تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813160545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلبوم های رحیم عدنانی منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آلبوم های رحیم عدنانی منتشر شد شهرکرد - ایرنا - رحیم عدنانی که در فضای موسیقی و فرهنگ قوم بختیاری نشو و نما کرده، دو اثر جدید را با آهنگسازی مجید درخشانی روانه بازار نشر موسیقی کرده است.


خاستگاه موسیقی بختیاری کوه های سر به فلک کشیده زاگرس است، موسیقی ای که با زندگی مردم عجین شده و رزم، حماسه ،بزم، برزگری، واگویه ها و گاگریوه که نواهای قوم بختیاری است همگی در موسیقی بختیاری نمودهای پررنگی دارد.
بازار نشر موسیقی کشور این روزها شاهد دو اثر جدید با آهنگسازی مجید درخشانی است که این آثار با صدای رحیم عدنانی خواننده بختیاری آماده نشر شده است.
درخشانی نوازنده چیره دست تار را هنر دوستان و علاقه مندان به موسیقی ایران زمین به خوبی می شناسند، آلبوم های ˈدر خیالˈ، ˈرندان مستˈ و ˈمرغ خوشخوانˈ از آثار سال های پیشین مجید درخشانی است که با صدای استاد محمدرضا شجریان به علاقه مندان موسیقی ایرانی ارائه شده است.
درخشانی اکنون با دو آلبوم جدید ˈکُنارˈ با موضوع موسیقی بختیاری و آلبوم ˈحریر شبنم ˈ با موضوع موسیقی ایرانی تلاش کرده تا بخشی از ظرفیت های موسیقی محلی و اصیل ایرانی را به مخاطبان خویش بشناسد.
رحیم عدنانی از خوانندگان بختیاری است که آواز را به صورت علمی آموخته و از سال 83 تاکنون سه اثر ˈمندگارˈ ، ˈشولیزˈ و ˈداˈ را وارد بازار نشر موسیقی کرده است.
وی متولد روستایˈسرپیرˈ شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری و از طایفه بابادی یکی از طوایف بزرگ ایل بختیاری است و در دانشگاه به خاطر ارتباط شعر و موسیقی، در رشته زبان و ادبیات فارسی تحصیل کرده و همچنین دارای مدرک کارشناسی موسیقی از شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
عدنانی که از کودکی با نغمات و مقام های موسیقی بختیاری آشنا شده، آواز ایرانی را نزد زنده یاد استاد رضوی سروستانی، استاد محمدرضا شجریان، حمید رضا نوربخش و استاد محمد علی کیانی نژاد آموخته است.
آلبوم های ˈحریر شبنم ˈو ˈ کُنارˈ با آهنگسازی مجید درخشانی و صدای رحیم عدنانی بزودی وارد بازار نشر می شود به مناسبت خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز شهرکرد فرصت را غنمیت شمرده و گفت وگویی را با خواننده جوان این دو آلبوم انجام داده است.
این خواننده جوان در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: موسیقی بختیاری جزء جدایی ناپذیر فرهنگ و زندگی مردم بختیاری است و به خاطر همین است که ریشه در فرهنگ، آداب، رسوم و سنن دیرینه این قوم دارد.
عدنانی معتقد است در زمینه موسیقی بختیاری بزرگترین و بهترین استادانش بزرگان ایل، پیر مردان، ریش سفیدان، زنان و نوازندگانی بوده اند که صادقانه هر آن چه از موسیقی بختیاری می دانستند بی هیچ ادعایی به او آموخته اند.
وی می گوید: برای آموختن آواز و موسیقی ایرانی نزد استادانی چون علی اکبر شکارچی، زنده یاد عطا جنگوک و کورش اسدپور حضور یافته است.
وی درباره حضور در کلاس استاد محمدرضا شجریان می گوید: مرحوم رضوی سروستانی پیشنهاد کرد برای آموختن نزد استاد شجریان بروم و بر همین اساس برای آموختن آواز نزد وی می رفتم.
وی درباره دو آلبوم گذشته خود نیز گفت: آلبوم های موسیقی محلی ˈ مندگارˈ و ˈ شولیز ˈ با تنظیم حمید توفیقی منتشر شد و
و آلبوم ˈ دا ˈ با تنظیم و آهنگسازی حسین پرنیا وارد بازار موسیقی سنتی ایران شده است.
این خواننده موسیقی گفت: تولید آلبوم موسیقیˈکنارˈ همزمان با ضبط آلبوم ˈحریر شنبم ˈبا مجید درخشانی صورت گرفته و سه سال برای جمع آوری ملودی های آن کار شده است.
به گفته وی، قطعات آلبوم حریر شبنم در دو قسمت در دستگاه های سه گاه و ابوعطا کار شده که در قسمت سه گاه از اشعار سعدی، عطار نیشابوری،لایق شیرعلی( شاعر تاجیک) و محمد سبزواری استفاده شده است.
وی افزود:اشعار قسمت ابوعطای این آلبوم نیز از حافظ، شفیعی کدکنی ،فایز دشتستانی و شهرام اقوامی است.
به گفته وی،آلبوم کُنار نیز شامل شش ترانه و چهار آواز محلی است که اشعاری آن از زنده یاد قیصر امین پور، بیژن حسینی، فریده چراغی، کبری موسوی قهفرخی، روشن سلیمانی و امین کیانی قلعه سردی می باشد.
وی درباره رعایت قانون کپی رایت در موسیقی نیز گفت: قانون کپی رایت در حمایت از هنرمندان موسیقی صورت می گیرد و هنرمندان برای تولید آثار خود سال ها خون دل می خورند و امید است این قانون در تمامی سطوح جامعه نهادینه شود.
به گزارش ایرنا،موسیقی بختیاری اکنون دربین مردم مناطق زاگرس نشین به ویژه قوم بختیاری از جایگاه مهمی برخوردار است.
گفت وگو از محمود رییسی
7359/558/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن