تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816453139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضعف فاحش اوباما در مسائل سیاست خارجی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
ضعف فاحش "اوباما" در مسائل سیاست خارجی
نگاهی به مسائل مربوط به سیاست خارجی و عملکرد "اوباما" در قبال آنها نشان دهنده ضعف وی در این موضوعات است .


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری رکورد نت ؛ روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا در مقاله ای به قلم "چارلز کروتامر " نوشت : پاسخ 949 کلمه ای باراک اوباما به سوالی درباره ضعف سیاست خارجی در هفته گذشته نشان داد که رییس جمهور با پاسخ ها بی ربط ،‌ مدافعانه ،‌ متناقض و دور از واقعیت خود در بدترین شرایط قرار دارد . 

این سخنان بدنبال اظهارات منتقدانه خبرنگارا فاکس نیوز توسط اوباما بیان شد . فاکس نیوز با اشاره به مطلب صفحه نخست نیویورک تایمز با موضوع شکست های اوباما در مسائل سیاست خارجی اظهار داشت : از جمله موارد ناتوانی های رییس جمهوری آمریکا می توان به عدم توافق تجاری با ژاپن در سفر اخیر به این کشور و نیز عدم موفقیت "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه اشاره نمود . 


در ادامه این مقاله آمده است : علاوه بر این موارد ،‌ گزینه های دیگری برای اثبات ضعف های اوباما در سیاست خارجی وجود دارد . شکست دو دور مذاکرات ژنو برای برقراری صلح در سوریه ، ناتوانی آمریکا برای مقابله با نفوذ روسیه در اوکراین و اخراج تحقیرآمیز اوباما از عربستان پس از دو ساعت مذاکره از جمله آنهاست . رییس جمهور آمریکا با سپری کردن 2300 مایل از اروپا به عربستان رفته بود تا با پادشاه این کشور مذاکره و دیدار کند . وی بدون شام از عربستان خارج شد . مجموعه شرمندگی های رییس جمهور آمریکا همچنان ادامه دارد . 


نخستین دفاع لفظی اوباما در مقام یک انسان ضعیف این بود : چرا همه مشتاقند که حتما از اقدام نظامی استفاده شود ؟ 


همین سوال باید هنگامی که بر اساس دکترین "‌محافظت از شهروندان بی کناه " وی به خاک لیبی حمله کرد ،‌ از رییس جمهور آمریکا پرسیده شود . همین دکترین در قبال 150 هزار سوری بی گناهی که در شهرهای این کشور سلاخی شدند نیز بیان شد . 


اقدام نظامی در سوریه نیز به بهانه عبور دولت "بشار اسد " از خط قرمز آمریکا در استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور در آستانه اجرا شدن بود ؛ که البته در این موردنیز روسیه موفق شد اوباما را وادار به عقب نشینی از موضع خود نماید و بگونه ای آمریکا را در معرض تمسخر دنیا قرار دهد . 


آیا هر کسی مشتاق به استفاده ازگزینه نظامی است ؟ کدام نماینده جمهوری خواه یا دموکرات آمریکایی خواستار اعزام نیروهای ارتشی به اوکراین است ؟ پنتاگون ماه گذشته پیشنهاد ارسال برخی تسلیحات نظامی برای مردم اوکراین را داد تا با استفاده از آن در برابر نظامیان روسی مقابله کنند . 


اوباما در ادامه پاسخ خود با احتیاط جواب میدهد : آیا تصور می کنید که تسلیح کردن اوکراینی ها می توانست مانع فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی روسیه شود ؟ چرا در اوکراین هر آنچه ما انجام میدهیم توسط جامعه بین الملل نظارت می شود اما فعالیت های روسیه بدون توجه می گذرد ؟ 


این سخنان نشانه چیست‌؟‌ ترس یا ترس از انتقاد ؟ یا کلماتی پوچ ؟


آیا این شرایط می توانست منجر به توقف اقدامات پوتین بعنوان قهرمان و ناجی مردم کریمه شود ؟ بدیهی است که هیچ چیز نمی توانست مانع کنترل روسیه بر کریمه شود . هیچ چیزی نمی توانست مانع قدرت نمایی های پوتین در موضوع اوکراین شود . 


نویسنده در ادامه تصریح کرد :‌ تلاش دولت آمریکا برای تحریم های اقتصادی علیه روسیه نیز بلوف هایی بیش نیست . پس از اجرای دور دوم این تحریم ها نه تنها ارزش روبل روسیه کاهش نیافت بلکه با افزایشی یک درصدی نیز همراه بود . بازار بورس مسکو نیز روندی صعودی را داشته است . 


در بررسی اخیر روزنامه "نیویورک تایمز" در مورد سیاست خارجی بی مبالات و تاثیرات آن نوشت : یک ایده استراتژیک مهم در پس اقدام ایالات متحده وجود دارد . روسیه با نمایش قدرت خود موفق شد کریمه را که روزگاری بعنوان یک همسایه برای مسکو محسوب میشد با خود همراه سازد . در حقیقت روسیه از سالیان پیش تاکنون به مهار آمریکا در میادین مختلف مشغول بوده است . 


کروتامر در انتها خطاب به اوباما خاطرنشان کرد : هیچکس این ادعا را ندارد که از دکترین تدافعی علیه روسیه استفاده شود یا مخالفان روسی را مسلح کنید چرا که در آن صورت احتمال وقوع درگیری ،‌ خونریزی و جنگ میان مسکو و واشنگتن وجود دارد . اما ژست های دیپلماتیک توخالی یا تحریم های بی اثر اوباما آنقدر بی ارزش هستند که نیازی به اشاره به آنها در این مقاله نیست .


 
انتهای پیام /









تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن