تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821212660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انعکاس طبیعت در فرهنگسرای معرفت به نمایش گذاشته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انعکاس طبیعت در فرهنگسرای معرفت به نمایش گذاشته شد تهران بزرگ-ایرنا-فرهنگسرای معرفت میزبان آثار پروانه لشگری دانش آموخته رشته عکاسی با موضوع انعکاس طبیعت در آب است.


به گزارش ایرنا، آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده اند حاصل تلاش سه سال عکاسی پروانه لشگری از اقصی نقاط مختلف کشورمان است.
لشگری متولد فروردین ماه 1356 و فارغ التحصیل دکوراسیون داخلی دانشگاه هنر تهران و دانشجوی سال سوم رشته عکاسی است.
وی عکاسی را از سال 86 به صورت معمول آغاز کرده و در جریان سفرهایی که به اقصی نقاط کشورمان داشته تصاویری را از مناطق بکر و زیبای ایران نیز به ثبت رسانده است.
علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا 23 اردیبهشت از ساعت 9 تا 19 به فرهنگسرای معرفت واقع در میدان شهرزیبا، بلوار شهران، بعد از زیرگذر شهید همت مراجعه کنند.

*نمایشگاه معرق در فرهنگسرای ملل
در این نمایشگاه، بیش از 20 تابلو با ابعاد مختلف، در معرض دید عموم قرار می گیرد.
بیش از 40سال است که استاد علامه زاده معرق چوب را به عنوان یک رشته هنـری دنـبال می کند و نزدیک به 30سال است که این هنر سنتی ظریف ایرانی را تدریس می کند، در حدود 200 استاد در معرق زیر نظر او آموزش دیده اند و هم اکنون خود این هنر را در ایران و دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی، کانادا، ایالات متحده و استرالیا به علاقه مندان تدریس می کند.
یکی از کارهای استاد علامه زاده، تعلیم هنر معرق تحت نظارت و سبک خاص وی به نابینایان جوان است که این کار در تاریخ هنر جهان به ویژه هنر معرق سابقه ندارد، آثار این هنرمندان نابینا تاکنون در نمایشگاه های متعددی به نمایش گذاشته شده و تحسین بینندگان را برانگیخته است.
استاد علامه زاده تاکنون نمایشگاه های متعدد معرق را در داخل ایران و خارج از کشور در کشورهای کانادا ، آلمان، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، امارات متحده عربی، هلند، دانمارک، سوئد، سوئیس، و همچنین در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار کرده است و سخنرانی هایی نیز در ارتباط با هنر معرق ایراد کرده است.
علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه می توانند تا 21اردیبهشت ماه از ساعت 9 تا 20 به نگارخانه شماره دو فرهنگسرای ملل واقع در؛بزرگراه صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه مراجعه کنند.

*نمایشگاه نقاشی در نگارخانه سرو
آثار مرجان پوریانژاد در این نمایشگاه به سبک رئال، تکنیک رنگ و روغن، پاستل و آبرنگ در ابعاد50در50 و 110در110 و 100در100 و 150در75 خلق شده اند. طبیعت، پرتره و برخی موضوعات انتزاعی موضوع آثار در این نمایشگاه است.
پوریانژاد تاکنون چندین نمایشگاه های گروهی و انفرادی در نگارخانه شهرهای اصفهان، مشهد و تهران برپا کرده است.
این نمایشگاه تا 18 اردیبهشت ماه از ساعت 9 تا 19در نگارخانه سرو واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از بوستان ساعی، کوچه ساعی یکم میزبان علاقه مندان است.

*برپایی نمایشگاه آینه مطهر
همزمان با سی و پنجمین سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم، نمایشگاه خوشنویسی و پوستر «آیینه مطهر» در فرهنگسرای ارسباران برپا شده است.
این نمایشگاه در دو بخش خوشنویسی؛ نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث و پوستر شامل آثار برگزیدگان نخستین جشنواره تجسمی «آیینه مطهر» است.
نمایشگاه «آیینه مطهر» به همت خانه موزه استاد مطهری و با همکاری بنیاد علمی و فرهنگی علامه شهید مرتضی مطهری تا 20 اردیبهشت ماه از ساعت 9 تا 19 در فرهنگسرای ارسباران واقع در؛ شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا میزبان علاقه مندان است.

*نقاشی های «آن دیگر آن» در خانه هنرمندان ایران
در نمایشگاه گروهی نقاشی «آن دیگر آن» 18 اثر رنگ و روغن و اکریلیک روی بوم غزاله عبدالله زاده نسودی، نگار نقوی، آیدا صبوری، مریم فردوسی، پرستو سماواتی، الناز رفیعی، سمیرا اکبری، پریسا امامی و سحرناز جعفری روی دیوار نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران رفته است.
این نمایشگاه تا 22 اردیبهشت ماه هر روز از ساعت 14 تا 21 پذیرای علاقه مندان است.

*برشی از روایت در خانه هنرمندان ایران
کلاژهای توران زندیه با عنوان «برشی از روایت» در نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته می شود.
این نمایشگاه 17 تا 22 اردیبهشت هر روز از ساعت 14 تا 21 اردیبهشت ساعت 17 در نگارخانه پاییز برپاست.

*نمایشگاه هنر مفهومی هشتگاه در نگارخانه زمستان
در این نمایشگاه هشت پرفورمنس متفاوت در هشت روز برای ارائه هشت مجسمه مفهومی توسط شاهد علوی اجرا می شود.
این پرفورمنس تا 22 اردیبهشت هر روز در چهار سانس از ساعت 14 تا 21 اجرا می شود.

*کشف باغ مخفی در نگارخانه ممیز
در نمایشگاه گروهی «باغ مخفی» 55 اثر از هنرمندان تجسمی کشور با نگاه شخصی و دیدگاه هنرمند نسبت به موضوع باغ و راز نهفته در این کشف و شهود به نمایش در می آید.
این نمایشگاه تا 22 اردیبهشت ماه هر روز از ساعت 14 تا 21 در نگارخانه استاد ممیز برپاست.
تهرام/7245/564
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن