تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820416744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام تعلیم و تربیت عزم خود را برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب جزم کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان: نظام تعلیم و تربیت عزم خود را برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب جزم کرده است رودان- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان؛ نظام تعلیم و تربیت را نهادی تأثیرگذار در فرهنگ سازی و تحقق شعار سال دانست و از آمادگی کامل این نهاد برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب خبر داد.


به گزارش چهارشنبه ایرناˈ احمد آخوندی؛ افزود: این نهاد مقدس بیشترین نقش را در شکل دهی فرهنگ جامعه بر عهده دارد و باید تمامی توان و ظرفیت خود را در راستای اعتلای فرهنگ عمومی جامعه بکار بگیرد.
وی در ادامه با اشاره به رسالت نظام تعلیم و تربیت در راستای تحقق شعار سال و رهنمودهای مقام معظم رهبری؛ بیان کرد: در جهت تحقق این مهم و براساس سیاست های آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین نظام آموزشی؛ کارگروه های تخصصی تشکیل و برنامه ریزی های لازم جهت آموزش و نشست های توجیهی نیز انجام شده است.
آخوندی توانمند ساختن مدیریت مدارس با داشتن روحیه جهادی برای ترویج و تقویت فرهنگ در جامعه را یکی از مهمترین برنامه های نظام تعلیم و تربیت در سال جاری برشمرد.
وی ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه را مهمترین و ارزشمندترین رسالت آموزش و پرورش خواند و تحقق آن را در گرو وحدت، همدلی، همراهی، مشارکت و احساس مسئولیت همگانی دانست.
آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت معلمان در پرورش نیروی انسانی متعهد و متخصص؛ تربیت نسلی متعالی مبتنی بر تفکر و اندیشه های اسلامی را مهمترین نیاز جامعه خواند.
این مسوول با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید مطهری؛ اضافه کرد: معلمان باید با الگو قرار دادن این استاد بزرگ؛ در راستای تربیت نسلی متعالی، متدین، متخصص، متعهد و کارآمد برای خدمت به جوامع بشری تلاش نمایند.
آخوندی بیان کرد: این استاد بزرگ و اندیشمند یک اسوه بی بدیل در زمینه علوم دینی بود که با برهان های عقلی، اسلامی و نگارش کتاب های مختلف در حوزه علوم اسلامی؛ در راستای احیاء و ترویج دین از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.
وی خاطر نشان کرد: شهید مطهری با بهره گیری از قرآن و عترت و با استفاده از علوم عقلی و نقلی و با قلمی آزاد؛ جهان اسلام را دگرگون ساخت.
آخوندی ادامه داد: شهید مطهری با بیان و نگارش حقایق عقلانی و پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان اسلام از آن برای صدمه زدن به مسلمانان استفاده می کردند؛ به خاری در چشم بدخواهان تبدیل شد و عاقبت جان خود را در راه صیانت و دفاع از آرمان های والای اسلامی و انقلابی فدا کرد.
وی بر تبیین نقش و جایگاه تفکر و اندیشه های استاد مطهری در پاسداری و صیانت از ارزش های ناب دینی، اسلامی و انقلابی در بین نسل جوان و دانش آموز تاکید و خاطر نشان کرد: معلمان باید با مطالعه آثار این معلم؛ اندیشه های این استاد بزرگ را در جامعه نهادینه، ترویج و تعمیق نمایند.
آخوندی در پایان از دانش آموزان خواست با همت، پشتکار و عزمی جهادی در راستای ارتقای جایگاه علمی کشور، رشد و توسعه همه جانبه ایران اسلامی؛ تلاش کنند.
هم اکنون بیش از دو هزار فرهنگی امر تعلیم و تربیت بیش از بیست هزار دانش آموز در 200 آموزشگاه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم در شهرستان رودان را بر عهده دارند.
شهرستان رودان با سه هزار و 44 کیلو مترمربع مساحت در فاصله 90 کیلومتری بندرعباس قرار دارد؛ براساس آمار سال 1390 جمعیت این شهرستان 118 هزار و 547 نفر اعلام شده است.
رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی استان هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و هم اکنون 80 درصد از جمعیت این شهرستان بطور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند. ک/3
7196/668
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن