تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815412163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو انجمن تغذیه ایران: رژیم های غذایی حاوی فیبر خطر بروز سرطان را کاهش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضو انجمن تغذیه ایران: رژیم های غذایی حاوی فیبر خطر بروز سرطان را کاهش می دهد زنجان- ایرنا- عضو انجمن تغذیه ایران گفت: نتایج مطالعات متعدد، نشان می دهد رژیم های غذایی حاوی فیبر خطر بروز سرطانها به ویژه سرطان معده، روده و مری را کاهش می دهند.


پروین افشار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: فیبرها ترکیباتی هستند که در دیواره سلول های گیاهانی مثل سبزی ها، میوه ها، سبوس، غلات کامل، حبوبات و مغزها یافت می شوند.
وی یادآورشد: فیبرها با جذب آب و افزایش حجم مدفوع، به تسهیل دفع و کاهش یبوست کمک می کنند.
افشار افزود: فیبرها، با افزایش سرعت انتقال مواد غذایی از روده بزرگ موجب می شوند باکتری های روده فرصت کمتری برای تولید مواد سرطان زا داشته باشند و همچنین دیواره روده برای مدت طولانی در معرض مواد سرطان زا قرار نگیرند.
وی اظهار کرد: فیبرها علاوه بر افزایش حجم و تسهیل عمل دفع موجب رقیق شدن مواد سرطان زا و کاهش مدت زمان تماس این مواد با دیواره روده می شوند.
این کارشناس تغذیه مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: با استفاده کافــی و مناسب از گروه غلات، میوه و سبزی ها می توان از بروز بسیاری از سرطانها پیشگیری کرد.
وی یادآورشد: استفاده از مواد غذایی پروبیوتیک دار نیز از بروز سرطان های دستگاه گوارش پیشگیری می کند که هم اکنون لبنیات غنی شده با پروبیوتیک ها در بازار برای مصرف وجود دارند.
افشار افزود: غذاهای دریایی نیز به علت داشتن اسیدهای چرب امگا 3، سلنیوم، روی، ویتامین E و... در پیشگیری بسیاری از سرطان ها به ویژه سرطان سینه و روده نقش مهمی دارند.
522/7320
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن