تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817016012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلواپسان درصدد برائت از احمدی‌نژاد/ «احمدی‌نژادی» بودند یا نه؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
دلواپسان درصدد برائت از احمدی‌نژاد/ «احمدی‌نژادی» بودند یا نه؟

دلواپسان درصدد برائت از احمدی‌نژاد/ «احمدی‌نژادی» بودند یا نه؟
سعید زیباکلام هم در حمایت از احمدی‌نژاد در اسفند ماه سال 92 گفته است «احمدی‌نژاد در سیاست‌های هسته‌ای مطلقا ضعف نداشت.»  
به گزارش نامه نیوز، روزنامه شرق در گزارشی نوشت؛

«دلواپسان» احمدی‌نژادی هستند یا نیستند؟ باید آنها را حامیان رییس دولت سابق دانست یا ندانست؟ این پرسشی است که دست‌اندرکاران همایش «دلواپسیم» که اصرار دارند خود را جریانی دانشجویی معرفی کنند؛ طرح کرده و در پاسخ هم بر برائت خود از هرگونه حمایت از احمدی‌نژاد تاکید می‌کنند. اصرار این جریان بر اعلام برائت از احمدی‌نژاد در شرایطی است که با نگاهی به فهرست مدعوین و سخنرانان این همایش این نکته دریافت می‌شود که هریک به سهم خود در مقطعی از دوران ریاست هشت‌ساله احمدی‌نژاد بر دولت، از حامیان پروپاقرص او بوده‌اند. البته در روزهایی که دیگر حمایت از احمدی‌نژاد مزیتی در پی ندارد، دلواپسان هم تاکید دارند تا خود را مستقل از این نام اعلام کنند.

در همین راستا و در پی برگزاری همایش منتقدان دیپلماسی دولت در سفارت سابق آمریکا، رسانه‌های نزدیک به این طیف با متهم‌کردن رسانه‌های اصلاح‌طلب به «داستان‎سرایی ژورنالیستی» از «حضور چهره‎های نشان‎دار مخالف احمدی‎نژاد» در این همایش خبر دادند. ادعای برائت شرکت‌کنندگان در همایش «دلواپسیم» در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از چهره‌های حاضر در این همایش جزو اعضای کابینه او بوده و از دیگران نیز کوچک‌ترین نقدی بر رویکرد احمدی‌نژاد در سیاست خارجی و پرونده هسته‌ای در دسترس نیست. همچنین رجوع به سوابق، اظهارات و اعلام مواضع سخنرانان و مدعوین نشان می‌دهد که شعارها و مطالبات آنان، شباهت کم‌نظیری به مانورهای احمدی‌نژاد در موضوعات مربوط به سیاست‌های هسته‌ای دارد.

به‌طور مشخص می‌توان به حضور رییس سابق سازمان انرژی اتمی، برخی مشاوران وزیران و نمایندگانی اشاره داشت که چه بخواهند و چه نخواهند «مهر» احمدی‌نژادی بودن بر آنها خورده است. سردادن شعارهایی که هنوز هم از آن بوی پافشاری بر سیاست‌های دولت‌های نهم و دهم در بحث هسته‌ای می‌آمد البته به‌تمسخرگرفتن برخی بندهای توافق ژنو و نشان‌دادن کاریکاتورهای مسوولان دولت وقت مثل علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی یا مسوول مذاکرات هسته‌ای یعنی محمدجواد ظریف همه و همه نمونه‌هایی است بر اینکه دلواپسان نمی‌توانند نام خود را از کنار احمدی‌نژاد بیرون بکشند. فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی یکی از همین چهره‌هاست. او هم در گذشته و هم در حال حاضر از مدافعان سرسخت سیاست احمدی‌نژاد در بحث هسته‌ای بود. فریدون عباسی بارها در زمان حضور خود در سازمان تاکید کرده بود که ایران با وجود تحریم‌ها به پیشرفت خود در صنعت هسته‌ای ادامه می‌دهد.

او در سیاست‌هایی همسو با احمدی‌نژاد هم از زمان روی کارآمدن دولت روحانی انتقادهای بی‌پروایی را نسبت به عملکرد تیم هسته‌ای جدید داشته است. او در سخنرانی فروردین‌ماه سال‌جاری اعلام کرده است «غربی‌ها می‌خواهند نوع چرخش سانتریفیوژهای ما را مشخص کنند و این موضوع را سعید جلیلی می‌دانست. رییس‌جمهور مطرح نکردند که سانتریفیوژهای هسته‌ای ما باید خالی بچرخد یا پر؟» همچنین فردی همچون «محمدعلی رامین» معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت نهم در همایش حضور داشت که بسیاری او را مبدع سیاست «انکار هولوکاست» رییس دولت سابق می‌دانند. او البته جزو معدود کسانی است که همچنان بر حمایت از رییس سابق خود پافشاری می‌کند به گونه‌ای که فروردین سال 92 گفته بود «دولت احمدی‌نژاد در حد توان خود، عظمت اسلام و عزت جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان داد و خطاهای دوره احمدی‌نژاد قابل‌مقایسه با خیانت‌های دولت‌های پیشین نیست.»

سعید زیباکلام هم در حمایت از احمدی‌نژاد در اسفند ماه سال 92 گفته است «احمدی‌نژاد در سیاست‌های هسته‌ای مطلقا ضعف نداشت.» حمید رسایی نماینده تهران در مجلس هم دی ماه 92 گفت: «از حمایت از احمدی‌نژاد پشیمان نیست.» مهدی کوچک‌زاده دیگر نماینده اصولگرای مجلس هم جزو حامیان پروپاقرص دولت احمدی‌نژاد بود البته او اکنون می‌گوید: «به‌دلیل جریان مردمی که پشت احمدی‌نژاد به راه افتاده بود، مجبور به حمایت از احمدی‌نژاد شدیم.» جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز هم که در همایش «دلواپسان» سخنرانی تندوتیزی علیه سیاست هسته‌ای دولت روحانی انجام داد در زمان احمدی‌نژاد گفته بود «همان‌طور که رحیم‌مشایی در امور دینی سخنی نمی‌گفت، من هم در برنامه هسته‌ای حرف نمی‌زدم.»

قاسم روانبخش از اعضای جبهه پایداری هم بهمن‌ماه سال 90 تاکید کرده بود: «ما افتخار می‌کنیم که از آقای احمدی‌نژاد حمایت کردیم و پشیمان هم نیستیم.» این شمایی است از افرادی که دلواپسان آنها را احمدی‌نژادی نمی‌دانند. افرادی که نه تنها وارد عرصه نقد از دیپلماسی هسته‌ای دولت روحانی شده‌اند، بلکه با رجوع به احوال و گفتار آنها نمی‌توان آنها را از جرگه احمدی‌نژادی‌ها جدا دانست.






1393/2/15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن