تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821068637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجهیز کتابخانه ولی عصر اصفهان به 5 هزار کتاب صوتی/راه اندازی دو اتاق آکوستیک ضبط کتاب دیجیتال


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان یاوری به مهر خبر داد:
تجهیز کتابخانه ولی عصر اصفهان به 5 هزار کتاب صوتی/راه اندازی دو اتاق آکوستیک ضبط کتاب دیجیتال
اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیر کل کتابخانه های استان اصفهان گفت: کتابخانه ولی عصر اصفهان تاکنون به 5 هزار کتاب صوتی ویژه نابینایان و قابل استفاده برای افرادعادی مجهز شده و با راه اندازی دو اتاق آکوستیک برای ضبط کتاب دیجیتال در این کتابخانه، به مرور بر تعداد این نوع کتاب ها افزوده می شود.



غلامرضا یاوری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کتابخانه ولی عصر اصفهان با کمک خیران به دو اتاق اکوستیک برای تولید کتاب های صوتی مجهز شده است.

وی افزود: هم اکنون در این کتابخانه پنج هزار عنوان کتاب صوتی موجود است که این تعداد به مرور زمان افزایش پیدا می کند.

مدیر کل کتابخانه های استان اصفهان تاکید کرد: این کتابخانه تمام کتابخانه های نابینایان سراسر کشور را پوشش می دهد و به منظور ارتقای فرهنگ کتابخوانی این امکان برای افراد عادی نیز فراهم شده است تا هر کتابی از این مجموعه را که تمایل داشته باشند بر روی فلش یا سی دی دریافت کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که به چه علت مجموعه کتاب الکترونیکی انتشار یافته توسط نهاد کتابخانه ها از تنوع لازم برخوردار نیست، بیان داشت: زمانی که قرار است کتابی به شکل الکترونیک و پی.دی.اف دربیاید باید رضایت ناشر و نویسنده جلب و حقوق مادی و معنوی اثر خریداری شود.

یاوری افزود: بسیاری از نویسندگان و ناشران معتقدند که سودآوری کتاب چاپی بسیار بیشتر از کتاب های الکترونیکی است و به همین دلیل بسیاری از ناشران زیر بار الکترونیکی کردن کتاب هایشان نمی روند.

18 کارگروه تخصصی بر محتوای کتاب  های دیجیتال نظارت می کنند

وی تاکید کرد: از سوی دیگر هر کتابی که قرار است به شکل دیجیتالی دربیاید لازم است مراحل خاصی راطی کند بدین شکل که در ابتدا محتوای کتاب باید در 18 کارگروه تخصصی تعیین شده توسط نهاد کتابخانه های کشور برای تایید شود.

مدیر کل کتابخانه های استان اصفهان ادامه داد: اگر ناشری تمایل به الکترونیکی کردن کتابش داشته باشد اما کتاب هایش توسط کارشناسان این کارگروه ها بدون محتوا تشخیص داده شود این کتاب از گردونه انتشار دیجیتال خارج می شود.

وی گفت: ایجاد کتاب های الکترونیک جزو سیاست های مهم دولت است و در این راستا در آینده نزدیک به مرور با رفع موانعی که بر سر راه کتاب های دیجیتال موجود است تمام کتاب های مشهور دنیا را به شکل الکترونیکی در می آید.


۱۳۹۳/۲/۱۷ - ۱۲:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن