تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818875416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش های حوزه پزشکی باید بر اساس منشور اخلاقی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان ملک افضلی:
آموزش های حوزه پزشکی باید بر اساس منشور اخلاقی باشد
زنجان - خبرگزاری مهر: یک استاد دانشگاه با بیان اینکه آموزش های حوزه پزشکی باید بر اساس منشور اخلاقی باشد گفت: آنچه در حال حاضر در حوزه بهداشت و سلامت به آن نیاز داریم اخلاق پزشکی است.



به گزارش خبرنگار مهر، حسین ملک افضلی شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با تاکید بر اینکه عدم وجود اخلاق در حوزه پزشکی مشکلاتی برای این بخش ایجاد می کند  افزود: گسترش اخلاق مداری تنها با برگزاری کلاسهای درسی حاصل نمی شود بلکه اساتید این حوزه با الگو قرار دادن خود می توانند بسیار نقش آفرین باشند. وی تاکید کرد: اگر علم و اخلاق در کنار هم قرار گیرند مسلماً علم، علم نافذی خواهد بود. ملک افضلی با بیان اینکه انسان سالم محور توسعه پایدار است ادامه داد: سلامت جامعه در سلامت جسمی، سلامت روانی و سلامت معنوی خلاصه شده است. این استاد دانشگاه علم پزشکی تهران بابیان اینکه انسان سالم محور توسعه است، گفت: رسالت اصلی دانشگاههای علوم پزشکی ارتقای سلامت جامعه است و باید به این مهم توجه جدی شود. ملک افضلی ادامه داد: در دنیای امروز هنوز نتوانسته اند در زمینه سلامت معنوی گامهای موثر بردارند . وی با اذعان به وجود برخی مشکلات در حوزه اخلاق و معنویت  افزود: در کشوری که داعیه معنویت دارد طی سالهای گدشته نسبت به مقوله مهم اخلاق در حوزه پزشکی و سلامت توجه چندانی نشده است. ملک افضلی با تأکید بر نیاز حوزه بهداشت و سلامت کشور به توسعه و به روز شدن آموزشهای پزشکی  افزود: آموزش های ارائه شده حوزه پزشکی متناسب با نیازهای کشور نیست و باید بازنگری شود و دانشجو باید توانمند شود. وی توانمندسازی بیماران را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه باید بیمار و خانواده وی در زمینه بیماریها آموزش داده شوند افزود: تغییر و تحولات حوزه پزشکی در سطح کشور نیازمند نیازسنجی دقیق است و باید آموزش های پایدار در حوزه  بهداشت و سلامت کشور اراده شود. استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر لزووم تحول در نظام آموزشی حوزه بهداشت و درمان کشور تاکید کرد و با بیان اینکه کشور نیاز به تحول در حوزه آموزش بهداشت و سلامت دارد افزود: باید تلاش کنیم با به روز کردن و تحول در زمینه آموزش نسبت به توسعه آموزش های حوزه بهداشت و سلامت گام برداریم. ملک افضلی  گفت: دانشگاههای علوم پزشکی باید برای ارتقای سلامت، اهداف مشخصی را تعیین کرده و به دو مقوله مهم آموزش و کیفیت خدمات توجه کنند. وی افزود: نیاز اساسی کشور تحول بنیادین در رویکرد آموزش و سلامت در سطح کشور است و تحقق این مهم جایگاه نظام اسلامی را در جهان ارتقا می دهد.


۱۳۹۳/۲/۱۶ - ۱۱:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن