تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815333230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متن سوال نمایندگان و پاسخ ظریف در مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: متن سوال نمایندگان و پاسخ ظریف در مجلس


وزیر امور خارجه به منظور پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حضور یافت. ظریف گفت: گفتمان منطقی انقلاب عرصه را بر بدخواهان انقلاب و مردم ایران تنگ کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر، محمدجواد ظریف در آغاز جلسه علنی مجلس با بیان این که سوال و نظارت حق و وظیفه نمایندگان است و پاسخگویی در چارچوب مصالح و منافع ملی وظیفه بنده و سایر همکارانم در هیئت دولت است، افزود: حساسیت نمایندگان نسبت به وزارت خارجه نشان دهنده اهمیتی است که به سیاست خارجی و امنیت ملی داده می شود و این جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی گفت: بنده خوشحالم که در هشت ماه گذشته بیش از هر وزیر خارجه در تاریخ انقلاب در مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور یافته ام.

وی افزود: خداوند را سپاسگزارم که به برکت هوشمندی و پایمردی مردم دلاور ایران اسلامی و در سایه هدایت و حمایت مستمر مقام معظم رهبری و تدبیر و درایت ریاست جمهوری امروز سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با ارائه منطقی گفتمان انقلاب اسلامی که همان گفتمان امام و رهبری است، گفتمان صلح طلبی همراه با عزت ، گفتمان گفتگو همراه با هویت اسلامی ، گفتمان حکمت همراه با عدالت است ، با موفقیت مسیر پیشرفت ، روشنگری و شکستن موانع را دنبال می کند.

آقای ظریف تصریح کرد: به برکت این گفتمان دوستان انقلاب و اسلام و ایران در همه جا خوشحال و سربلند هستند و عرصه به سبب وجود جمهوری اسلامی ایران بر بدخواهان انقلاب و مردم ایران تنگ شده است.

وزیر امور خارجه با بیان این که در این مسیر پر فراز و نشیب بیش از هر چیز به لطف خدا ، دعای معصومین و همبستگی مردم و همراهی نمایندگان دل بسته ایم، گفت: امروز هم با همین رویکرد حاضر شده ام به سوالاتی که در کمیسیون پاسخ داده شده مجدداً پاسخ دهم.

وزیر امور خارجه گفت: دشمنان مردم ایران مهمترین عامل اقتدار ملی ما را هدف قرار گرفته اند و تلاش دارند استقامت مردم ایران را برهم زنند اما این امر در انتخابات ریاست جمهوری با حضور گسترده مردم آنها را نا امید کرد و دولت تدبیر و امید نیز تلاش دارد تا توطئه های آنها را خنثی کند.

 آقای ظریف که برای پاسخ به سؤال های تعدادی از نمایندگان درباره موضوعات مختلف وزارت امور خارجه و همچنین موضع گیری های وزیر خارجه در مجلس حضور یافته است، در پاسخ به این سؤالها با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه به منزله دیدبانی هوشمند وظایف راهبرد مقابله با تهدیدها را برعهده دارد افزود: تلاش من همواره این بوده است که با فضاسازی های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران قاطعانه مقابله کنم و اجازه ندهم تعصبات ساختگی و مسموم صهیونیستی، ایران را مخل امنیت جهانی و تهدید منطقه ای قرار دهد. وی گفت: من در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکردم. ظریف همچنین افزود: من اطمینان دارم که مسئولیتم در وزارت امور خارجه دیر یا زود به پایان خواهد رسید اما آنچه برای من و امثال من باقی می ماند انجام وظیفه و شاید خدمت ناچیزی است برای مردم و ارتقای جایگاه جهانی آنهاست که تقدیم می کنم.

ظریف تأکید کرد: تا زمانی که من وزیر امور خارجه هستم نخواهم گذاشت پروژه ضد ایرانی صهیونیست ها به اهداف خود برسد. وی افزود: نتانیاهو با بی شرمی معرکه گرفته که ایران می خواهد با ساختن بمب اتم هولوکاست دیگری را رقم زند.

وزیر امور خارجه گفت: ایران و ایرانی همواره مأمن و ملجاء اقلیت ها بوده و به تمام پیروان ادیان الهی احترام می گذارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی چهار سوال را از وزیر امور خارجه مطرح کرده اند که به شرح زیر است:

1- علت انفعال شما در موضوع رژیم حرام زاده اسرائیل و هولوکاست چیست؟
2- مستندات تاریخی آقای ظریف درباره تأیید هولوکاست در دولت راستگویان چیست؟
3- علت حمایت نکردن شما از پیشرفت های دفاعی جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از سفر هیئت های کارشناسی کشورهای دیگر در جهت توسعه توان موشکی به ایران چیست؟
4- علت مواضع خفت بار شما در دانشگاه تهران در مورد قدرت نظامی آمریکا و ضعف سیستم دفاعی جمهوری اسلامی ایران چیست؟
 


سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن