تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821190799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب ارتباط نهج البلاغه با قرآن رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کتاب ارتباط نهج البلاغه با قرآن رونمایی شد تهران - ایرنا - کتاب ارتباط نهج البلاغه با قرآن عصر چهارشنبه در محل سرای اهل قلم بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، این کتاب اثر دکتر «مجید معارف» استاد دانشگاه الهیات تهران و دکتر «حامد شریعتی» عضو هیات علمی دانشگاه قرآن و معارف است. در این کتاب ارتباط میان نهج البلاغه و قرآن از حیث ساختاری و محتوایی بررسی شده است.
دکتر مجید معارف در مراسم رونمایی از کتاب ارتباط نهج البلاغه با قرآن، تالیف این کتاب را برای جهان اسلام اثرگذار خواند.
دکتر مصطفی مصطفی دلشاد تهرانی مدیرگروه نهج البلاغه دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران نیز در این مراسم درمورد نهج البلاغه گفت:در نهج البلاغه قابلیتی نهفته است که منشا تولید دانش های مختلفی از جمله دانش واژه ای و معارفی است.
وی افزود: استعدادی که درنهج البلاغه وجود دارد درهیچ کتابی دیده نمی شود.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: حدود سه هزار پایان نامه در مورد حضرت علی (ع) و 800 پایان نامه در مورد نهج البلاغه شناسایی شده است.
تهرانی در مورد قابلیت نهج البلاغه در راهگشایی در عرصه های مختلف زندگی گفت: برای هر موضوعی که به نهج البلاغه مراجعه کنیم راه های نو و رساننده به مقصد درست پیش روی ما قرار می دهد.
دکتر «بخشعلی قنبری» عضو هیات علمی گروه ادیان و عرفان دانشگاه آزاد تهران مرکز نیز در مورد نهج البلاغه گفت: از محاسن این کتاب این است که در نکته های آن ماندگارهای بشری موج می زند.
وی در مورد سبک زندگی از نگاه نهج البلاغه نیز گفت: مبنای سبک زندگی حضرت علی (ع) بر این اصل تکیه دارد که در جهان یک اصل متغیر و دو نقطه ثابت وجود دارد که نقطه ثابت خدا و دیگری آخرت است.
قنبری در مورد اصول زندگی مطلوب در نهج البلاغه گفت: جهان جای تن آسایی نیست بلکه جهان یکسره محل کار و کوشش است با این حال انسان ها نباید به واسطه مشغولیت در کارهای بسیار از توجه به خود غفلت ورزند.
وی ادامه داد: سبک زندگی حضرت علی(ع) سبک زندگی تمام است و نگاه فروکاهش نگرانه به زندگی از نظر نهج ابلاغه مردود است.
آیت الله «سید جمال الدین دین پرور» مسوول بنیاد نهج البلاغه نیز در این مراسم گفت:اگر از نهج البلاغه استفاده بهینه نکنیم و آن را به دقت مطالعه و به کار نبندیم دشمنان سوء استفاده خواهند کرد.
دین پرور افزود: در نهج البلاغه در خصوص خداشناسی بیانات ویژه ای وجود دارد که در کتاب های فلسفه و کلام وجود ندارد.
وی تاکید کرد: ما همه وظیفه داریم نهج البلاغه را بخوانیم با این نیت که در زندگی آن را مطرح کنیم.
علمی(3)**2038**9132**1856
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن