تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817735869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساماندهي 22 ميدان اصلي پايتخت / پيشنهاد تغيير نام دانشگاه خوارزمي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اجتماعی > شهری
ساماندهي 22 ميدان اصلي پايتخت / پيشنهاد تغيير نام دانشگاه خوارزمي
ساماندهي 22 ميدان شهر تهران،ممنوعيت ساخت و ساز در ميادين و چهارراه ها وپيشنهاد تغيير نام دانشگاه خوارزمي به تربيت معلم در جلسه امروز شورا بررسي شد .



به گزارش خبرگزاري مهر ،در جلسه روز سه شنبه شوراي شهر تهران  یک فوریت طرح حفظ موقعیت و جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در میادین، چهارراه‌ها و معابر مهم تهران تا ارائه طرح جامع ساماندهی میادین و معابر به تصویب رسید. در جريان این طرح محمد سالاری - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این موضوع در طرح جامع توسط شورای عالی معماری و شهرسازی دیده نشده است، گفت: به طور مثال می‌توان به میدان فردوسی اشاره کرد که کل هویت آن توسط برجی واقع در این میدان از بین رفته است. وی ادامه داد: در مورد ساماندهی میدان امام خمینی(ره) نیز منطقه 12 فعالیت‌های بسیاری انجام داده و 1.2 میلیارد تومان هزینه کرده است و سازمان زیباسازی نیز از سالها قبل در ارتباط با این میدان طرح‌هایی را در نظر گرفته در حالی که نمایندگان شهرداری اطلاعاتی از این مطالعات نداشتند. اسماعیل دوستی - عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه در تهران بیش از 2 تا 3 هزار میدان وجود دارد گفت: این موضوع وظیفه سازمان زیباسازی نیست بلکه مربوط به معاونت شهرسازی و معماریست. وی ادامه داد: این موضوع جلوگیری از هرگونه هزینه ساخت و ساز و هرگونه اقدام است بنابراین این موضوع عملیاتی نیست و ابتدا باید میادین را به صورت پایلوت مدنظر قرار دهیم و پس از آن طرح را به صورت کلی در صورت لزوم اجرا کنیم. پس از آن صلاحی - معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا نیز با بیان اینکه تاکنون 188 تذکر شورای شهر چهارم ارائه شده است، گفت: تمام این تذکرات مشخص شده و تنها جواب شش مورد از تذکرات باقیمانده است و این در حالی است که تعداد تذکرات هر عضو شورا و نیز جوابیه‌های ما نیز مشخص است. احمد دنیامالی - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه اجازه نداریم طرح‌هایی ارائه کنیم که زندگی مردم مختل شود ، عنوان کرد: هویت میادین مشخص نیست و باید به همین منظور به دنبال یک طرح مطالعاتی و جامع باشیم. در بعضی مناطق واقعا مشکل داریم و می‌بینیم که پس از چند سال پیگیری یکشنبه با تصمیم یک مقام شهرداری مردم با مشکل مواجه می‌شوند.
دنیامالی طرح BRT ولیعصر(عج) را طرحی بسیار مناسب دانست اما در مورد آن اظهار کرد: آیا حقوق کاسبانی که در این منطقه فعال بودند پرداخت شده و یا خسارت آنها زمانی که سرقفلی‌شان به یک دهم کاهش یافته است، پرداخت کرده‌ایم. همچنین احمد مسجدجامعی - رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی میادین هویت‌های شهر هستند، عنوان کرد: میدان بهارستان تنها یک میدان نیست بلکه یک هویت را در بر می‌گیرد بنابراین رسیدگی به این میدان‌ها ارزش بررسی در صحن شورا را دارد. مسجدجامعی همچنین در مورد 22 میدانی که ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفته اظهار کرد: چرا در این خصوص میدان ارگ، میدان حسن آباد، میدان قیام، طرحی در نظر گرفته نشده است. عليرضا دبير نيز با بيان اين كه در بودجه 93 ساماندهي حدود 12 میدان اصلی را در نظر گرفته شده است گفت: برجي ميادين مهم شهر تهران سال ها است طرح ساماندهي شان آماده است .

احمد مسجد جامعي نيز با بيان اين كه سازمان زیباسازی از سالهای قبل ساماندهي حدود 25 میدان اصلی شهر را در دست مطالعه دارد گفت: این مباحث باید وارد صحن شود. میدان بهارستان فقط یک میدان نیست. کل حافظه تاریخی تهران در 200 سال اخیر ورق می خورد. میدان فردوسی هم در صحن شورای سوم بارها درباره ساخت و ساز نامناسب میدان تذکر دادم معاونت مربوطه هم می پذیرفت اما کار پیش نمی رفت. این یکی از میدان های مهم شهر تهران است که آسیب دید. این میدان ها ارزش دارند که در صحن شورا به آنها پرداخته شود و افکار عمومی در جریان آن قرار بگیرد.

کامیاب  مديرعامل سازمان زيباسازي با بيان اين كه میادین تهران  نيازمند توجه جدی تری هستند گفت:مدیریت شهری توجه افزونی را نسبت به میادین دارند. یکی از مشکلات ما تنوع وظایف است وظیفه اصلی ارتقا کیفیت محیط شهری است. یکی از مهم ترین نقاط عطف شهرها میادین هستند. این میادین در طول تاریخ به آرامی میدانی که محل مکث، آرامش و تعاملات فرهنگی بین شهروندان بود با مدرنیزه شدن به وضعی درآمد که امروز به فلکه و گره ترافیکی تبدیل شده است. ما باید نوع نگاه مان را به میدان تغییر دهیم. میدان باید محلی می بود برای حرکت از کثرت به وحدت اما حالا محل اختلافات اجتماعی شده است. وي ادامه داد :اگر به دنبال هویت ایرانی اسلامی هستیم میادین نماد این هویت هستند.بر حسب دستور شهردار کمیته ای در سازمان زیباسازی تشکیل شد با عنوان کمیته ساماندهی و ارتقا کیفی میادین.این کمیته نماینده تام الاختیار معاونت شهرسازی، حرمل و نقل، اجتماعی و شهرداری هر منطقه بر اساس میدان مورد بحث و شرکت مترو در جلسات کمیته حضور دارند.

همچنين در جلسه امروز شورا به یک فوریت طرحی درباره بازسازی و مرمت بنای دانشگاه خوارزمی و تغییر نام آن به دانشگاه معلم رای دادند.

در جلسه هفته گذشته شورا، احمد مسجدجامعی رئیس شورا با اشاره به اینکه این دانشگاه در 80 سال گذشته همواره با نام معلم گره خورده بود، درخواست بازگرداندن کلمه «معلم» به آن به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم شده بود. در همین راستا طرح مذکور با قید یک فوریت امروز به شورا ارائه شد و با تصویب یک فوریت آن، برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی خواهد رفت.
 


۱۳۹۳/۲/۱۶ - ۱۵:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن