تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814700445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس شورای شهر قروه: مردم از وظیفه اصلی شوراها آگاهی ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس شورای شهر قروه: مردم از وظیفه اصلی شوراها آگاهی ندارند قروه - ایرنا - رییس شورای شهر قروه گفت: مردم از وظایف اصلی شوراها آگاهی ندارند و تنها دغدغه اصلی آنها به آسفالت کوچه ها و خیابان ها ختم شده است.


به گزارش ایرنا، سیده زهرا موسوی جم روز یکشنبه در آیین تجلیل از شوراهای شهرستان قروه افزود: اگر مردم در طرح های عمرانی و رفاهی به شهرداری کمک نکنند این امر به یک معضل اصلی تبدیل می شود.
به گفته وی شوراهای شهر و روستا در پیشبرد سریع کارهای عمرانی، فرهنگی، رفاهی، اقتصادی و آموزشی می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.
موسوی جم مشکل اصلی شهرداری قروه را 160 میلیارد ریال بدهی قبلی عنوان کرد و گفت: شهردار جدید با کاهش این بدهی، توانمندی خود را در این راستا نشان داد.
به گفته وی شهرداری قروه هنوز از نداشتن سرمایه و درآمد مستمر رنج می برد و این یکی از چالش های اصلی پیش روی شوراها است.
رییس شورای شهر قروه افزود: شهرداری از طریق کسب عوارض، تغییر کاربری و صدور پروانه جواز ساختمانی، درآمد کسب می کند و این امر باعث می شود شهرداری با هر تغییر کاربری، موافقت کند و به آن اهمیت ندهد تا درامد کسب کند.
به گفته وی در خیابان های اصلی شهر، ترافیک سنگین وجود دارد و باید به فکر 20 سال آینده نیز باشیم.
وی با بیان اینکه برخی کارمندان شهرداری اضافه بر سازمان هستند گفت: سال گذشته توسط شهردار قبلی بیش از حد مجاز، استخدامی صورت گرفت و این امر هزینه ماهیانه شهرداری را بالا برده است.
موسوی جم افزود: ماشین آلات برفروبی به منظور تسهیل در عبور مرور شهروندان در کوچه و خیابان ها که خواسته اصلی مردم در فصل زمستان بود، خریداری شده است.
وی از اجرای فضای سبز و گلکاری در سطح شهر توسط شهرداری خبر داد و افزود: اهالی شهر هم می توانند با اجرای فضای سبز به شهرداری کمک کنند.
رییس شورای شهر قروه از ساماندهی آرامستان، قرار دادن وسایل ورزشی در سطح شهر و برگزاری جشن فرهنگی در شهر قروه توسط اعضای شورا و شهرداری قروه خبر داد.
وی افزود: واگذاری یک قطعه زمین برای حمایت از خانواده زندانیان و برگزاری نمایشگاه جهت حمایت از صنایع دستی معلولان ذهنی از دیگر اقدامات این شوراها بود.
یکی از اعضای شورای شهر دزج هم در این مراسم گفت: احداث پارک کشاورز با زیربنای هزار و 200 متر و پیگیری و ساماندهی فروش دام در سطح شهر از جمله فعالیت های اصلی شورای شهر و شهرداری دزج بوده است.
خیرالله حقیقت منش افزود: پیگیری و ساماندهی آسفالت کوچه های شهر دزج به وسعت هشت هزار متر، پیگیری کنارگذر، پیگیری اجرای فاز اول مطالعه و هدایت آب های سطحی و پیگیری و اجرای فاز اول جدول گذاری شهر از دیگر اقدامات شورا و شهرداری دزج است.
به گفته وی با توجه به کمبود اعتبار در سال گذشته و همچنین امسال، بخشی از فعالیت های عمرانی شهر راکد مانده است که در صورت تخصیص اعتبار، اولویت با پروژه های نیمه تمام است.
حقیقت منش، افت شدید آب های زیرزمینی را از مسائل و مشکلات مهم این شهر دانست و گفت: هدایت آب از سد سنگ سیاه دهگلان و ایجاد سد جدید، راهکار رفع این مشکل است.
یکی از اعضای شورای شهر سریش آباد نیز در این آیین گفت: پیشنهاد شورای شهر سریش آباد، ایجاد کارگاه تولیدی خیاطی برای زنان سرپرست خانوار است تا دیگر این زنان در مزارع کارگری نکنند.
جعفر خادم افزود: با ایجاد کارگاه های تولیدی، علاوه بر اینکه فضای کار برای زنان فراهم می شود کارهای تولیدی به استان های دیگر نیز صادر می شود.
وی افزود: شوراها از مشاوران و متخصین در تمامی زمینه ها استفاده کنند تا کارها با کیفیت بهتر و در اسرع وقت انجام شود.
به گفته وی با وجود کمبود اعتبار شهرداری ها، شورای شهرستان امید و شوق را در میان مردم زنده کرد شورای شهرستان نشان داد پای کار است و تمام مشکلات را رصد می کند و آن را به نتیجه خواهد رساند.
وی گفت: فرق شورای شهر سریش آباد با دوره قبل در این است که شهر سریش آباد با بحران آب و کمبود آب مواجه است و باید با مدیریت مطلوبی اداره شود تا زمین های کشاورزی به مخروبه تبدیل نشوند.
یک عضو شورای شهر دلبران نیز در این مراسم گفت: شوراهای اسلامی نماد مردم سالاری دینی هستند که با حضور موثر خود بسیاری از امور جاری شهرها و روستاها را تسهیل می کنند.
منتشلو افزود: اخلاق به منزله زندگی شهری و مدینه فاضله است و باید در راس کارها و سر لوحه اعضای شوراهای شهر و روستا قرار گیرد.
به گفته وی منظور از حلقه مفقوده که شوراها پیگیری می کنند پل ارتباطی میان مردم با ادارات و نهادها است و پیدا کردن این نهاد باعث رونق کارها می شود.
وی اظهار کرد: جایگاه شوراها هنوز برای اعضای شورا و مسوولین ادارات و نهادها احیاء نشده است.
عضو شورای شهر دلبران افزود: این شورا است که در بدنه مردم قرار دارد و از مسائل و مشکلات منطقه و مردم آگاه است و اگر بودجه و اعتباری به شهرستان تخصیص داده می شود باید از نظر شوراها هم استفاده شود.
وی گفت: عدم توجه مسوولین به نظرات شوراها باعث شکاف شوراها و نهادهای مختلف می شود اگر این شکاف به حداقل ممکن و به صفر برسد حتی با بودجه کم هم می توان کارهای اساسی انجام داد.
منتشلو گفت: در بعد نظارتی، قوانین برای شوراها کامل نیست تا بتوان کارها را به نحو احسن انجام داد و برای بهبود شرایط شوراها باید کمیسیون نظارت بر ارزشیابی شورا در شهر و استان تشکیل شود تا باعث رونق شورا و بهتر کار کردن آنها با مسوولین باشد.
وی به عملکرد شوراها اشاره کرد و افزود: پرداخت بیمه کارگران شهرداری برای اولین بار در شهر دلبران و ثبت بیش از 30 هزار متر مربع زمین برای شهرداری به ارزش 30 میلیارد ریال از جمله این فعالیت ها است.
منتشلو گفت: خرید ماشین آلات شهرداری، طراحی پارک چند منظوره و افتتاح مرکز فرهنگی – هنری و مرکز مطالعات شهر الکترونیکی از دیگر این خدمات است.ک/2
7345/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن