تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806655450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر وزیر کشور ایران به اسلام آباد- تعمیق مناسبات و تقویت همکاری ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفر وزیر کشور ایران به اسلام آباد- تعمیق مناسبات و تقویت همکاری ها اسلام آباد - ایرنا - وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران فردا ( دوشنبه ) با هدف فعال سازی همکاری های متقابل میان تهران و اسلام آباد ،در راس هیاتی بلند پایه سیاسی به پاکستان سفر می کند.


جمهوری اسلامی ایران همواره بر اصل احترام متقابل و خودداری از دخالت در امور کشورها، سیاست خارجی خود را ترسیم کرده است و توجه به گسترش بیش از پیش روابط و مناسبات با کشورهای همسایه به ویژه پاکستان در اولویت سیاست خارجی ایران قرار دارد.
دولت های ایران و پاکستان در راستای اجرای سیاست های خارجی خود در نظر دارند در زمینه های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و انرژی با یکدیگر تعاملات بیشتری داشته و در این مسیر دیدار مقام های ارشد دولتی دو کشور با یکدیگر و امضای قراردادهایی در بخش های مختلف به ویژه مسایل مرزی و امنیتی نشانگر فضای تعامل و رو به جلو در مناسبات و همکاری های دو جانبه است.
مسوولان ارشد دولتی دو کشور بارها با سفر به تهران و اسلام آباد و برگزاری کمیسیون های مختلف به ویژه امنیتی ، دفاعی؛ سکان راهبردی مسایل میان دو کشور و منطقه را در کنترل خود داشته و به هیچ کشور خارجی اجازه ندادند تا در امور فیمابین آنها دخالتی داشته باشد.
با سفر ˈعبدالرضا رحمانی فضلیˈ وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد؛ ضمن دیدار و گفت و گو با نواز شریف نخست وزیر پاکستان، با همتای خود درباره مسایل امنیتی و مرزی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.
ˈعلیرضا حقیقیانˈ سفیر کشورمان در پاکستان روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: وزیر کشور به دعوت ˈچودری نثار علی خانˈ همتای پاکستانی خود و برای دیدار و انجام گفت وگو در زمینه فعال سازی همکاری های امنیتی میان دو کشور به پاکستان سفر می کند.
حقیقیان افزود : وزیر کشور در سفر دو روزه و رسمی خود به اسلام آباد علاوه بر دیدار با همتای پاکستانی خود ، با ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر و ˈسرتاج عزیزˈ مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجی دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
سفیر ایران در پاکستان تصریح کرد : دو طرف همچنین درباره زمینه های مورد علاقه تهران و اسلام آباد و ارتقای سطح همکاری ها میان دو کشور تبادل نظر می کنند.
این نخستین سفر رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران به پاکستان در راستای دیدار و گفت وگو با مقام های ارشد دولت پاکستان است.
** همکاری در امور امنیتی و مرزی میان دو کشور
سال گذشته در دولت وقت پاکستان به نخست وزیری ˈراجا پرویز اشرفˈ موافقتنامه همکاری امنیتی پاکستان با ایران تصویب شد و متعاقب آن ˈرحمان ملکˈ وزیر وقت کشور پاکستان (نماینده فعلی مجلس سنا به نمایندگی از حزب مردم حزب حاکم پیشین این کشور) با سفر به تهران در دیدار با همتای ایرانی خود توافقنامه امنیتی دوجانبه را امضا کرد.
پس از سال ها تلاش مسوولان در نهایت ایران و پاکستان به منظور افزایش همکاری های ضد تروریستی، مقابله با تروریسم ، قاچاق انسان و ارز به توافقنامه امنیتی دست یافتند.
بر اساس این توافقنامه ، قرار است یک گروه کاری برای به حداقل رساندن اخلال در امنیت مرزهای ایران و پاکستان تشکیل شود و بنا بر ضرورت، همکاری مشترک دو کشور و پیگیری این توافقنامه مورد توجه قرار گرفته است.
ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری کشورمان نیز وزارت امور خارجه را مکلف کرده تا اقدامات لازم را برای اجرای موافقتنامه امنیتی با پاکستان انجام دهد.
با ورود هیات بلند پایه سیاسی امنیتی ایران به سرپرستی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشورمان به اسلام آباد , مسوولان امنیتی دو کشور درباره فعال سازی همکاری های دو طرف در امور مرزی و امنیتی بحث وتبادل نظر کرده و به منظور برون رفت منطقه از خطرات وجود اشرار و گروه های تروریستی به تبادل نظر خواهند پرداخت.
روز جمعه گذشته نیز ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با پیام صلح و دوستی در شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان پهلو گرفت.
حضور ناو گروه نیروی دریایی ایران به مدت سه روز در آبهای بندر کراچی پاکستان ادامه خواهد داشت و پس از پایان بازدید مقام های نیروی دریایی ایران با مقام های ارشد نظامی پاکستان ، برنامه ای با عنوان تمرینات تاکتیکی دریایی میان نیروی دریایی دو کشور برگزار خواهد شد.
سفیر ایران در پاکستان درباره گسترش همکاری های دو کشور افزود : برگزاری رزمایش مشترک نیروهای دریایی ایران و پاکستان و تصویب لایحه توافقنامه امنیتی میان دو کشور بیانگر توسعه روابط دوجانبه تهران و اسلام آباد است.
حقیقیان تصریح کرد : توسعه و ارتقای روابط میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان همواره مورد تاکید مقام های عالیرتبه دو کشور قرار دارد.
از : رضا رضایی مجد
آساق ** 1095 * 1447*5981
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن