تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821156888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال گرم از غرفه هاي نمايشگاه صنايع دستي ايران در فلورانس ايتاليا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۸:۴۸ب.ظ)
استقبال گرم از غرفه هاي نمايشگاه صنايع دستي ايران در فلورانس ايتاليا غرفه هاي جمهوري اسلامي ايران به عنوان ميهمان ويژه هفتاد و هشتمين دوره از نمايشگاه بين المللي صنايع دستي ايتاليا مورد استقبال گرم بازديدکنندگان قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج، آثار هنرمندان ايراني در رشته هاي فرش، قلمزني، ميناکاري، ترمه، سفالگري، زيورالات سنتي در اين دور از نمايشگاه صنايع دستي در شهر فلورانس در شمال ايتاليا با استقبال گرم بازديد کنندگان ايتاليايي مواجه شد.
درمراسم افتتاحيه اين نمايشگاه که تا روز 11 ارديبهشت ادامه خواهد داشت، ˈداريو ناردلاˈشهردار فلورانسريا ، ˈجانفرانکو سميونچينيˈ مسوول توليد، صنعت و کار استانداري ˈتوسکاناˈ و برخي ديگر از نمايندگان فرهنگي و سياسي ايتاليا و سفارت جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند.
جمهوري اسلامي ايران در اين دوره از نمايشگاه که با هماهنگي مرکز همکاري هاي اقتصادي و فرهنگي ايتاليا و ايران (CICE) حضور پيدا کرده است در ميان 55 کشور جهان به عنوان تنها ميهمان ويژه برگزيده شد.
در نمايشگاه صنايع دستي فلورانس 10 نفر از هنرمندان صنايع دستي کشورمان آثار خود را به نمايش گذاشته و همچنين يک گروه موسيقي سنتي نيز به اجراي قطعاتي از موسيقي پرداخت که با استقبال گرم بازديدکنندگان و مسوولان ايتاليايي مواجه شد.
جمهوري اسلامي ايران يکي از سه قطب اصلي صنايع دستي جهان و پيشرو در کيفيت و تنوع کارهاي دست ساز محسوب مي شود و بسياري از کارهاي هنري مانند فرش، فلزکاري، سراميک و سفال در ايران متولد شده اند.
جذابيت ايران باستان، فرهنگ کهن و صنايع دستي اين کشور در محل غرفه هاي کشورهاي خارجي در نمايشگاه بين المللي صنايع دستي فلورانس به نمايش گذاشته مي شود.
در اين نمايشگاه حتي برخي محصولات غذايي از جمله خرما، پسته، زعفران و شيريني هاي ايراني نيز عرضه مي شود.
نمايشگاه بزرگ صنايع دستي فلورانس همه ساله با دفاتر تجاري هيات هاي ديپلماتيک کشورهاي ميهمان براي تضمين انتخاب خوب و باکيفيت محصولات صنايع دستي همکاري مي کند.
نمايشگاه صنايع دستي فلورانس از سال 1931 فعاليت خود را آغاز کرده و در طول هشتاد و دو سال گذشته بجز چند سال دوره جنگ جهاني دوم، بدون وقفه هر ساله برگزار شده و از اين حيث يکي از قديمي ترين نمايشگاههاي بين المللي اروپا به شمار مي رود. اين نمايشگاه در سال 2013 با حضور 900 شرکت از 55 کشور جهان برگزار شد و نزديک به نيم ميليون بازديدکننده داشت.
در اين نمايشگاه هر ساله يک کشور به عنوان ميهمان ويژه و افتخاري معرفي مي شود و از امتيازات خاصي پيش و در طول برگزاري نمايشگاه برخوردار مي شود. در سال جاري نيز کشورمان در رقابت با فيليپين و آرژانتين موفق شد اين موقعيت را به دست آورد.
نمايشگاه بين المللي فلورانس تنها مختص صنايع دستي نيست و ساير موضوعات فرهنگي، هنري و تجاري نيز، مي توانند در نمايشگاه حضور داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن