تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820381408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم اتخاذ راهکار عملی برای امر به معروف و نهی از منکر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

لزوم اتخاذ راهکار عملی برای امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه - ایرنا - نشست کارگروه رسانه با معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به تازگی در کرمانشاه برگزار و سخنانی که بیانگر اهمیت این مقوله و تذکر لسانی بود، یادآوری شد.


بسیار شنیده شده که می گویند، تذکر لسانی. البته این خود نکته ای است ارزشمند و منطبق بر آموزه های اسلامی و وظیفه ای همگانی اما این سووال مطرح است که طرف های این تذکرات زبانی ما چه افرادی باید باشند، مردم عادی؟ جوانان؟ دختران؟ پسران؟ بالاخره طرف ما کیست؟
امروز وقتی مردم ببینند که کارمند یا مدیری از خودرو دولتی برای امور شخصی اش و بردن خانواده به سراب نیلوفر استفاده می کند و یا اینکه بی نظارتی بر بازار را شاهد باشند و حتی خبرهای ناگوار اختلاس ها و زد و بندهای فلان اداره را بشنوند، برای تذکر زبانی ارزش قائل نیستند، پس لازم است سنگ بنای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را از خود آغاز کنیم و بعد ارشادگر مردم و افراد عادی جامعه شویم.
صحبت از این بود که رسانه ها به کمک ترویج فرهنگ تذکر لسانی در جامعه بیایند که پرسش ها و دیدگاه هایی در این مورد مطرح شد نخست اینکه برخی رسانه هایی که تمام هم و غم شان بر جذب آگهی برای بقای شان استوار شده است، آیا در چنین شرایطی می توانند یار غاری برای دست اندرکاران فرهنگ و فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشند؟
در جامعه ای مانند کرمانشاه که مسائل مختلف، برخی افراد را عصبانی و سردرگم کرده و پرخاشگری از دستاوردهای شوم این مشکلات است، آیا یک آمر به معروف در مواجهه با چنین افراد خشمگینی که ساخته و پرداخته ضعف برخی مدیریت هاست، می تواند با فراغ بال وی را از منکری باز دارد و یا به معروفی هدایت کند بدون آنکه با رفتار پرخاشگرانه وی مواجه نشود و همه چیز با لبخند و گفتمانی مبتنی بر رفتار شهروندی به اتمام رسد؟
می گویند ˈدو صد گفته چو نیم کردار نیستˈ هر کدام از ما اگر ایجاب کند می توانیم دقایق متمادی و شاید هم ساعت ها در منقبت امر به معروف و نهی از منکر سخنوری کنیم و اتفاقا کم هم نمی آوریم اما آیا صرف حرف زدن می تواند برای جامعه ای چون کرمانشاه که در آن شاخص هایی منفی موج می زند، کفایت کند؟
پرسش از متولیان زحمت کش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه این است که در این سال ها کدام برنامه راهبردی برای از میان برداشتن آسیب ها و زمینه های آسیب خیز اجتماعی با اقدامات فرهنگی و حتی اجرایی برداشته اند؟ اگرچه کار اجرایی وظیفه این ستاد نیست.
صرف پرداختن به مردم و شهروندان و توقع اصلاح شدن آنها آن هم با هشدارهای زبانی بدون آنکه زمینه اجتماعی و فرهنگی برای اصلاح آنان را فراهم کرده باشیم، اثرگذار نیست.
اگر در بر روی همین پاشنه بپرخد باید هم شاهد الگوگیری نسل جوان مان از شخصیت های کاذب سریال های بی محتوای خارجی باشیم.
یحیی معماری خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه
567/571
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن