تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820827599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهار هزار مسجد، آماده پذیرش معتکفین هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: چهار هزار مسجد، آماده پذیرش معتکفین هستند گرگان - ایرنا - رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: حدود چهار هزار مسجد امسال برای مراسم اعتکاف در سراسر کشور آماده پذیرش معتکفین هستند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈسیدمهدی خاموشیˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: عمده مراسم اعتکاف به وسیله خود مردم انجام می شود و هیات امنای مساجد نیز از این موضوع حمایت می کنند همچنین سازمان تبلیغات اسلامی نیز نظارت های لازم را بر مراسم اعتکاف خواهد داشت.
وی با اشاره به طرح اعزام مبلغ گفت: در سال های اخیر مبلغات نیز به تعداد اعزام کنندگان مبلغین اضافه شده اند که برخی از این مبلغه ها به همراه شوهرانشان به مناطق دور فرستاده می شوند یا این که در منطقه خودشان به فعالیت می پردازند.
به گفته خاموشی، در سال های گذشته حدود پنج هزار مبلغه به تعداد مبلغان و مبلغه های اعزامی اضافه شده است.
وی تصریح کرد: همچنین در ایام مراسم ها حدود 50 هزار مبلغه با کمک دفتر تبلیغات و حوزه علمیه در کشور سازماندهی و به مناطق مختلف اعزام می شوند.
خاموشی ادامه داد: طرح جدید روحانیون مستقر و دائم را در دستور کار داریم و اکنون حدود پنج هزار روحانی که دارای خانه علم در مناطق مختلف کشور هستند مشغول فعالیت می باشند و همچنین گروه های جدید در حوزه تبلیغ متشکل از 20 الی 30 روحانی در یک منطقه به صورت گروه های تبلیغی در مناطق مختلف فعالیت خود را آغاز کرده اند.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در خصوص مدارس صدرا گفت: تعداد این مدارس اکنون 110 باب می باشد که در نظر داریم تا تعداد انها را در شهرهای بزرگ گسترش دهیم و حداقل هر شهری یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه داشته باشد و با تلاش و همت مردم این مدارس را به 330 مدرسه گسترش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: مدل این مدارس همچون مدارس دوره متوسطه است که در نظام جدید مجوز آموزش متوسطه و سه سال میانی را نیز گرفته ایم که در این مدل زمانی که شش سال اول تمام شد، سه سال راهنمایی و بعد سه سال دبیرستان آغاز می شود و مدارس صدرا به صورت دو پایه خواهند بود که البته برخی از مدارس این طرح را آغاز کردند.
وی خاطرنشان کرد: اگر اکنون در هر مدرسه میانگین 120 داشن آموز را بگیریم حدود 1200 دانش آموزش در مدارس سراسر کشور تحصیل می کنند.
خاموشی ادامه داد: قریب یک سوم مدارس ساختمان آنها ساخته شده، یک سوم نیز به آنها زمین اختصاص داده شده و بقیه مدارس انشااله با اهتمام مردم ساخته می شود.
وی در خصوص نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری و وظیفه و برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در ابتدا باید اقتصاد و فرهنگ را در کشور نهادینه کنیم و از سوی دیگر باید تولید و سرمایه در کشور بیشتر شود و باید بتوانیم در حوزه مصرف کنترل داشته و ارزش افزوده ایجاد کنیم و همچنین تولیدات را بیشتر نمائیم.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: اقتصاد مقاومتی دارای الزاماتی است که با استفاده از فناوری ها و نشر مکتوبات و همچنین تولید اندیشه و کتاب در این زمینه کارهای مهمی صورت بگیرد و البته در زمینه اقتصاد و فرهنگ چندین سال است که شورایی در این سازمان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.
وی تصریح کرد: توجه به تولیدات در رابطه با فرهنگ و اقتصاد مهم می باشد و کالای فرهنگی باید مطابق با تولیدات بومی انجام شود و این کار هم اکنون در دستور کارهای فرهنگی قرار گرفته، که از جمله این کارها مجموعه شکرستان است که با همکاری حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی ساخته شده است.
خاموشی در پایان خاطرنشان کرد: کالای عروسکی و نوشت افزارهای که در سال گذشته توزیع شد نیز از کارهای مهمی بود که صورت گرفت و تلاش داریم تا همین همت را در سریال ها توسعه دهیم و اکنون در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کالا و محصولات جدید در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.
7467/579
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن