تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820709465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیکرهایی که پس از25سال، دیدنشان همچنان اشک ها را جاری می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیکرهایی که پس از25سال، دیدنشان همچنان اشک ها را جاری می کند بوشهر- استقبال بی نظیرمردم بویژه جوانان و نوجوانان شهر وحدتیه استان بوشهر از پیکرهای دو شهید گمنام که جلوه ای ازعشق و دلدادگی مردم به اسوه ها و الگوهای ایمان، ایثار، مردانگی، فداکاری و مقاومت سرزمینشان است، نشان داد که هرچه زمان می گذرد، احساس افتخار ملت به شهدا بیشتر می شود.


به گزارش ایرنا، در آیین تشییع دو تن از شهدای گمنام در وحدتیه همه آمده بودند، از همه قشرها، پیر، جوان، نوجوان، زن و مرد، گویی فرزند گم گشته ای داشتند که پس از سال ها به وصالش می رسیدند.
حال و هوای عجیبی بر شهر حاکم بود همه دلها به هم نزدیک شده و یاد و خاطره روزهای دوران دفاع مقدس و تشییع شهدای منطقه را در دل بزرگترها زنده کرده بود اما اشک های لرزان نسلی که تنها قصه رشادت های جوانان آن روز را شنیده بودند راز زنده بودن شهدا را تداعی می کرد.
دو نوجوان کلاس هفتمی شهر وحدتیه که در این مراسم شرکت کرده بودند در گفت وگو با ایرنا گفتند: وقتی فکرش را می کنیم که شهدا با این سن کم جان خود را دادند تا ما امروز در آسایش باشیم، افتخار می کنیم که راه آنها را ادامه دهیم تا نسل های بعد نیز در اسایش باشند.
سرور دانش مهر افزود: اگرچه امروز جنگ سخت نیست اما ما باید در میدان فراگیری و توسعه علم، فرهنگ و اقتصاد
تلاش کنیم تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا که همان سرافرازی ایران اسلامی است، باشیم.
وی اضافه کرد: با وجود این که فصل امتحانات است ولی احساس تکلیف کردم که باید به استقبال این دو مهمان عزیز بیایم و عجیب بود که با دیدن پیکرهای این شهدا ناخودآگاه اشکم جاری شد.
دانش مهر بیان کرد: امروز با خودم گفتم که شهدا می توانستند بمانند و زندگی کنند ولی آنها رفتند تا راه را به ما نشان دهند و با خود عهد کردم که با تحصیل علم، حجاب، رفتار واخلاق راه آنها را ادامه بدهم.
فاطمه احمدزاده نیز گفت: شهدا خیلی برای ما و کشور زحمت کشیدند تا ما امروز همه چیز داشته باشیم و راحت زندگی کنیم.
یک فرهنگی اهل وحدتیه نیز گفت: امروز مردم شهید پرور این شهر خوشحال هستند و بر خود می بالند که شهدا بر ما منت گذاشتند و فضای شهر ما را متبرک کردند.
خداکرم زیراهی افزود: مردم همیشه در صحنه وحدتیه امروز با استقبال پرشور خود نشان دادند که همچنان ادامه دهنده راه امام و شهدا هستند و حضور این شهدا را در شهر خود مایه برکت و سعادت می دانند.
وی اضافه کرد: وجود این شهدا در شهر ما مایه خیر خواهد شد و جوانان نسل امروز را با نسل شهدا پیوند خواهد داد.
شهروند دیگر وحدتیه ای نیز گفت: این شهدا گمنام نیستند خوشنامند و با رفتن خود در گمنامی و بی نام و نشانی عزت و نام آوری را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.
احمد نورایی اضافه کرد: وحدتیه با وجود بیش از 50 شهید یکی از شهرهایی است که براساس جمعیت آن بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است.
گلبهار شعبانی که خود خواهر شهید است بیان کرد: امروز خاطره تشییع پیکر برادرم برای من تداعی شد و احساس می کنم این دو شهید نیز برادرم هستند.
وی افزود: مادر و خواهران این شهدا بدانند ما همه اینجا مادر و خواهر آنها خواهیم بود این شهدا در بین ما غریب نیستند.
خواهر شهید سید محمدرضا هاشمی نیز گفت: از آنجایی که برادر خودم نیز پس از 10سال مفقودالاثری جسدش برگردانده شد امروز نیز آمده ام برای این دو شهید خواهری کنم.
سیده خیری هاشمی افزود: یاد و خاطره شهدا هیچ وقت کهنه نمی شود چون خون امام حسین(ع) در رگهای آنها جریان دارد اگر داغ امام حسین کهنه و سرد شد داغ این شهیدان نیز سرد و فراموش خواهد شد.
عصمت شهاب مدیر یکی از مدارس وحدتیه گفت: ملت ایران همیشه قدردان شهدا که به دنبال گمنامی بودند تا ما خوشنام بمانیم، بوده و هستند و امروز همه موظفیم در هر مقامی که هستیم راه شهدا را به جوانان نشان دهیم.
امام جمعه شهر وحدتیه نیز اظهارکرد: ورود و حضور این پاکان درگاه حق باعث تطهیر فضای، احیا فضیلت ها و نزدیکی قلوب خواهند شد.
حجت الاسلام سید یعقوب موسوی نژاد افزود: فضایلی چون شهادت طلبی، ولایت مداری، عزت مداری و پیروی از سرور و سالار شهیدان با وجود این شهیدان در افکار جوانان جامعه تثبیت خواهد شد.
وی یادآور شد: امروز که جوانان و مردم جامعه ما به نوعی در میدان جنگ رسانه ای واقع شده اند برای پیروزی در مصاف با دشمن نیازمند تقویت فضیلت های دینی و اخلاقی با چنین کارهای فرهنگی هستند.
موسوی نژاد بیان کرد: یادمان شهدای گمنام می تواند به عنوان مرکز فرهنگی و معنوی شهر تبدیل شود و مردم همزمان که برای استفاده از فضای پارک این اینجا حضور می یابند از برنامه ها و فضای معنوی نیز بهره ببرند.
امام جمعه وحدتیه ادامه داد: حضور این شهدا و نزدیک شدن به آنها روند فرهنگ اصیل اسلامی را در جامعه تسهیل و دور شدن از فرهنگ شهدا باعث غرق شدن در دنیا و زمینه ساز گناه و معصیت خواهد شد.
وی یادآورشد: مردم ولایت مدار وحدیته همان طور که با جان و دل این شهدا را چون پاره تن خود در آغوش کشیدند در آینده نیز از برکات معنوی و هدایتگری خون شهدا بهره خواهند برد و ادامه دهنده راه آنها خواهند بود.
رییس شورای اسلامی دشتستان و عضو شورای اسلامی شهر وحدتیه گفت: در این چند روز که عطر شهدا در شهر پیچیده حال و هوای شهر بسیار معنوی شده و مردم بی صبرانه منتظر بوده و شهدا را از خود می دانستند و حتی مرتب به محل دفن شهدا که در حال آماده سازی بود سر می زدند و راز و نیاز می کردند.
غلامرضا کاووسی افزود: مردم شهر وحدتیه انس و الفت شدیدی با شهدا دارند، می توان از این فرصت بدست آمده بویژه در محل دفن شهدا که مرکز تجمع جوانان و خانواده هاست برای ترویج شعائر دینی کمک گرفت.
وی اضافه کرد: برای این مکان که امروز به وجود دو شهیدی که به مادرشان اقتدا کردند و در گمنامی چراغ هدایت شده اند مقدس شده دو برنامه ویژه داریم.
کاووسی افزود: یکی این که این مکان به زیارتگاه و فضایی معنوی برای زیارت و استراحت با آرامش معنوی خانواده ها تبدیل شده و دیگری اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی جذاب برای جذب جوانان و استحکام خانواده ها مهیا خواهد شد.
شهردار وحدتیه گفت: برای این فضا طراحی بسیار خوب و کارشناسی صورت خواهد گرفت که هم با فضای پارک و هم قداست قبور شهدا منطبق باشد
وی افزود: اعتبارساخت آن را از دو محل درآمد شهرداری و اعتبارات استانی تامین خواهیم کرد.
حمید صفایی اضافه کرد: وجود 54شهید با توجه به جمعیت 18هزار نفری شهر وحدتیه نشان از ولایت مداری و شهید پروری مردم این شهر دارد واستقبال بی نظیر مردم این شهر از این دو شهید گمنام نیز ستودنی بود.
صفایی گفت: مردم شهر همواره در برنامه های معنوی و بزرگداشت مجالس ائمه اطهار(ع) و محافل شهدا به بهترین نحو از جان و دل مایه گذاشته اند و امروز نیز خرسندند که چنین افتخاری نصیب شهرشان شده است و با مجموعه برای ساخت و آماده سازی فضای لازم همکاری خواهند کرد.
شهر وحدتیه از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر در فاصله 90 کیلومتری شرق بوشهر واقع است. ک/4
7213/539
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن