تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821197862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردرگمی اوباما در سیاست خارجی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
سردرگمی "اوباما" در سیاست خارجی
نگاهی به سیاستهای اعمال شده از سوی اوباما در قبال موضوعات بین المللی نشان میدهد که وی در بسیاری از موارد از اتخاذ تصمیم مناسب و صحیح عاجز است .


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری سالیسبری پست ؛‌ این پایگاه خبری در مقاله ای با اشاره به اقدامات اوباما در موضوعات مختلف مربوط به سیاست خارجی نوشت : چنانچه به رسانه های گروهی و روزنامه ها و نشریات هفته ها و ماه های اخیر در آمریکا نگاهی بیندازیم به روشنی این مطلب را خواهیم دید که موج گسترده ای از انتقادات علیه تصمیمات و اقدامات باراک اوباما در حوزه سیاست خارجی به راه افتاده است . 

می توانیم به برخی از آنها اشاره کنیم . نیویورک تایمز : رنج اوباما از عقب نشینی ها و شکست های آمریکا در ژاپن و خاورمیانه / فاکس نیوز : همتای روسی "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا پاسخ تماس های وی را نمی دهد / . تیتر برخی مجلات نیز این بوده است : قدرت گیری روزافزون چین در برابر تضعیف گام به گام آمریکا / خاورمیانه به سبک اوباما ؛ هر روز بدتر از دیروز / . 


در ادامه این مقاله آمده است : اوباما در امور بین المللی بی تجربه ، بی علاقه و بی سیاست است و این موضوع را به دنیا اثبات کرده است . از میان کشورهای جهان برخی از رهبران سیاسی این موضوع را عمیق تر درک کرده اند و توانسته اند با استفاده از این ضعف رییس جمهوری آمریکا این کشور را بیش از پیش تضعیف نمایند . از جمله این رهبران که به خوبی به ناتوانی اوباما در سیاست خارجی پی برده ، " ولادیمیر پوتین " رییس جمهوری روسیه است . 


و در حقیقت اعمال نخستین دور از تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسکو این موضوع را اثبات نمود . این تحریم ها هیچ چیزی نیستند جز تقلایی کوچک و مضحکانه  . آیا حقیقتا غرب تصور می کند می تواند ابرقدرتی به نام روسیه را با تفنگ آب پاش از پا در بیاورد ؟!


در مباحث فیزیک این مطلب وجود دارد که طبیعت از وجود خلاء بیزار است به همین دلیل در اولین فرصت تلاش می کند آن را پر کند . این موضوع در سیاست خارجی نیز صدق می کند . برقراری "صلح از طریق قدرت" ابزار آن محسوب می شود . 


شاید بتوان وضوح این قاعده را در سیاست های " آیت الله خمینی " رهبر فقید ایران مشاهده نمود که در زمان رهبری خود دیپلمات های آمریکایی بازداشت شده در تسخیر سفارت واشنگتن در تهران را در سال 1981 آزاد نمود و از این طریق تهدید غیرمستقیمی که از سوی ایالات متحده برای حمله نظامی به ایران وجود داشت ، از بین برد .  


نویسنده این مقاله در ادامه نوشت : در حالی که اوباما به موضوعات متفرقه ای مانند حضور زنان نظامی در میادین جنگ یا پرداخت مالیات برای اقشار مختلف در جامعه مشغول است ، پوتین رییس جمهور روسیه در حال سیاست گذاری های صحیح و اقدام بکار در میادین اصلی استراتژیک بوده است . 


در حالی که خاورمیانه در آتش جنگ افروزی های ایالات متحده می سوزد ، دولت آمریکا همانند هم پیمان خود اسرائیل هیچ گزینه ای برای اقدام ندارد جز انتقاد کردن . همانگونه که وضعیت دنیا در حال تغییر است سیاست خارجی کشورها و بخصوص آمریکا نیز باید با آن هماهنگ باشد . موارد شکست جبران شده و تکرار نشود و گزینه های مطلوب و موثر یادآوری و تکرار شوند . 


نخستین و اصلی ترین گام برای بهبود شرایط ایالات متحده این است که مقامات این کشور اهداف دولت خود را بعنوان یک کشور در دنیا مطرح کنند . روسای جمهور در آمریکا باید بتواند سیاست های انزواطلبانه و مداخله جویانه کشور را لغو و عملکردی صحیح اتخاذ کنند . 


در انتهای این مقاله آمده است : آزادی در نقاط مختلف دنیا همان معنایی را ندارد که دولت آمریکا تفسیر می کند . بعنوان مثال در کشورهای اسلامی داشتن آزادی به معنای عمل به شریعت به حساب می آید نه آنچه غرب با اعمال زور و فشار سعی در تحمیل آن دارد . 


انتهای پیام /








تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن