تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821149837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هرشخص که با جهل و بی سوادی و بی فرهنگی مبارزه کند معلم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان: هرشخص که با جهل و بی سوادی و بی فرهنگی مبارزه کند معلم است خبرگزاری پانا:مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان خطاب به اعضای شورای شهر اصفهان گفت: لازم است بدانیم اگر یک شهر خوب و با فرهنگ و یک پارچه می خواهیم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم و سراغ معلم را بگیریم و اگر انتظار داریم همگام با پیشرفت های زمان پیش برویم و آینده سازانمان در طراز جمهوری اسلامی باشند باید به آموزش و پرورش و معلم توجه ویژه ای داشته باشیم.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ساعت 11:23



به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، محمد حسن قائدیها با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این مطلب گفت: هرکس که به هر صورتی با جهل و بی سوادی و بی فرهنگی مبارزه کندٰ معلم است .
 
وی گفت: خداوند رحمان به واسطه جایگاه وی‍ژه تعلیم و تربیت بر سر مردم منت میگذارد که پیامبر برای شما فرستاده ام.
 
مدیرکل آموزش و پرورش گفت: افتخار فرهنگیان همین بس که امیزالمومنین علی(ع) خود را بنده کسی بداند که به او چیزی می آموزد.
 
گفت: همه ما و همه بزرگان جایگاه و رشد خود را مدیون درس آموزی مکتب معلمان خود می دانند و شهدا که راه رستگاری و عشق را و رسم عشق بازی را پیمودند این رفتار آسمانی را در مکتب معلمین آموختند.
 
قائدیها خطاب به اعضای شورای شهر اصفهان گفت: لازم است بدانیم اگر یک شهر خوب و با فرهنگ و یک پارچه می خواهیم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم و سراغ معلم را بگیریم و اگر انتظار داریم همگام با پیشرفت های زمان پیش برویم و آینده سازانمان در طراز جمهوری اسلامی باشند باید به آموزش و پرورش و معلم توجه ویژه ای داشته باشیم.
 
وی گفت: معلمین ما در جامعه با سلامت ، صداقت و پاکی دل فعالیت می کنند و همینکه همه مردم فعالیت آنها و آموزش و پرورش را پیگیری می کنند  یک فرصت مناسب است برای ما خدمتگزاران تعلیم و تربیت استان.
 
محمدحسن قائدیها گفت: یکی از اهداف اساسی ما ایجاد وفاق ملی در آموزش و پرورش بدون در نظر گرفتن گرایش های سیاسی است.
 
وی گفت: دفاع از جایگاه آموزش و پرورش توسط سایر دستگاه ها و جامعه از اصلی ترین وظایف ماست. امروز در آموزش و پرورش مشکلات اجرایی زیادی هست که اگر کمک سایر دستگاه ها و مردم نباشد نمیتئان گام های بلند و اساسی برداشت.
 
مدیر کل آموزش و پرورش گفت: امروز اگر شهرداری و خصوصا شورای اسلامی شهر نقش اساسی خود را در تعامل با آموزش و پرورش انجام ندهد بسیاری از امور چون کمبود فضاهای آموزشی واداره مدارس دچار آسیب می شوند.
 
وی گفت:رسیدگی به مسائل فرهنگی دانش آموزان را در اولویت برنامه های خود قرار دادیم و در همین راستا همکاری ویژه آموزش و ژرورش با حوزه های علمیه احیاء شده است.
 
قائدیها گفت: باید سهم دستگاه ها در یاری آموزش و پرورش در دو بعد فرهنگ و آموزش مشخص شود.
 
وی گفت: آموزش و پرورشی که در دو سال متوالی سرانه آموزشی نداشته چگونه باید به سوی رشد و تعالی حرکت کند؟
 
مدیرکل آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در حال حاضر نتوانسته 30درصد سهم مشارکت خود با خیران محترم مدرسه ساز را تامین کند و به همین دلیل برخی پروژه ها ی خیرساز نیمه تمام مانده و باعث نگرانی خیران عزیز شده است.
 
وی در خصوص عدم حضور شهردار محترم اصفهان به عنوان یکی از اعضای اصلی شورای آموزش و پرورش استان در جلسات این شورا گفت: حضور شخص شهردار محترم در جلسات شورا موجب می شود تا از نزدیک با مشکلات آموزش و پرورش آشنا شود و قدمهای شایسته تری در همکاری با دستگاه تعلیم و تربیت استان بردارد.
 
در این جلسه برخی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مطالبی را به شرح زیر بیان کردند:
 
-تدوین نقشه راه فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری.
 
-افزایش تعاملات آموزش و پرورش و شهرداری در استفاده از فضاهای آموزشی.
 
-بررسی جا نمایی مدارس غیر دولتی جهت ممانعت از ایجاد مزاحمت برای شهروندان.
 
-تعیین تکلیف کارگروهی برای استفاده از فضاهای خالی در ایام و ساعات غیر فعال مدارس.
 
-افزایش فرهنگ خود مراقبتی در دانش آموزان .
 
شایان گفتن اینکه در پایان این مراسم اعضای شورای شهر اصفهان به 12 نفر از معلمان منتخب نواحی 6 گانه شهر اصفهان به مناسبت ایام بزرگداشت مقام معلم هدایایی اهدا کردند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن