تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814663947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از اهدای لباس کردی به ضرغامی تا تشویق های ممتد ماهان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حاشیه های افتتاح شبکه نسیم در مریوان از اهدای لباس کردی به ضرغامی تا تشویق های ممتد ماهان سنندج - ایرنا - مراسم افتتاح رسمی شبکه ملی نسیم از کنار دریاچه زریوار مریوان با حضور رییس رسانه ملی و استاندار کردستان، حاشیه های جالبی داشت که اهدای یک دست لباس کردی از طرف استاندار کردستان به ضرغامی و تشویق های ممتد ˈماهان رحیمیˈ دانش اموز بیمارمریوانی از جمله این حاشیه ها بود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم ساعت 17 و 30 دقیقه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و نواختن سرود مقدس جمهوری اسلامی آغاز شد و استاندار کردستان با توصیفی شاعرانه در قالب جملاتی نغز استان فرهنگی کردستان را به ملت ایران معرفی کرد.
* این مراسم به صورت زنده از شبکه های یک، سه، نسیم و کرد پخش شد و در آن تصاویر بسیار زیبایی از دریاچه زریوار مریوان، کوه ها و دشت های اطراف این دریاچه به روی جعبه جادویی نقش بست.
* بیش از 10 هزار نفر از اقشار مختلف مردم برای حضور در مراسم افتتاح شبکه نسیم به دریاچه زریوار مریوان آمده بودند.
* گروه چهل دف حوزه هنری استان کردستان در ابتدای این مراسم به اجرای برنامه مدیحه سرایی و دف نوازی پرداخت و گروه ارکستر فلارمونیک کردستان نیز در این مراسم موسیقی کردی و فارسی اجرا کردند که در حین اجرای برنامه موسیقی، جمعیت زیادی اقدام به اجرای ˈهه ل په رکیˈ و رقص و پای کوبی کردند.
* در این مراسم همچنین امام جمعه، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسوولان محلی و هنرمندان شهرستان مریوان حضور داشتند.
* رییس رسانه ملی تنها دو دقیقه به ایراد سخن پرداخت و گفت: قصد سخنرانی ندارم و می خواهم از دیگر برنامه لذت ببرید.
عزت الله ضرغامی با اشاره به اینکه نسیم شبکه ای شاد و پر طراوت است، گفت: چه جایی بهتر از استان شهید پرور و فرهنگی کردستان و شهر مریوان برای افتتاح این شبکه است.
* عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در این مراسم یکدست لباس کردی به عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما اهدا کرد.
* ماهان رحیمی دانش آموز بیمار مریوانی و معلم فداکارش که با تراشیدن موهای سرش با وی اعلام همدردی کرد نیز در این مراسم حضور داشتند و مورد تقدیر قرار گرفتند.
* رییس رسانه ملی، استاندار کردستان، امام جمعه، فرمانده سپاه، نماینده مردم سروآباد و مریوان و فرماندار شهرستان مریوان برای اهدای لوح تقدیر و هدایای هنرمندان برجسته استان کردستان بر روی سن حضور یافتند.
* با قرائت نام ماهان رحیمی از سوی مجری برنامه، جمعیت حاضر در محل برگزاری مراسم یکصدا فریاد ماهان، ماهان سردادند و ماهان رحیمی پس از حضور بر روی سن تا پایان برنامه اهدای لوح های تقدیر، در کنار امید کریمیان نماینده مریوان و سروآباد قرار گرفت.
* در این مراسم از خانواده شهید جلال بارنامه، ماهان رحیمی دانش اموز بیمار و محمد علی محمدیان معلم فداکار مریوانی، لقمان احمدی هنرمند و کاتب قرآن، عباس کمندی محقق نویسنده و پژوهشگر، حامد قادرزاده محقق، سالم صلواتی هنرمند و فیلم ساز، کیوان مجیدی هنرمند و فیلم ساز، میرزای هورامی نویسنده و محقق و عمر صالحی صاحب نویسند، مترجم و شاعر نیز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.
* در حین برگزاری مراسم افتتاح شبکه نسیم عده ای از گردشگران حاضر در دریاچه زریوار مریوان اقدام به قایق سواری در دریاچه می کردند که از دید دوربین های تلوزیونی پنهان نماند و هرازگاهی در خلال برنامه از شبکه هایی که پخش زنده داشتند، پخش می شد.
* چند چترباز نیز بر فراز آسمان مشرف بر دریاچه زریوار به هنرنمایی می پرداختند که این صحنه های جذاب نیز از شبکه های سیما پخش شد.
شهرستان مرزی مریوان با حضور 170 هزار نفر جمعیت در 130 کیلومتری جنوب غربی سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.ک/3
7346/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن