تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819929436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمار ابتلا به مالاریا در کشور به 400 نفر کاهش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد: آمار ابتلا به مالاریا در کشور به 400 نفر کاهش یافت ساری - ایرنا - رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت : آمار ابتلا به بیماری مالاریا در کشور از 18 هزار نفر در شش سال پیش به 400 نفر در زمان حاضر کاهش یافته است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر ˈ محمد مهدی گویا ˈ روز یکشنبه در همایش ملی حذف مالاریا در بابلسر اجرای برنامه های آموزشی و اقدامات پیشگیرانه را در کنار پیگیری درمان مبتلایان از دلایل کاهش این بیماری در کشور برشمرد.
وی گفت : مالاریا از جمله بیماری هایی است که از طریق ناقلین به انسان منتقل می شود و به همین خاطر آموزش افراد بویژه کسانی که به خاطر زندگی در شرایط آب و هوایی ، جغرافیایی و اجتماعی خاص بیشتر در معرض خطر قرار دارند ، باید به صورت جدی دنبال شود.
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت همچنین حمایت همه جانبه سیاسی
از برنامه حذب بیماری مالاریا را از دیگر دلایل کاهش آمار ابتلا به این بیماری در کشور در سال های گذشته برشمرد.
وی خواستار ادامه حمایت سیاسی از این برنامه در دولت یازدهم شد و گفت : اگر حمایت های همه جانبه سیاسی از حذف مالاریا ادامه نیابد ، رفع مشکلات ناشی از این بیماری در کشور میسر نخواهد شد.
گویا همچنین از ایجاد مقاومت ناقلین بیماری های واگیر از جمله حشرات در برابر حشره کش ها در جهان ابراز نگرانی کرد و افزود : باید در این زمینه پایش انجام شود زیرا برنامه کنترل حشرات یکی از راه های حذف مالاریا است.
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت یکی از ستون های درمان بیماری مالاریا را نظام مراقبت کارا معرفی کرد و گفت : بعد از حذف یا کاهش بیماری مالاریا نظام مراقبت باید سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد.
وی همچنین همکاری کشورهای همسایه را در حذب بیماری مالاریا ضروری دانست و افزود :
اگر کشورهای همسایه در زمینه حذف بیماری های واگیر از جمله ریشه کنی مالاریا همکاری مشترک نداشته باشند ، این هدف دست یافتنی نخواهد بود.
همایش ملی حذف مالاریا صبح امروز با شرکت روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و کارشناسان مرتبط با این بیماری در در بابلسر آغاز به کار کرد.
این همایش دو روزه است و برنامه روز دوم آن برگزاری کارگاه برای کارشناسان شرکت کننده است.ک/3
7328/1654
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن