تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815329706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار بوشهر:درفضای بسته دانشگاه امکان رشد فراهم نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار بوشهر:درفضای بسته دانشگاه امکان رشد فراهم نیست بوشهر- ایرنا - استاندار بوشهر گفت: جامعه انتظار دارد دانشگاه پویا و با نشاط باشد و در فضای بسته امکان رشد و توسعه فراهم نیست.


به گزارش ایرنا دکتر مصطفی سالاری روز شنبه در نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: فعالیت اجتماعی دانشجویان را باید با دید باز نگاه کنیم اما هر فعالیتی باید بر مبنای قانون باشد.
وی اضافه کرد: اگر از تحمیل سلیقه فرد بر دانشگاه برای فعالیت های اجتماعی دانشجویان جلوگیری نشود انگیزه برای مشارکت این قشر در مسایل توسعه ای نیز فراهم نخواهد شد.
استاندار بوشهر اضافه کرد: در زمینه جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه ها نیز هیات جذب نباید تابع هیچ توصیه ای باشد بلکه با شناسایی بهترین ها زمینه تربیت آینده سازان کشور را فراهم کند.
سالاری گفت: در کنار رشد کمی به رشد کیفی دانشگاه خلیج فارس نیز باید توجه شود و مسوولان باید زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو و رشته ها با اولویت فنی و صنعتی را فراهم کنند.
وی افزود: ما نیز رسالت کمک به زمینه سازی برای توسعه دانشگاه از نظر سخت افزاری داریم زیرا کمک به دانشگاه زمینه توسعه پایدار استان را فراهم خواهد کرد.
استاندار بوشهر یادآورشد: مسیر توسعه این استان از دانشگاه عبور می کند .
سالاری ادامه داد: برنامه ریزی بدون مشارکت شهروندان و فرهیختگان قابل اجرا نیست برهمین اساس مطالعات آمایش سرزمینی به دلیل این که مبتنی بر مشارکت همه گروه ها و ذینعفعان نیست به طور غالب اجرا نشده است.
وی گفت: نیت و امید دولت در بهره گیری از توان نخبگان جامعه و اعضای هیات علمی دانشگاه ها بدون تبعیض است تا هیچ کسی از ایفای نقش در جامعه محروم نشود.
استاندار بوشهر افزود: توسعه هر سرزمینی نیازمند توسعه آموزشی و پژوهشی است و سرزمینی مسیر توسعه را می پیماید که انسان های متخصص و مستعد متعهد داشته باشد که این انسان ها محصول خروجی دانشگاه هستند.
سالاری یادآورشد: برای رسیدن به توسعه نخست باید توجه به دانشگاه معطوف کنیم زیرا موقعیت و منابع طبیعی بدون برخورداری از نیروی انسانی متبکر و فرهیخته منجر به توسعه پایدار نمی شود.
وی اظهارکرد: در حوزه فرهنگی هم اینک مشکلات اساسی وجود دارد و همه نیز به آن توجه دارند اما فرهنگ ما دینی است باید در حل مشکلات این بخش نیز با رعایت معیارهای دینی و شرعی عمل کرد.
استاندار بوشهر اضافه کرد: باتوجه به این که دستگاه های مختلفی در حوزه فرهنگی وجود دارد نباید انتظار داشته باشیم فقط دولت در این بخش پاسخگو باشد و دیگر دستگاه هایی که رسالت دارند از موضع طلبکاری برخورد کنند.
سالاری گفت: همه تلاش دولت این است که در زمینه ارتقا و حل مشکلات فرهنگی گام بردارد و حتی در جایی که اختیار نداریم نیز از خود سلب مسوولیت نمی کنیم .
وی افزود: در مسیر بهبود مسایل فرهنگی با پرچمداری علما می توان گام های اساسی برداشت و دولت در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهدکرد.
استاندار بوشهر ادامه داد: برای ایفای نقش جدی تر دانشگاه در توسعه این استان چهار همایش پیش بینی شده است که مرتبط با اولویت های استان است.
وی گفت: احیای کمیسیون تعامل نفت با استان بوشهر در سفر اخیر معاون اول رییس جمهوری به استان بوشهر در نامه ای مطرح و جهانگیری به وزیر نفت دستور داد که این تعامل ساختارمند شود.
سالاری افزود: براساس توافق نامه انجام شده با قائم مقام وزیر ارتباطات بوشهر به عنوان پایلوت دولت الکترونیک مطرح می شود که تحقق این مهم ظرفیت های جدیدی برای استان بوشهر ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: برای شتاب در توسعه استان نیازمند مشارکت و بهره گیری از خرد جمعی نخبگانی هستیم که همه صاحب نظران را در این زمینه دعوت به همکاری می کنیم. ک/2
628/539
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن