تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820297581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برپایی چادرهای غربالگری درمعابرشهری البرزمورد تایید دانشگاه علوم پزشکی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برپایی چادرهای غربالگری درمعابرشهری البرزمورد تایید دانشگاه علوم پزشکی نیست کرج-ایرنا -مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری ها دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: برپایی چادرهای غربالگری از سوی برخی ارگان ها و شرکتهای خصوصی در معابر شهری این استان مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی البرز نیست .


به گزارش ایرنا، ˈحجت الله براتی ˈ روز سه شنبه درنشست خبری هفته سلامت افزود: در چند سال اخیر مشاهده شده که در مناسبت های خاص و حتی روزهای عادی برخی از ارگان ها اقدام به برپایی چادرهای غربالگری قند خون و فشار خون می کنند که این امر با توجه به وضعیت مکان و نیز استفاده از وسایل مورد تایید نمی باشد .
وی اظهارکرد: در سال های اخیر شاهد استفاده بی رویه کیت های تست قند خون از سوی برخی از شرکت های تجهیزات پزشکی برای فروش محصولات خود هستیم که این امر نه تنها برای سلامت افراد سودمند نیست بلکه در برخی از موارد ضررهای جانی و مالی نیز داشته است .
براتی بیان کرد : اکنون در استان البرز 22 واحد غربالگری دیابت فعال است که در آنها از افراد بالای 30 سال براساس ریزفاکتورها آزمایش انجام می شود .
وی یادآور شد: افراد با انجام آزمایش لازم و دریافت پاسخ می توانند از سلامت خود آگاه شوند نه اینکه با انجام یک تست در شرایط و فضای نامناسب تشخیص و کنترل بیماری انجام شود.
براتی با اشاره به اینکه افراددیابتی به خوبی از شرایط و نحوه استفاده از کیت های قند خون برای کنترل آگاه هستند گفت:دربرخی از موارد انجام و کنترل قند خون در چادرهای غربالگری تاثیر منفی در سلامت افراد گذاشته است.
وی ظهار کرد: درسال جاری چندین مورد شکایت از سوی شهروندان در زمینه عدم کاربری دستگاه های عرضه شده از سوی شرکت ها در معابر ارایه شده ودر حال رسیدگی است .
براتی اشاره کرد: برخورد با این قبیل موارد باید از سوی نظام پزشکی و معاونت دارو دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شود.ک/3
7421/ 691
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن