‌ای است که شاید در آینده برخورداری از یک صدای زیبا چندان ملاک نباشد و هر شخصی توان به دست آوردنش را با صرف مبالغی داشته باشد!

حنجره انعطاف‌پذیرترین عضو بدن انسان است (plasyic organ) و بر مبنای اطلاعات این کلینیک‌های تخصصی، مکانوتراپی حنجره دانشی است که طی آن با روش‌های درمانی صرف فیزیکی (غیر دارویی و غیرشیمیایی) و با بهره گیری از ابزار مدرن و جدید نسبت به بالانس و تقویت عضلات و مفاصل حنجره اقدام می شود؛ درمان فیزیکی نیز چیزی به جز عمل جراحی نیست که با توجه به حساسیت حنجره، جزو عمل‌های ساده محسوب نمی‌شود، به خصوص آنکه قرار باشد دستاوردهای عجیب و پیچیده‌ای برای صاحبِ حنجره در پی داشته باشد.

درمان انواع گرفتگی صدا، تقویت حنجره و بهبود کیفیت صدا مبتنی بر بایومکانیک حنجره، درمان صدای زیر یا بم غیر طبیعی، درمان صدای تودماغی، افزایش کیفیت و بهبود رنگ صدا، عقب رفتن و تیره شدن رنگ صدا (ویژه صوت حرفه ای)، زیبایی صدا، افزایش قدرت و حجم صدا، افزایش انعطاف پذیری و کاهش نویز صدا، افزایش دانگ صدا، رفع اشکال درتحریر، افزایش طیف و رنج صدا، تغییر رنگ و زنگ صدا، سختی و سنگینی صدا حین اجرای اوج در قطعات، جلو آوردن صدا و شفاف کردن رنگ صدا، خارج کردن صدا از گلو و تقویت صدا و بهبود رزونانس صدا جزو خدماتی است که این کلینیک‌ها ارائه می‌دهند و عجیب و منحصر به فرد است!

این کلینیک‌ها البته تنها با عمل جراحی صرف اقدام به بهبود صدا نمی‌کنند و مشکلات جزئی را با اقداماتی چون «فیزیولوژی حنجره» قابل رفع می‌کنند و تاکید دارد چنین عملی بدون هیچ گونه عارضه جانبی و مبتنی بر خود فرد است. این تجارت تازه البته احتمالاً از رقم‌هایی بالایی برخوردار است چرا که تعداد خدمات دهندگان در این زمینه در کشور بسیار محدود است و البته پدیده بسیار غریبی نیز محسوب می‌شود که بسیاری از ثروتمندان فاقد حداقل صدا را ترغیب می‌نماید تا سراغ چنین شیوه‌هایی بروند اما آیا این روش نتیجه بخش خواهد بود؟ این پرسشی است که باید محققان و متخصصان حوزه پزشکی بدون تعصب نسبت به حرفه جدید پاسخ دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن