تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820858130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین همایش ملی بهینه سازی پرتودرمانی در مشهد آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نخستین همایش ملی بهینه سازی پرتودرمانی در مشهد آغاز شد مشهد – ایرنا – نخستین همایش ملی بهینه سازی پرتو درمانی در کشور به همت انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد روز یکشنبه در هتل پردیسان این شهر آغاز به کار کرد.


به گزارش ایرنا، دبیر علمی این همایش در آیین آغازین آن گفت: مقوله بهداشت و سلامت امروزه یکی از مسائل مهمی است که توجه به آن ضروری و راهبردی می باشد و همواره بخش جدایی ناپذیر برنامه های سلامت دولتهای جهان بوده و هست.
ˈمحمدرضا قوام نصیریˈ افزود: در همین راستا توجه به مبحث پیشگیری و درمان بیماریهای خاص و فراگیر از جمله سرطان که رشد فزاینده ای در پیش گرفته و هزینه هنگفتی به جوامع تحمیل کرده، بیش از پیش خودنمایی می کند.
وی بیان کرد: تصادفات جاده ای سالانه باعث مرگ و میر بیش از 18 هزار نفر در کشور می شود که این تعداد رو به کاهش است اما میزان تلفات سالانه بیماری سرطان در کشور دو برابر تلفات سوانح رانندگی است که برای ساماندهی این وضعیت نیز باید تدبیر ویژه ای اتخاذ شود.
او اظهار داشت: از آنجایی که پرتودرمانی یکی از مهم ترین شیوه های درمان سرطان است و این درمان به علت استفاده از ابزار و تجهیزات پیشرفته وابسته به مهندسی تجهیزات پزشکی و متخصصان فیزیک شیمی می باشد، تیم فنی نقش مهمی در ارتقای کیفی درمان و استفاده از شیوه های نوین پرتو درمانی دارد.
وی افزود: یکی از مهم ترین راهکارهای رسیدن به هدف مزبور توجه شایان به بهینه سازی مراحل درمانی است که در همین راستا انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد با برگزاری نخستین همایش بهینه سازی پرتودرمانی امیدوار است فرصت مغتنمی برای تبادل اندیشه و اطلاعات و ارائه ایده های علمی و مقالات پژوهشی برای پژوهشگران و شاغلان و دست اندرکاران مراکز درمانی، تحقیقاتی و دانشگاهی فراهم کند تا گامهای موثری برای بهبود شیوه های درمانی بیماران سرطانی برداشته شود.
وی بیان کرد: این برنامه نخستین همایش در زمینه بهینه سازی پرتودرمانی است که در سطح گسترده با حضور صاحب نظران و مجریان این حوزه درمانی در حال برگزاری می باشد و امید است برای رسیدن به آموزش و پژوهش جدید در زمینه پرتودرمانی به دستاوردهای مطلوب دست یابیم.
دبیر اجرایی همایش نیز در این آیین گفت: همایش بهینه سازی پرتو درمانی با هدف ارائه آخرین دستاوردهای این حوزه درمانی و ارائه راهکار در این زمینه با محورهای شبیه سازی، دوزیمتری، طراحی درمان به مدت دو روز برگزار شده است.
ˈفاطمه اکبریˈ افزود: 75 مقاله از سوی کارشناسان و پزوهشگران استان های مختلف کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از بین آنها 55 مقاله پذیرفته شده است.
وی افزود: در این همایش دو روزه 30 مقاله به صورت سخنرانی و 25 مقاله به صورت پوستر از سوی شرکت کنندگان ارائه می شود./2
7489 /664/ 330
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن