تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805781899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتظارات مردم استان ایلام از رئیس جمهور/ از حل مشکل بیکاری تا تصویب منطقه آزاد تجاری مهران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > ایلام گزارش خبری/
انتظارات مردم استان ایلام از رئیس جمهور/ از حل مشکل بیکاری تا تصویب منطقه آزاد تجاری مهران
ایلام - خبرگزاری مهر: در حالی روز چهارشنبه رئیس جمهور و هیئت دولت به استان ایلام سفر می کنند که مردم استان با مشکلات زیادی مواجه هستند و در صدر خواسته هایشان در این سفر از دولت انتظار حل مشکل بیکاری و تصویب منطقه آزاد تجاری مهران را دارند.



به گزارش خبرنگار مهر، استان ایلام با جمعیت 600 هزار نفری در غربی ترین نقطه کشور قرار دارد و این استان یکی از کم جمعیت ترین و محروم ترین استانهای کشور است. شهر ایلام سومین شهر مهم کردنشین ایران بعد از کرمانشاه وسنندج است. در حال حاضر استان ایلام با مشکلات بزرگی مثل بیکاری، آسیب های اجتماعی، نبود طرحهای اشتغالزایی، عدم راه های ارتباطی مناسب، نبود راه آهن، کمبود امکانات پزشکی، نبود امکانات رفاهی و تفریحی مناسب و... مواجه است که نیازمند توجه جدی دولت است. عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی و کمبود اعتبارات باعث شده استان ایلام در حال حاضر در رکود طرحهای عمرانی به سر ببرد و این مسئله نیز نیازمند توجه ویژه دولت است.

طرحهای بسیار بزرگی مثل پتروشیمی ایلام، پتروشیمی دهلران، کارخانه سیمان دهلران، کارخانه سیمان مهران، پروژه راه آهن استان، طرح تونل کبیرکوه، بیمارستان 330 تختخوابی و..از طرحهای دارای مشکل استان هستند که باید تعیین تکلیف شوند. استان ایلام به عنوان استانی محروم در ردیف آخر استانهای توسعه یافته کشور قرار دارد. این استان به سبب محرومیتها از توسعه بازمانده است که در این زمینه مشکل استان نبود زیرساخت بوده است و نبود راههای استاندارد، فرودگاه، قطار، دور از مرکز بودن، کمبود امکانات و... باعث شده راه توسعه استان بسته باشد. این استان هم اکنون از کمبود راه های ارتباطی و استاندارد رنج می برد به طوری که هم اکنون بیش از 100 نقطه حادثه خیز در کوچکترین استان کشور وجود دارد. استان ایلام دارای یک فرودگاه با دو پرواز در روز به سمت تهران است و بیشتر اوقات این پرواز به خصوص در فصل زمستان با کوچکترین بارش لغو می شود و هنوز مردم این استان بعد از 30 سال طعم سیستم حمل و نقل هوایی مطلوب را نچشیده اند و از لغو و تاخیر بیشمار پروازها رنج می برند و ترجیح می دهند خود را اسیر پروازی که تکلیفش مشخص نیست نکنند.

مشکلات زیرساختی ایلام در حالی بعد از 30 سال حل نشده است که این استان از نبود سرمایه گذار رنج می برد و ورود بخش خصوصی به استان با توجه به اصل 44 و منع دولت نسبت به سرمایه گذاری و توسعه زیرساختها، ضروری است. متاسفانه ایلام در بخش زیرساختها با مشکلات مهمی مواجه است که نیاز است مسئولان توجه بیشتری به این استان برای توسعه داشته باشند، دولت که به دلیل کمبود اعتبار با مشکلات متعدد رو برو است در این شرایط حداقل می تواند زمینه لازم را برای حضور بخش خصوصی در استان محروم و تشنه سرمایه گذاری فراهم کند. هم اکنون مشکل بیکاری در استان ایلام به دغدغه همه خانواده ها تبدیل شده و هر خانواده ای حداقل یک بیکار در خانه دارد. استان ایلام از معدود استانهای کشور است که طرح بزرگ صنعتی در آن وجود خارجی ندارد و این استان به لحاظ صنعتی در ردیف آخر استانهای کشور قرار دارد و مسئولان اعتقاد دارند که راه توسعه استان ایلام، توسعه بخش کشاورزی و دامداری است اما مسئولان در این بخشها هم هنوز کار مهمی انجام نداده اند. کشاورزی و دامداری همچنان بر روال سنتی ادامه دارد و بعضی از کشاورزان نیز نسبت به فروش دامهای خود اقدام کرده اند و استان توسعه نیافته ایلام هرچند دارای ظرفیتهای مهمی در بخشهای مختلف است ولی از هیچکدام از این بخشها برای اشتغال و توسعه استان استفاده نشده است. جای تاسف است که استان کوچک ایلام با جمعیت 600 هزار نفری دارای بیشترین نرخ بیکاری در کشور است و این استان با توجه به وجود 11 درصد ذخائر گاز و چهار درصد ذخائر نفت کشور لقب محرومیت به خود گرفته است. اشتغال و تصویب منطقه آزاد تجاری مهران دو اولویت اساسی در سفر رئیس جمهور احمد شوهانی نماینده مردم ایلام در مجلس در این زمینه گفت: بیکاری مهمترین مشکل در حال حاضر در استان ایلام است که نیازمند توجه جدی دولت و مسئولان است. وی بیان داشت: در حال حاضر متاسفانه وضعیت استان ایلام در آمار بیکاری، طرحهای اشتغالزایی، آسیبهای اجتماعی و... اصلا مناسب نیست. این نماینده بیان داشت: یکی از مهمترین اولویتهایی که در سفر رئیس جمهور پیگیری می شود بحث تصویب منطقه آزاد تجاری و بررسی طرحهای کلان استان است.

شوهانی بیان داشت: تصویب شدن منطقه آزاد تجاری مهران یکی از مهمترین انتظارات مردم استان است که در صورت محقق شدن تحولی بزرگ در استان رخ می دهد. وی بیان داشت: در سفر رئیس جمهور به استان طرحهای کلان استان نیز مورد بررسی قرار می گیرند تا مشکلات آنها بر طرف شود. شوهاین افزود: استان ایلام بخش بزرگی از منابع و ذخایر نفتی و گازی کشور را در خود جای داده است و سرمایه‌گذاری در این ذخایر عظیم نفت و گاز، می‌تواند زمینه را برای اشتعال بسیاری از جوانان استان، و حتی کشور فراهم کند. وی گفت: در همین زمینه، باید به این نکته بسیار مهم اشاره کنم که ما در ایلام، به دلیل حدود ۴۵۰کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق، منابع و ذخایر گستره نفتی مشترک با این کشور داریم. ایلام بدون شک یکی از استانهای محروم کشور است که بیکاری در آن بیداد می کند و همین بیکاری باعث به وجود آمدن معضلات اجتماعی در ایلام شده است. مشکل بیکاری در استان ایلام باعث شده بسیاری از جوانان بخصوص در روستاهای استان به استانهای صنعتی مثل تهران، خوزستان، تبریز، بوشهر و..مهاجرت کنند که این عامل باعث شده جمعیت ایلام طی سالهای گذشته رشد چندانی نکند.  
     






 


۱۳۹۳/۲/۱۵ - ۰۹:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن