تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819618928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایزن بازرگانی ایران: بازار افغانستان ظرفیت و فرصت مناسبی برای تجار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رایزن بازرگانی ایران: بازار افغانستان ظرفیت و فرصت مناسبی برای تجار است زاهدان - ایرنا - رایزن بازرگانی ایران در افغانستان گفت: بازار این کشور همسایه ظرفیت و فرصت بسیار مناسبی برای تجار ایرانی است.


ˈمهدی جوانمرد قصابˈ روز سه شنبه در نشست با تجار و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: با این وجود برخی استانها مانند سیستان و بلوچستان از این ظرفیت استفاده بهینه نمی کنند.
وی گفت: سیستان و بلوچستان از ظرفیتهای فراوان و موقعیت بسیار مناسبی برای بهره گیری از بازار افغانستان برخوردار است اما تنها بازارچه فعال آن ˈمیلکˈ با مشکلات زیادی رو به رو است.
او بیان کرد: امروزه رشد و توسعه تجارت، مبادله کالا و صادرات خدمات فنی و مهندسی از مهمترین محرکه های رشد و توسعه اقتصاد ملی کشورها است و سهم مهمی در تامین اقتصاد دارد به همین سبب باید از فرصتهای موجود و ایجاد موقعیتهای جدید بهترین بهره را گرفت.
رایزن بازرگانی ایران در افغانستان ادامه داد: با توجه به اشتراکات تاریخی، مذهبی، زبانی و فرهنگی ایران با کشور دوست و همسایه افغانستان و همچنین بازار پررونق آن کشور ضروری است تجار و بازرگانان از این فرصت به نحو شایسته ای استفاده کنند.
جوانمرد قصاب اظهار داشت: توسعه صادرات زمینه ساز امنیت است و سیستان و بلوچستان با آن همه ظرفیتها و توانمندیها می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه سیمان سیستان از موقعیت و بازار بسیار خوبی در افغانستان برخوردار است گفت: کیفیت بالا و قیمت مناسب سیمان ایران بازار افغانستان را به خود اختصاص داده و نسبت به سیمان سایر کشورها از موقعیت بهتری برخوردار است.
او تصریح کرد: نباید با برخی اقدامات مانند افزایش عوارض، هزینه صادرات را بالا ببریم و با دست خودمان به صادرات ضربه بزنیم، این در حالی است که برخی کشورهای همسایه افغانستان به سبب نداشتن ضوابط صادراتی کالاهایشان بدون عوارض وارد آن کشور می شود لذا می تواند ارزانتر عرضه شود.
وی گفت: بازار میدان رقابت است و باید با کیفیت و مناسب بودن قیمتها توان رقابت بالا در این میدان را داشته باشیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز گفت: از مجموع دو میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات ایران به افغانستان تنها 90 میلیون دلار سهم سیستان و بلوچستان است در حالی که نیاز سالانه افغانستان افزون بر هشت میلیارد دلار است.
مدیرعامل شرکت سیمان سیستان نیز در این نشست گفت: این شرکت به عنوان بزرگترین صادرکننده سیمان به افغانستان به دلیل افزایش عوارض از روز گذشته صادرات خود به افغانستان را از طریق بازارچه مرزی میلک متوقف کرده است.
ˈمحمدرضا احسانفرˈ افزود: پارسال 575 هزار تن سیمان به افغانستان صادر کردیم و در مجموع 50 درصد صادرات ایران به افغانستان را سیمان سیستان به خود اختصاص داده است.
وی گفت: متاسفانه امکانات موجود در مرز میلک به هیچ عنوان در حد و اندازه صادرات نیست لذا صادرکنندگان با مشکلات زیادی رو به رو هستند.
رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سیستان و بلوچستان نیز گفت: بازار افغانستان برای تجار ما از اهمیت زیادی برخوردار است.
ˈعبدالحکیم ریگیˈ افزود: متاسفانه جاده های نامناسب داخل افغانستان مشکل اصلی برای حمل و نقل کالا به آن کشور است در حالی که اگر افغانستان جاده های منتهی به ایران و کشورهای آسیای میانه را هموار و راهها را به نحو مطلوبی آماده سازی کند ارتباط و ترانزیت میان کشورهای آسیای میانه و آبهای آزاد از طریق افغانستان و ایران فراهم و سبب توسعه هر دو کشور می شود.ک/2
653
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن