تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821118674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:حضور پدران در هنگام زایمان اجباری شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:حضور پدران در هنگام زایمان اجباری شود اصفهان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: لازم است حضور پدران در کنار مادران به هنگام انجام زایمان اجباری شود.


به گزارش ایرنا، «غلامرضا اصغری» روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی ماما در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: حضور پدران در کنار مادران به هنگام عمل زایمان علاوه بر وجود دلگرمی و پشتیبانی عاطفی باعث می شود که مردها قدر و ارزش همسران و مادران خود را بهتر بدانند.
وی با اشاره به خاطره ای از حضور خود در کنار همسرش به هنگام زایمان طبیعی ادامه داد: این کار باعث می شود تا بابت پدیده زایش شکرگذار خداوند باشیم.
وی رتبه بالای ایران در زمینه عمل جراحی سزارین را غیر قابل قبول دانست و گفت: لازم است که این معضل کشوری را هرچه زودتر حل کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به هفت برنامه تحول نظام سلامت کشور افزود: یکی از این هفت برنامه ترویج زایمان طبیعی است که اهمیت بحث مامایی را نشان می دهد.
وی با بیان برخی از مفاد این برنامه اظهار کرد: بر این اساس همه ماماها می توانند برای انجام زایمان طبیعی طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی شوند و همچنین تعرفه خوبی برای آن که نزدیک به تعرفه عمل جراحی سزارین است در نظر گرفته شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این آیین با تاکید بر اهمیت روز جهانی ماما گفت: این رشته در کشورمان از سال 1298 شکل گرفته و قدمتی 95 ساله دارد.
«حیدرعلی داوری» با بیان اینکه در دنیا روزانه یکهزار و 600 زن در اثر عوارض بارداری جان خود را از دست می دهند، افزود: 99 درصد از این مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه مانند ایران اتفاق می افتد.
وی با اشاره به سه معیار سازمان بهداشت جهانی برای توسعه یافتگی کشورها تا سال 2015 اظهار کرد: میزان مرگ و میر مادران، نوزدان و کودکان زیر پنج سال این سه شاخص است که در برنامه های توسعه ایران نیز در نظر گرفته شده است.
داوری یکی از عوامل موثر در رسیدن به این شاخص ها را ماماها خواند و گفت: مراقبت های قبل، حین و بعد از بارداری جزو وظایف ماما است.
وی مامایی را رشته ای جامع نگر بیان و تصریح کرد: ماما ها حلقه ارتباطی بین خانواده و اعضای تیم بهداشتی درمانی هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه امروز تعداد زیادی مامای بیکار در کشور داریم، گفت: به ازای هر یکصد تولد در ایران 12مامای فعال وجود دارد در حالیکه این رقم باید بین 30 تا 50 باشد.
وی با بیان اینکه ماما ها در چند سال گذشته خود را کنار کشیدند و غیر فعال شدند، افزود: نظام سلامت نیز نسبت به آنها کم توجه و نامهربان بود.
وی آمار سزارین در شهر اصفهان را 62.5 ( 62 و نیم) درصد اعلام و تصریح کرد: در تعدادی از مراکز در شهر اصفهان میزان عمل سزارین صد درصد است.
داوری همچنین با اشاره به دستور جدید در جهت ترویج زایمان طبیعی و ارائه بسته های تشویقی برای آن گفت: امید است جامعه مامایی در این زمینه خود را کنار نکشد و نقش خوبی ایفا کند.
پنجم ماه می میلادی مصادف با 15 اردیبهشت به روز جهانی ماما نامگذاری شده است.
شعار امسال این روز جهانی، «هر ماما با تحول خانواده، جامعه را متحول می کند» است.
پ/7148/ 607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن