تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816161228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجدید دیدار بعد از 25سال با معلمی دلسوزتر از مادر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تجدید دیدار بعد از 25سال با معلمی دلسوزتر از مادر انزلی - ایرنا - از آن روزها که ˈ جمیله کمالی ˈ معلم کلاس اولشان بود 25 سال گذشته، حالا بعضی ها خودشان بچه دارند اما خاطره مهربانی ، احساس وظیفه ، فداکاری و روش خوب تدریس وی برای همیشه در ذهن آنها ماندگار شده است.


16 نفر از شاگردان ورودی 68-67 دبستان شاهد پسران انزلی با همت و برنامه ریزی انجمن اولیاء و مربیان این مدرسه با گل و شیرینی و هدیه از دور و نزدیک آمده بودند تا بعد از سالها معلم محبوبشان را ببینند و از او قدردانی کنند.
نخستین ورودی های دبستان شاهد انزلی آمدند در کنار بچه ها صف بستند. از زیر قرآن رد شدند و سر یکی از کلاس ها رفتند تا نخستین آموزگار خود را بار دیگر ملاقات کنند.
این بار بچه ها خودشان حضور و غیاب کردند اسمهایشان را که به زبان می آوردند معلم با لبخندی و چشمهایی که از اشک شوق برق می زد نام خانوادگی شان را می گفت.
میثم بنیادی کارشناس رایانه یکی از این شاگردها است . می گوید روز اول مدرسه گریه می کردم چون آمادگی نرفته بودم و دوری از مادر برایم خیلی سخت بود. اما خانم معلم را که نشانم دادند به نظرم شبیه مادرم آمد و همین گریه ام را بند آورد .
او که متاهل و کارمند گمرک است افزود: خانم کمالی همه شاگردانش را دقیق می شناخت و با خلق و خویشان آشنا بود . بین بچه ها فرق نمی گذاشت و همه را پسرم صدا می زد. کلاس داری عالی و نواوری در کنار مهربانی و صمیمیت موجب شده بود که همه بچه ها او را دوست داشته باشند.
وی که خود اکنون پدر شده آرزو می کند فرزندش هم معلمی همچون خانم کمالی داشته باشد .
جواد بلند نظر متولد 61 است و امروز کار را رها کرده تا به دیدار معلم محبوبش بیاید . می گوید خاطره مهربانی هایش همیشه برایم ماندگار است.
نیما جهان گشت کارشناس حسابداری است و همراه دخترش ثمین به دیدن معلم قدیمی اش آمده . می گوید خانم کمالی نه تنها برای سال اولی ها بلکه برای بقیه هم دلسوز بود و زمانی که معلمی شاگردی را از کلاس بیرون می کرد او واسطه می شد تا سر کلاس باز گردد.
خانم کمالی در حالی که دخترک نیما را نوازش می کند، می گوید ثمین نوه من است وقتی با نگاه پرسشگرم روبرو می شود می افزاید فرزندان شاگردانم مثل نوه های خود من هستند .
مالک پورحسرت پسر مدیر سابق مدرسه نیز از مهربانی و عطوفت معلم قدیمی اش یاد می آورد. میثم شاه بیگی که کوهنورد است و اغلب قله های کشور را صعود کرده نیز می گوید : خانم کمالی قله های معرفت و انسانیت را فتح کرده است.
حامد مرتضی پور ، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی و کارمند شبکه بهداشت است .
او از مهربانی و اشراف کامل معلمش به کار می گوید و به یاد می اورد زمانی که بیمار شده بود خانم کمالی به منزلشان رفته و داوطلبانه و رایگان به او آموزش داده بود تا از کلاس عقب نماند.
جلال ظهیری کارشناس امور اداری بنادر و دریانوردی گیلان نیز از صبوری ، و انسان دوستی مثال زدنی خانم کمالی تعریف می کند .
کورش پورآقایار که اکنون کارمند گمرک است می گوید خانم کمالی از مادر برایمان دلسوزتر بود. حتی غذای خودش را به بچه ها می داد.
میثم مهدی که آن روزها نیز گاه و بیگاه برای بچه ها می خواند برای معلم و همشاگردی های قدیمی در وصف حضرت علی بهترین معلم اخلاق مداحی کرد .
شاگردان سابق با معلم قدیمی شان عکسی به یادگار گرفتند و شاخه گلی تقدیمش کردند .
اکبر حسینی مدیر دبستان شاهد پسران شهید دقیق روحی که سالها همکار خانم کمالی بوده مهربانی و عطوفت ، پشتکار و احساس مسئولیت را از مهمترین ویژگی های او می داند و می گوید : حتی وقتی بیمار بود سر کلاس حاضر می شد تا بچه ها از درس عقب نمانند. می افزاید : خانم کمالی مثل یک روانشناس در شناخت از اولیاء و بچه ها دقیق بود و این روی کارش تاثیر خوبی داشت .
وی برنامه ریزی این دیدار و حضور شاگردان قدیمی برای دیدار با معلمشان را خیلی جالب خواند و افزود: حالا دیگر احساس می کنم بعد از بازنشستگی هم فراموش نمی شوم .
خانم جملیه کمالی معلم نمونه و محبوب شهرستان انزلی نیز که از این دیدار سخت به سر شوق امده بود، گفت: اگر دنیا را به من می دادند انقدر خوشحال نمی شدم .
وی متولد 1340 است. از 18 سالگی به شغل معلمی پرداخته و در 50 سالگی بازنشسته شده ولی با دعوت یکی از مدارس غیرانتفاعی اکنون نیز مشغول به تدریس است. چندین بار معلم نمونه شهرستانی و استانی ، دارنده الگوی تدریس برتر کشوری شده و 15 سال مدرس دوره های ضمن خدمت درس فارسی ریاضی و انشاء نویسی برای معلمان بدو استخدام بوده است.
دو فرزند دارد که یکی مدرک کارشناسی رایانه و علوم تربیتی گرفته و دیگری مشغول تحصیل در رشته مهندسی تکنولوژی الکترونیک است. اما حدود یک هزار دانش آموزی را که معلمشان بوده نیز فرزندان خود می داند .
می گوید روزی یکی از شاگردانم را در خیابان دیدم و پرسیدم چه کار می کنی، گفت: طنز می نویسم. گفتم من هم در طنزهایت هستم . پاسخ داد طنزهای من تلخند . شما جزء بخشهای شیرین زندگی من هستید .
تاکید می کند: معلم را هدیه های مادی خوشحال نمی کند بلکه چنین یادمانهایی برایش ارزش دارد.
از آرزوهایش که جویا می شوم ، پاسخ می دهد: زیارت خانه خدا و سلامتی و موفقیت همه شاگردانم .
و در پایان از جمیله کمالی می پرسم معلمی یعنی چه و او می گوید: معلمی یعنی عشق و دوست داشتن.ک/4
620/ 603
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن