تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821052550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردرگمی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در «زمینِ بازی» احمدی‌نژاد/ ترسی که می‌تواند تفکر احمدی‌نژاد را زنده نگه دارد‬


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
سردرگمی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در «زمینِ بازی» احمدی‌نژاد/ ترسی که می‌تواند تفکر احمدی‌نژاد را زنده نگه دارد‬

سردرگمی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در «زمینِ بازی» احمدی‌نژاد/ ترسی که می‌تواند تفکر احمدی‌نژاد را زنده نگه دارد‬
احمدی نژاد برای بازگشت به سیاست، بازی رسانه‌ای خود را آغاز کرده است. بازی که در آن جریان احمدی‌نژاد سخن می‌گوید، اصولگرایان مخالفت می‌کنند و اصلاح طلبان داوری.
مصطفی داننده: او می‌گوید سکوت کرده است و قصد حضور در سیاست را هم ندارد. دوستانش بلافاصله می‌آیند و می‌گویند که در صورت حضور در انتخابات مجلس و یا ریاست جمهوری با فاصله بسیاری پیروز انتخابات خواهد بود. اصول گرایان و اصلاح طلبان نیز بعد از این سخنان، در پاسخ به سوال خبرنگاران می‌‎‌گویند که حضور مجدد محمود احمدی نژاد در سیاست ایران خیالی بیش نیست، و او نمی تواند بار دیگر اعتماد مردم را به خود جلب کند.

اطرافیان احمدی نژاد نیز در گفت‌وگوهای متعدد خود از پیروزی احمدی نژاد سخن می‌گویند و در این میان مدیریت میدان بازی در اختیار، سه چهره نزدیک به احمدی نژاد یعنی، جوانکفر، الهام و داوری است. در همین راستا چندی پیش غلامحسین الهام ابوالمشاغل دولت دهم و همراه این روزهای احمدی نژاد، فراخوانی برای اتحاد احمدی‌نژادی‌ها داد و از همه هوادارانش خواست که دور هم جمع شوند. فراخوانی که گویای گامی فراتر برای بازگشت به عرصه سیاست از سوی این جریان داشت. راه اندازی سایت، وبلاک و نشریه و ... با عناوینی چون«دولت بهار»، «آیین»، «رییس‌جمهور ما» و «مهر ماندگار» که دفاع از دولت سابق و نقد دولت فعلی را دستور کار خود قرار داده اند از تلاش های رسانه ای جدید این جریان در سال جدیدب وده است.

اوج این تحرکات هم به راه‌اندازی مجتمع رسانه‌ای هما (هواداران محمود احمدی‌نژاد) باز می گردد. گامی جدید از تیم دولت سابق برای ورود دوباره به عرصه سیاست‌ورزی. این مجتمع رسانه ای بنا به برخی گفته ها ساماندهی وبلاگ‌نویسان، شبکه‌های اجتماعی و راه‌اندازی رسانه‌های جدید را به همراه تولید محتوا در فضای مکتوب و سایبر در دستور کار دارد. مدیریت این مجتمع با یک هیات‌مدیره پنج نفری است.

علی اکبر جوانفکر نیز نیز در مصاحبه‌های خود از پیروزی احمدی نژاد در انتخابات سال 96 سخن به میان می‌آورد و می‌گوید:« اگر ادامه وضع دولت فعلی همین‌گونه باشد که اکنون است و رویکردها اصلاح نشود، شما ‌تردید نکنید که اگر آقای احمدی‌نژاد در سال 96 کاندیدا شود پیروزی قاطعی به‌ دست خواهد آورد.»

عبدالرضا داوری دیگر چهره نزدیک به احمدی نژاد نیز می‌گوید: «با توجه به نظر سنجی‌های انجام شده محمود احمدی نژاد محبوب ترین چهره سیاسی کشور است. ایشان اگر در عرصه رقابت وارد شود دو به یک، پیروزی قطعی انتخابات خواهد بود.»

اصول گرایان که علت شکست شان در انتخابات ریاست جمهوری را محمود احمدی نژاد می‌دانند به هیچ وجه دوست ندارند بازهم وارد بازی رئیس دولت نهم و دهم شوند. آنگونه که حمید رضا ترقی از اعضای برجسته حزب موتلفه اسلامی اعتقاد دارد که : « احمدی نژاد اصول گرایان را قبول ندارد و اصولگراها نیز با توجه به عملکرد ایشان رغبتی به همراهی با او ندارند.»

در همین راستا امیر محبیان از تحلیلگران اصولگرای منتسب به راست سنتی در تحلیلی از بازگشت احمدی نژاد به سیاست، می گوید:« فقدان مرجعیت سیاسی کارآمد درون اصولگرایان می تواند باعث بازگشت احمدی نژاد شود. مرجعیتی که بتواند جریان قدرتمند اصولگرایان را به‌گونه‌ای مدیریت کند که مانع از حضور افرادی خارج از سیستم موجود باشد.»

کریمی اصفهانی از دیگر فعالان جبهه اصول گرایی ورود احتمالی احمدی نژاد به سیاست را اینگونه تحلیل می‌کند که:« احمدی‌نژاد پس از سوار شدن بر موج آرای مردم و اصول‌گرایان چنین اظهاراتی را مطرح کرد و امروز که متوجه شده است میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان واقعی محلی از اعراب ندارد با شگردهای جدیدی وارد عرصه شده است.»

محمد علی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ینز در گفت‌وگویی از اختلاف اصول گرایان و احمدی نژاد پرده برداری کرد و گفت که او همیشه رای خود را حاصل زحمات خود می‎‌‌دانست و نه تلاش جریان اصول گرایی.

شجونی از اعضای جامعه روحانیت مبارز تهران نیز، اینگونه حضور احمدی نژاد در سیاست را تفسیر می‌کند:« جعفر شجونی٬ از اعضای جامعه روحانیت مبارز٬ در گفت‌وگویی با خبرگزاری آریا٬ گفته است که «احمدی نژاد دیگر نمی‌تواند به عرصه سیاسی کشور بازگردد”٬ چرا که “عملکرد ایشان در ۴ سال آخر به گونه ای بود که اوضاع او را واژگون کرد.»

اعضای جبهه پایداری نیز که بسیاری آنان را هم پیمانان احمدی نژاد می‌دانند، می‌گویند که دیگر رابطه‌ای با او ندارد و تلاشی هم برای بازگشت او انجام نمی‌دهند. قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که :« رهبر معنوی جبهه پایداری یعنی حضرت آیت الله مصباح یزدی ، صریح ترین انتقادات را به آقای احمدی نژاد داشت و بحث انحراف را ایشان مطرح کرد .»

دیگر جناح اصلی کشور یعنی اصلاح طلبان در میان دعوای اصول گرایان و احمدی نژادی‌ها، تصمیم گرفتند که فقط راوی این دعوا باشند تا بازیگر آن. روزنامه‌های منتسب به جریان اصلاحات، در گزارش‌هایی جداکانه به بازخوانی روابط محمود احمدی نژاد با جریان اصول گرایی پرداخته‌اند. اصلاح طلبان به دنبال پیاده کردن این استرانژی هستند تا از میان این دو تفکر یکی به عنوان رقیب اصلی در انتخابات مجلس حضور پیدا کند. آنها به دنبال حذف یکی از رقبای جدی خود برای انتخابات پیش روی پارلمان هستند.

همانطور که مشاهده می‌شود جریان احمدی نژاد سخن می‌گوید، اصول گرایان مخالفت می‌کنند و اصلاح طلبان داوری.

داستان این روزهای محمود احمدی نژاد مانند کسی است که دعوا راه می‌اندازد و خود در گوشه‌ای ماجرا را نگاه می‌کند و بهترین استفاده را از این شلوغی‌ها می‌برد. رئیس جمهور پیشین ایران بهتر از هرکسی می‌داند که برای زنده ماندن در فضای سیاسی ایران، احتیاج به حضور در رسانه‌ها دارد. حضور که حتی با یک کلام شکل بگیرد و آنهم این باشد که سکوتم را نخواهم شکست.

احمدی نژاد بدون شک رسانه‌ای ترین سیاستمدار ایران است. او بیش از هرکسی دیگر به اهمیت رسانه پی برده است و به خاطر همین در عین سکوت، همیشه تبدیل به تیتر یک رسانه‌های ایران می‌شود. او دوست ندارد نامش از ذهن ایرانی‌ها پاک شود و در اولین حرکت خود بعد از پایان دوران ریاست جمهوری، به دنبال حفظ نام احمدی نژاد در رسانه‌های ایران است. در این میان اظهار نظرهای تند اصول گرایان، مدح موافقان و روایت‌های اصلاح طلبان از این دعواها، به حضور رسانه‌ای احمدی نژاد کمک می‌کند. به معنای بهتر، اصول گرایان و اصلاح طلبان وارد بازی احمدی نژاد شدند و حتی در برخی مواقع به صورت رسمی ترس خود را نیز از این حضور اعلام کرده‌اند.

بعد از هشت سال جناح‌های سیاسی ایران باید متوجه شده باشند که برنده درگیری‌های رسانه‌ای احمدی نژاد است، کسی که هدفش وسیله رسیدن به آن را توجیه می‌کند.





1393/2/12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن