تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806993312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت نفت آنگولا و چالش های پیش رو


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

صنعت نفت آنگولا و چالش های پیش رو تهران – ایرنا - آرمان های کشور آفریقایی آنگولا مبنی بر پیشی گرفتن از نیجریه به عنوان مهم ترین تولید کننده این کالای مهم در قاره آفریقا و حتی تولید روزانه 2 میلیون بشکه،به رغم سرمایه گذاری های هنگفت در زمینه صنعت نفت ، همچنان دور از دسترس به نظر می رسد.


خبرگزاری ˈفرانسهˈ در گزارشی در باره صنعت نفت آنگولا و چالش های پیش روی آن نوشت: بی تردید صنعت نفت آنگولا به زودی شاهد افزایش سرعت توسعه ای بی سابقه خواهد بود. شرکت نفت دولتی ˈسونانگولˈ آنگولا اخیرا از برنامه سرمایه گذاری 8 میلیارد دلاری در این صنعت خبر داده است.
از طرف دیگر، شرکت فرانسوی ˈتوتالˈ قرار است 16 میلیارد دلار در بخش نفت این کشور سرمایه گذاری کند و شرکت ایتالیایی ˈانیˈ، شرکت نروژی ˈاستت اویلˈ و نیز شرکت آمریکایی ˈکونوکو فیلیپسˈ هم در نظر دارند بر میزان فعالیت هایشان در صنع نفت آنگولا بیفزایند.
این مساله مقامات مربوطه را بر آن داشت تا بار دیگر پیش بینی کنند که تولید نفت آنگولا از مرز دو میلیون بشکه در روز هم خواهد گذشت و به رکورد5/2 میلیون بشکه ای نیجریه نزدیک تر خواهد شد.
آنگولا بسیار علاقمند است که سطح تولید نفت خود را به این میزان نزدیک کند، زیرا رقم دو میلیون بشکه نفت در روز نشان دهنده تقویت و احتمالا ارتقای موقعیت آنگولا به جایگاه سومین اقتصاد بزرگ قاره آفریقا خواهد بود.
این طلای سیاه که با فاصله از سواحل شهرهای ˈلوآنداˈ (پایتخت آنگولا) و ˈکابینداˈ قرار دارد، در حدود 30 تا 40 درصد از تولیدات اقتصادی و حدود 80 درصد از درآمدهای دولت این کشور را تشکیل می دهد.
هر چند ذخایر نفتی سرشار آنگولا باعث ثروتمند شدن بسیاری از صاحبان قدرت در این کشور شده، اما تا حدی نیز به بازسازی آنگولا پس از پایان جنگ داخلی نیز که در سال 2002 پایان یافت، کمک کرده است.
خبرگزاری فرانسه افزود: با این حال، هرچه بر سرعت استخراج نفت آنگولا افزوده می شود، به نظر می رسد این کشور از اهدافش بیشتر فاصله می گیرد.
دست اندرکاران صنعت می گویند آمیزه ای از مشکلات فنی، مضیقه در زمینه زیرساخت و مداخلات دولتی باعث می شود هر گونه تلاش برای باز پس گیری عنوان بزرگ ترین تولید کننده نفت قاره آفریقا که آنگولا برای دوره ای کوتاه در سال 2008 از آن برخوردار شد، در نهایت به شکست منتهی شود.
سال گذشته، تولید نفت خام این کشور با یک و یک دهم درصد کاهش به یک میلیون و 710 هزار بشکه در روز رسید که در مقایسه با افزایش 4 و پنج دهم درصدی سال پیش از آن، عملکردی بسیار مایوس کننده محسوب می شود.
این مساله نارضایتی ˈفرانسیسکو دولوموسˈ رییس شرکت سونانگول را به همراه داشت. وی از روسای شرکت های آمریکایی ˈشورونˈ و ˈاسوˈ و نیز توتال، و ˈبریتیش پترولیومˈ انگلیسی درباره برخی مشکلات که به کاهش تولید منتهی شده بود، توضیح خواست و مشخص شد که فعالیت های حفظ و تعمیر، آسیب های مکانیکی و تاخیر در تحویل تجهیزات فنی در این مساله نقش داشتند.
شرکت های فعال خارجی گله مند هستند که تاخیرها غالبا از اصرار سونانگول بر لزوم تایید نهایی این شرکت در زمینه هر گونه فعالیت ساخت و ساز یا مسایل فنی سرچشمه می گیرد.
در بحبوحه اتهامات طرفین به یکدیگر، موسسه اعتبار سنجی ˈفیچˈ FITCHرتبه اعتباری آنگولا را کاهش داد و چشم انداز اقتصاد این کشور را از مثبت به باثبات تغییر داد؛ اقدامی که می توانست احتیاط بیش از پیش سرمایه گذاران خارجی را به دنبال داشته باشد.
این موسسه اعلام کرد: توسعه بخش انرژی های هیدروکربنی در آنگولا در قیاس با آن چه انتظار می رفت چالش برانگیزتر است.
فیچ برآورد می کند که تولید نفت خام آنگولا هر ساله با نرخ 200 هزار بشکه در روز، رو به کاهش دارد.
طبق اعتقاد ˈحوزه دو اولیویراˈ مشاور مستقل در زمینه نفت و اقتصاد، ˈپیشی گرفتن از نیجریه که از ذخایر بسیار عظیم تر و ظرفیت به مراتب بالاتری برخوردار است، برای آنگولا هدف آسانی نخواهد بود.ˈ
هرچند اکتشافات جدید به زودی رتبه ذخایر این کشور را از رقم کنونی 12 میلیارد و 700 میلیون بشکه بالاتر خواهد برد، اما این رقم هنوز تا رسیدن به ذخایر 37 میلیارد و 200 میلیون بشکه ای نیجریه فاصله زیادی دارد.
دو اولیویرا افزود: عملیات جدیدی که برای سال جاری و سال آینده در نظر گرفته شده است، میزان تولید را به دو میلیون بشکه در روز نخواهد رساند، زیرا همزمان، ظرفیت ذخایر نفتی قدیمی تر نیز کاهش می یابد.
وی افزود: در شرایطی که بخش زیادی از درآمدها به دلیل فساد از دست می رود، تلاش برای رسیدن به رکورد تولید، سودی در بر نخواهد داشت.
برآوردها نشان می دهد در شرایطی که دو سوم جمعیت 19 میلیون نفری آنگولا با فقر شدید دست به گریبان هستند، میلیون ها دلار از درآمدهای این کشور به تاراج می رود.
این گزارش در انتها افزود: با وجود مشکلاتی از این دست و نیز چشم انداز ضعیف قیمت نفت، آینده روشنی برای صنعت نفت آنگولا نمی توان پیش بینی کرد.
خاورم**9156 *1446
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن