تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821224493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد در غناي محتواي محصولات عرضه شده در نمايشگاه قرآن کريم بکوشيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۴:۳۹ب.ظ)
معاون قرآن و عترت: بايد در غناي محتواي محصولات عرضه شده در نمايشگاه قرآن کريم بکوشيم معاون قرآن و عترت اظهار داشت: بايد در غناي محتواي محصولات عرضه شده در نمايشگاه قرآن کريم بکوشيم و با توجه به شعار سال، اقتصاد و فرهنگ، در هزينه ها صرفه جويي کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، نخستين جلسۀ مشترک رؤساي کميته هاي نمايشگاه بين المللي قرآن کريم، با حضور معاون قرآن و عترت و رئيس نمايشگاه قرآن کريم، قائم مقام نمايشگاه، رؤساي کميته هاي بخشهاي مختلف نمايشگاه و نمايندگان آنها در محل دفتر معاونت تشکيل شد.
در ابتداي اين جلسه حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا حشمتي ضمن خيرمقدم به حضار، اظهار داشت: زمان برگزاري نمايشگاه قرآن کريم 25 شعبان الي 15 رمضان است که نمايشگاه بيست ودوم با حضور رئيس جمهور و با تکريم از خادمان قرآن کريم به پايان مي رسد.
وي با بيان اينکه بيش از 70 درصد کميته ها تعيين تکليف شده اند، از رؤساي اين کميته ها خواست با دعوت از افراد صاحب نظر و با تجربه و تشکيل جلسات، کار خود را آغاز کنند.
رئيس نمايشگاه قرآن کريم با تأکيد بر اينکه در نمايشگاه کارهاي تکراري کمتر باشد، ابتکار و نوآوري را امري مهم تلقي کرد و گفت: بايد خريد و فروش کمتر صورت گيرد و آن محصولاتي عرضه شوند که معرف جايگاه قرآن و عترت است.
معاون قرآن و عترت با تأکيد بر تبادل تجربه و آموزش در نمايشگاه، افزود: بايد کارهاي هنري جلوه پيدا کند و در اولويت باشد.
وي با بيان اينکه کارهاي اجرايي مانند تدارکات و غرفه بندي به موسسۀ نمايشگاههاي ايران واگذار شده است، گفت: بايد در غناي محتواي محصولات عرضه شده بکوشيم و با توجه به شعار سال، اقتصاد و فرهنگ، در هزينه ها صرفه جويي کنيم.
در ادامه قائم مقام معاون قرآن و عترت در نمايشگاه قرآن کريم، با اشاره به اينکه نمايشگاه محملي است که در آن عملکرد قرآني نظام جمهوري اسلامي نشان داده مي شود و دستگاهها و نهادها آنچه را که در طول يک سال در حوزۀ قرآن و عترت انجام داده اند، عرضه مي کنند، در مورد وظايف و مأموريتهاي هر يک از کميته هاي نمايشگاه نکاتي را بيان کرد.
برزين ضرغامي در مورد کميتۀ سينما گفت: در سنوات قبل در اين حوزه فعاليتهايي صورت گرفته است، اما اکنون انقطاعي در آن به چشم مي خورد که اين انقطاع بايد رفع گردد. وي در مورد بخش کاتبان وحي نيز با طرح همين موضوع، دعوت از انجمنهاي خوشنويسي را ضروري دانست.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران با بيان اينکه حوزۀ هنري يک حوزۀ مسقل است و شامل بخشهاي نمايش، موسيقي، خط و خوشنويسي، هنرهاي تجسمي و ساير فعاليتهاست، هماهنگي با سازمان زيباسازي شهر تهران به عنوان متولي هنر شهري را ضروري دانست و گفت: سياست نمايشگاه اين است که انجمنها و صنفهاي هنري مانند نقاشان، عکاسان، مجسمه سازان و غيره به نمايشگاه بيايند و آثار قرآني خود را عرضه کنند.
ضرغامي در بخش محافل و مجالس، با تأکيد بر آموزش حفظ قرآن، عنوان کرد: بايد سطح کار نسبت به سالهاي گذشته بالاتر باشد و کيفيت افزايش يابد. وي در مورد کميتۀ بانوان با اشاره به برگزاري يازدهمين همايش بانوان قرآن پژوه، ارائۀ گزيدۀ فعاليتهاي اين همايش را در نمايشگاه ضروي دانست.
اين مقام مسئول در مورد کميتۀ بين الملل بخصوص بر فعاليت در حوزۀ فرهنگي و هنري تأکيد کرد و تصريح نمود: حوزۀ بين الملل حتماً بين الملي باشد. وي در مورد کميتۀ خادمان قرآن با بيان اينکه اين حوزه نيازمند همکاري با ساير کميته هاست، اظهار داشت: در انتخاب خادم قرآن بايد به دو شاخص توجه گردد: اولاً اين شخص بايد در ساحت قرآن کريم فعاليت داشته باشد و ثانيآً به داشتن اخلاق قرآني مشهور باشد.
قائم مقام نمايشگاه قرآن کريم در مورد کميتۀ روابط عمومي و اطلاع رساني گفت: بايد از همۀ ابزارها و تکنولوژيهاي ارتباطي در اين حوزه به گونه اي استفاده شود که بر پوشش فعاليتهاي قرآني در طول سال هم تأثير داشته باشد.
وي در مورد بخش مکتوب نمايشگاه، با اشاره به پرطرفدار و پرنفوذ بودن حوزۀ کتاب، همکاري با معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و شرکت در شوراي مشورتي اين معاونت را امري ضروري دانست.
در پايان اين جلسه مقرر شد سلسله جلسات مشترک رؤساي کميته هاي بخشهاي مختلف بيست و دومين نمايشگاه بين المللي قرآن کريم به صورت هفتگي روزهاي چهارشنبه، از ساعت سه الي پنج در محل معاونت قرآن و عترت تشکيل گردد













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن