تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820278501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار خراسان رضوی: فرهنگ و هنر استان نیازی به پول ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار خراسان رضوی: فرهنگ و هنر استان نیازی به پول ندارد مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت: فرهنگ و هنر استان برای متجلی شدن و پیشرفت نیازی به پول ندارد بلکه نیازمند تلاش و حمایت در سطح گسترده است.


به گزارش ایرنا، ˈعلیرضا رشیدیانˈ روز چهارشنبه در همایش تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی در مشهد افزود: فرهنگ، بزرگترین میراث بشری و هنر بهترین روش انتقال این میراث به نسل دیگر است.
وی اظهار داشت: بسیاری از ارزشهای اسلامی در قالب هنر گسترش می یابند و در مقابل بسیاری از مفاسد نیز در قالب هنر جایگزین ارزشها می شوند.
رشیدیان گفت: برای رفع مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر اگر کل بودجه استان را هم به این بخش اختصاص دهیم پاسخگوی نیاز آنها نخواهد بود.
وی بیان کرد: همانگونه که اتاق های گفت و گوی اقتصاد با حضور مدیران دولتی و مدیران بخش خصوصی در استانداری برگزار می شود، اتاق گفت و گوی فرهنگ نیز با حضور مدیران دولتی و اصحاب فرهنگ و هنر استان تشکیل خواهد شد تا جلساتی را به صورت ماهانه برگزار کند.
استاندار خراسان رضوی افزود: برای اشاعه فرهنگ در استانی که متعلق به حضرت امام رضا (ع) است تلاش می کنیم و با استفاده از امکانات دولتی و همراهی اصحاب فرهنگ و هنر مشهد را برای تبدیل شدن به پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 آماده می نماییم.
مدیر کل اطلاعات استان خراسان رضوی نیز در این همایش به تبیین نقش هنرمندان در تحقق شعار امسال پرداخت و گفت: نامگذاریهای هر سال توسط رهبر معظم انقلاب، بیانگر وجود مسیری هوشمندانه است که هر سال متناسب با شرایط جامعه تعیین می شود.
شفیعی افزود: شعار امسال از سه بخش ˈاقتصاد و فرهنگˈ به منزله ارائه دو عنصر یا مولفه اساسی از قدرت ملی، ˈعزم ملیˈ به منزله ارائه یک راهبرد و ˈمدیریت جهادیˈ به منزله ارائه یک سبک مدیریتی تشکیل می شود.
وی اظهار داشت: هدف از نامگذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ با بهره گیری از مدیریت جهادی و بکارگیری راهبرد مبتنی بر عزم ملی و بسیج همگانی، رفتن به سوی افزایش قدرت و اقتدار ملی نظام بویژه در عرصه فرهنگ و اقتصاد است.
وی افزود: اصحاب فرهنگ و هنر متولی اصلی افزایش اقتدار فرهنگی هستند اما اقتدار فرهنگی تابع بسیاری از متغیرها و عوامل کارکردی بویژه در حوره فرهنگ کشور است.
مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی گفت: اقتدار فرهنگی تابع مستقیمی از اهتمام هنرمندان نسبت به تولید آثار فاخر هنری، بهره گیری حداکثری از ذخائر فرهنگی، توجه هنرمندان به ارتقای نمادهای ملی، مسوولیت پذیری متعهدانه هنرمند، حفظ شان و منزلت هنر توسط هنرمندان و جسارت هنرمندان در اشاعه فرهنگ دینی است.
شفیعی افزود: اقتدار فرهنگی همچنین تابع مستقیم از مقابله هنرمندان با نفوذ و رخنه فرهنگی، مقابله با تخریب کنندگان فرهنگ ملی و دینی، توان دشمن شناسی و معرفی دشمن به جامعه توسط هنرمندان است.
وی ادامه داد: اهالی مطبوعات و رسانه باید مراقب باشند با اخبار مایوس کننده ناامیدی را بر فضای جامعه حاکم نکنند اما این به آن معنا نیست که از حقایق چشم پوشی کنند بلکه باید به گونه ای عمل کنند که دشمن موفق به متزلزل کردن عزم راسخ ملت نشود.
وی اظهار داشت: امروزه آمریکا با بهره گیری از هنر به عنوان یک سلاح توانا و غیرتهدیدآمیز درصدد استیلا بر اذهان و افکار جهان برآمده است و بیشترین صادرات محصولات فرهنگی به کشورهای دیگر را دارد.
او گفت: جنگ ما با دشمن، نبرد فکر و فرهنگ است و تسلیحات نظامی در این عرصه کاربردی ندارد لذا هنرمندان باید عرصه را برای کسانی که استفاده ابزاری از فکر، هنر و فرهنگ برای تضعیف نگاه هویت طلبانه و نمادهای ملی دارند، تنگ نمایند.
در این مراسم از برترین های عرصه فرهنگ و هنر خراسان رضوی قدردانی شد./2
7489 /664
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن