تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816276649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکانی معصوم در انتظار آغوشی پرمحبت/ ساعاتی با کودکان شیرخوارگاه علی اصغر (ع) مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کودکانی معصوم در انتظار آغوشی پرمحبت/ ساعاتی با کودکان شیرخوارگاه علی اصغر (ع) مشهد مشهد-ایرنا-بیش از 170 کودک در شیرخوارگاه و خانه فرزندان حضرت علی اصغر(ع) بهزیستی خراسان رضوی در انتظار برخورداری از کمترین حق خود از زندگی یعنی خوشبختی در میان خانواده روزگار می گذرانند.


هنوز طنین صداهای کودکانه شان در گوشم نجوا می کند. . .ˈخاله من، من، منو بغل کن . . ˈ؛ دستهایشان را بالا می گیرند و برای لحظه ای بغل گرفتن اصرار می کنند؛ نمی دانم کدام را بغل کنم و در آغوش بگیریم تا هرآنچه محبت در سینه دارم را با این کار نثارشان کنم.
به محض بلند کردن هر کدام و لبخند زدن به هر کدام از آنها، دیگر کودکان انتظار دارند همان کار را برای آنها هم انجام دهی، بغضی گلویم را گرفته اما به اجبار لبخند می زنم تا در این کوتاه دقایق، شادشان کنم.
خدایا چه می بینم،خواسته و آرزوی این کودکان معصوم از زندگی چقدر اندک است؛ چقدر از بهره مندی از حق کودکانه شان که داشتن آغوش مهربان یک مادر و نگاه با محبت یک پدر است ،بی انصافانه محروم شده اند.
هرکدام از آنان به فراخور سن و سالشان به گروههای مختلف تقسیم بندی شده اند و برای گذران روز به بهترین نحو برنامه هایی دارند تا تربیت و تعلیمشان همانند سایر کودکان پیش برود و حداقل در این زمینه از همسالان خود عقب نمانند، مربیانی که از جان و دل با آنان همراهی می کنند و در کنارشان همچون یک مادر و در عین حال یک پدر خطاهایشان را اصلاح می کنند و ادب می آموزند تا برای خود ˈخانمˈ و ˈآقاˈ شوند.
مربیانی که عشق به کودکان در صبوری هایشان، محبت به کودکان در رفتارشان و تربیت عاشقانه کودکان در همه نگاه و کردارشان موج می زند.
آنان به ترحم نیازی ندارند، قلبی مملو از محبت و آغوشی پرمهر و لبخندی بی منت می خواهند تا شور و شوق کودکانه شان پاسخی در خور بگیرد؛ حاضرند قلب کوچکشان را بی بها ببخشند و آنچه در دست دارند را به تو می دهند تا شادت کنند اما با بخشندگی شان در حقیقت ما را خجالت می دهند.
اگر چه نیازمند آغوشی بی کینه اند و لبخندی پرمهر، اما خود به تو لبخند می زنند و این محبتها همه ما بزرگترها را از غروری که داریم و حد و مرزی که برای محبت ورزیدن به دیگران برای خود می گذاریم هر لحظه بیشتر و بیشتر خجل می کنند.
عشق ورزیدن و شاد بودن را باید از این کودکان آموخت، آنهایی که محبت مادر و عشق پدر را ندیده اند و بی رحمانه رها شده اند اما هنوز روح خداوندی را در وجود خود دارند و محبت می کنند و در عین حال همچنان پدر و مادر می خواهد و هر روز فکر می کنند ˈخالهˈ ها و ˈعموˈ ها آمده اند تا آنها را با خود ببرند و برایشان بشوند ˈپدرˈ و ˈمادرˈ همیشگی شان.
هنوز برای محبت و توجه به کودکانی که بی سرپرست و بدسرپرست در این شیرخوارگاه زندگی می کنند دیر نیست و شاید حمایت معنوی و مادی از این کودکان معصوم نقطه عطفی در زندگی هر یک از ما برای تحولی عظیم باشد.
شیرخوارگاه و خانه فرزندان حضرت علی اصغر(ع) از مشهد در تابستان 1379 فعالیت خود را در زمینه نگهداری، آموزش و پرورش فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست در تمامی مقاطع سنی آغاز کرد،نگهداری و خدمات رسانی به این کودکان به تفکیک سن و در بخش های مختلف انجام می گیرد.
کودکان شیرخواره و تا شش سال در بخش شیرخوار ، دختران 12 تا 20 سال در بخش شبانه روزی نگهداری و خدمات رسانی می شوند، شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) تنها مکان نگهداری کودکان شیرخوار تا شش سال در استان خراسان رضوی است.
مساحت کل مجموعه حدود هفت هکتار و زیر بنای آن حدود هفت هزار متر مربع در قالب پنج بلوک می باشد.
مدیر این مجموعه که صمیمانه گروه خبرنگاران ایرنا را همراهی می کند، می گوید: این مرکز در طول بیش از 13 سال فعالیت خود تلاش کرده است تا خدمات مطلوب و مناسبی را به کودکان خود ارایه دهد و در این راستا با کمک و مشارکت خیرین در کنار اعتبارات دولتی موفقیتهای زیادی حاصل شده است.
فرخنده پیرنهاد اظهارداشت: در حال حاضر سه خوابگاه شامل خوابگاه شیرخوارگان، خوابگاه کودکان سه تا شش سال و خوابگاه دختران 13 سال به بالا در این مرکز فعالیت دارد که در کنار این امکانات مجموعه زمین بازی، مهدکودک و غیره نیز خدمات آموزشی و تفریحی را در اختیار کودکان قرار می دهد.
وی با بیان اینکه خوابگاه دختران بالای 13 سال هم اینک 25 مقیم دارد، می گوید: در شیرخوارگاه 80 کودک و در خوابگاه کودکان سه تا شش سال نیر 90 کودک هم اینک از خدمات این مجموعه استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه معمولا شمار کودکان مرکز با احتساب واگذاری ها و ورودی های جدید بین 170 تا 180 نفر است، افزود: انتقال فرزندان خردسال متکدیانی که توسط شهرداری جمع آوری می شوند به این مرکز، مقداری موجب افزایش آمار شده است.
فرزندخواندگی و واگذاری کودکان به شکل امین موقت از جمله راههای خانواده دار شدن این کودکان معصوم است، که سالها متقاضیان را پشت نوبت نگه می دارد.
پیرنهاد در این زمینه می گوید:نوبت انتظار متقاضیان برای واگذاری کودکان به صورت فرزندخوانده حدودا بین دو تا سه سال است و شمار متقاضیان هم در این زمینه بسیار بالاست و انتظار متقاضیان برای واگذاری کودکان به صورت امین موقت کمتر است.
وی با اشاره به اینکه در قانون قدیم فرزندخواندگی که متعلق به سال1353 می باشد، احراز صلاحیت والدین برای واگذاری بر عهده دادگستری بوده است،اظهار می دارد: اما در قانون جدید ابلاغی مورخ23 آبانماه سال گذشته متقاضیان با مراجعه به بهزیستی به سایر ارگانها جهت انجام امور لازم معرفی می شوند ، نتایج تحقیقات از طریق بهزیستی به دادگاه ارسال و در نهایت با نظر موافق یا مخالف بهزیستی رای صادر می گردد.
در این روند به گفته پیرنهاد نظارت بهزیستی بسیار قوت پیدا کرده است و علت نوبت های طولانی برای واگذاری کودکان به متقاضیان نیز آن است که 70 تا 75 درصد کودکان مرکز دارای خانواده هستند و بد سرپرست محسوب می شوند لذا تا تعیین و احراز فاقد صلاحیت بودن سرپرستان واقعی باید در انتظار صدور رای دادگاه بود.
مدیر شیرخوارگاه واگذاری کودکان بی سرپرست را به خانواده های متقاضی در کوتاه ترین زمان میسر می داند و می گوید:در واگذاری کودکان به متقاضیان به ترتیب سه اولویت واگذاری به خانواده و بستگان نسبی،خانواده های متقاضی و نگهداری در مرکز لحاظ می گردد لذا بازگشت کودک به خانواده حقیقی خود به دلیل مسائل عاطفی از اولویت برخوردار است.
به گفته وی در قانون جدید واگذاری کودکان به عنوان فرزندخوانده به دختران مجرد نیز با تایید برخورداری از شرایط و امکانات لازم امکان پذیر شده است.
وی می گوید: پارسال 350 واگذاری در این مجموعه داشته ایم که 150 کودک به خانواده و بستگان ، همین تعداد به عنوان فرزند خوانده و امین موقت و حدود 50 کودک نیز به سایر مراکز هیات امنایی زیر نظر بهزیستی تحویل داده شده اند.
مدیر شیرخوارگاه و خانه فرزندان حضرت علی اصغر(ع)،کمک خیرین را در تامین نیازهای کودکان بی نهایت موثر می داند و اظهار می دارد در عین حال خیرین و حامیانی هستند که به فراخور نیاز کودکان مرکز ما را در تامین نیازهایشان یاری می دهند که حدودا 50 نفر می شوند و ماهیانه بین 100 تا 200 هزار تومان به کودکان این مجموعه کمک می کنند.
او با اشاره به همکاری و مشارکت پزشکان متخصص با این مرکز از همکاری بیش از 20 پزشک و دندانپزشک متخصص و فوق تخصص کودکان به صورت رایگان با این مجموعه خبر می دهد.
پیرنهاد اظهار می دارد: در حال حاضر چهار شیفت کاری در قالب سه شیفت گردشی و یک شیفت اداری با 150 پرسنل در این مجموعه در خدمت کودکان فعالیت دارند.
وی می گوید: کودکان این مجموعه نیاز به ترحم ندارند بلکه نیازمند حمایت حقیقی هستند و در این راستا کمک خیرین و نیکوکاران در این زمینه می تواند ما را در ارایه خدمات بهتر به این کودکان یاری دهد.
بیش از دو ساعت دیدار با کودکان به طول انجامیده و حالا با باری از مسولیتی که بر دوشم سنگینی می کند قصد ترک مجموعه را می کنم؛ذهنم سخت درگیر پیدا کردن راهی برای کمک به معصومیت کودکانه شان است، معصومیتی که برای حفظش باید از دلهای تپنده کمک گرفت؛ معصومیتی که هر روز دلهای آسمانی و چشم های مهربان را به انتظار می نشیند . . .ک/4
7496/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن