تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820914122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قصور شهرداری شیراز ، سازمان پسماند و آتش نشانی در حادثه سایت برمشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس کل دادگستری فارس عنوان کرد: قصور شهرداری شیراز ، سازمان پسماند و آتش نشانی در حادثه سایت برمشور شیراز - ایرنا - رییس کل دادگستری استان فارس از قصور شهرداری شیراز ، سازمان مدیریت پسماند و سازمان آتش نشانی در حادثه سایت دفت زباله برمشور شیراز خبر داد و گفت : در این زمینه دستگاه قضایی به ترتیب برای این دستگاهها 60 درصد ، 30 درصد و 10 درصد تقصیر و سهم پرداخت دیه و خسارت تعیین کرده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، در حادثه رانش سایت دفن زباله برمشور شیراز که سال گذشته رخ داد هفت نفر در زیر آوار زباله مدفون شدند و جان خود را از دست دادند.
دکتر ذبیح الله خداییان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شهرداری شیراز و سازمان های یاد شده در این پرونده محکوم به پرداخت خسارت و دیه هستند و علاوه بر آن باید متحمل جزای کیفری موضوع نیز باشند.
رییس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنانش با تشریح عملکرد سال گذشته دادگستری افزود: سال 92 بالغ بر هفت هزار 880 پرونده موجودی از سالهای قبل داشتیم و با توجه به 274 هزار و 152 پرونده وارده و مختومه شدن 280 هزار و 601 پرونده، در پایان سال حدود شش هزار پرونده از موجودی نیز کاسته شد و ابتدای 93 موجودی پرونده ها به کمتر از دو هزار فقره رسید.
خداییان با بیان اینکه اطاله دادرسی در استان فارس طی سال های اخیر روند کاهشی را طی کرده گفت: با تلاش مجدانه ای که قضات و کارکنان دستگاه قضایی در فارس انجام داده اند، خوشبختانه متوسط وقت رسیدگی به پرونده ها یعنی زمان ورود تا ختم یک پرونده به کمتر از 26 روز رسیده است.
رییس کل دادگستری استان فارس با تاکید براینکه بحث ارتقا امنیت همواره یکی از اولویت های دستگاه قضا بوده و خواهد بود، گفت: سال گذشته به همکاری دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی، برخورد خوبی در بحث مبارزه با دارندگان سلاح گرم و سرد انجام شد و همچنین با توجه به برخورد قاطع با سابقه داران، اجرای احکام در ملا عام، متلاشی شدن بسیاری از باندهای ایجاد کننده ناامنی در فارس و تداوم مبارزه با مواد مخدر، شاهد ارتقا وضعیت امنیت در استان بودیم.
وی همچنین با اشاره به ورود 198 هزار و 200 پرونده به شوراهای حل اختلاف، یکی از موفقیت های دادگستری فارس را رسیدگی به 35 هزار و 800 پرونده به صلح و سازش دانست و گفت: در طول تاریخ استان فارس ختم این تعداد پرونده به صلح و سازش، بی سابقه بوده است. از طرفی با تلاش شوراهای حل اختلاف بالغ بر 109 میلیارد و 557 میلیون تومان به نفع محکومان مالی، گذشت از سوی شاکیان انجام شده است.
وی از آزادی 653 محکوم مالی از زندان های فارس در سال گذشته خبر داد و گفت : برخورد قاطع دستگاه قضایی با متجاوزان به اراضی ملی و منابع طبیعی منجر به رفع تصرف از چهار هزار 304 هکتار از اراضی شده است .
به گفته وی این اقدام دادگستری فارس منجر به قدردانی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از دستگاه قضایی در این استان شد.
خداییان با اشاره به توسعه خدمات الکترونیکی در دادگستری استان فارس، گفت: اکنون با ایجاد ارتباط الکترونیکی بین سازمان هایی نظیر پزشکی قانونی، زندان ها با دادسراها و دادگستری فارس، امکان سوءاستفاده از نامه های اداری کاهش پیدا کرده و سرعت انجام کار به شکل مناسبی افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته چند ساختمان دادگستری در شیراز و شهرستان های خنج، مهر و پاسارگاد و مجتمع قضایی مربوط به تصادفات درشیراز افتتاح شد، گفت: امسال هم چند پروژه ی مهم در دست اجرا داریم و امیدواریم بتوانیم مجتمع های قضایی را در شهرستان های جهرم، فسا، استهبان و یک ساختمان هم در شیراز، را به اتمام برسانیم.
رییس کل دادگستری فارس همچنین از تشکیل 207 پرونده در خصوص کارچاق کن های دستگاه قضایی در فارس خبرداد و گفت: امسال هم اولویت اول ارتقا ضریب امنیت است که امیدواریم با تداوم و توسعه همکاری های بین دستگاهی، به اهداف خود دست یابیم. ک/2
677
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن