تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814797844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسباب بازی بهترین ابزار برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اسباب بازی بهترین ابزار برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی است تهران – ایرنا - مدیر توسعه آموزشی پات با تاکید بر این مساله که اسباب بازی در رده سنی یک تا هفت سال بهترین وسیله برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی است گفت: در کشورهای پیشرفته فرهنگ کتابخوانی و آشنایی با کتاب را از طریق اسباب بازی در کودکان نهادینه می کنند.


به گزارش روز جمعه خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا، محمد سلیمی در نشست کتاب - اسباب بازی، مفهومی نو در بازار نشر که در سرای کودک و نوجوان نمایشگاه بیست و هفتم کتاب تهران برگزار شد با اشاره به اینکه کتاب - اسباب بازی در ایران خیلی مهجور واقع شده است، بحث خود را با این پرسش که آیا کتاب برای اسباب بازی است و یا اسباب بازی برای کتاب؟ آغاز کرد.
مدیر توسعه آموزشی پات خاطرنشان کرد: اگر به سال های نخست زندگی افراد که دوران کنجکاوی و یادگیری کودک است توجه کنیم می بینیم که کشورهای پیشرفته جهان و جدیدا برخی مجموعه های فرهنگی در ایران در تلاش هستند تا از طریق اسباب بازی فرهنگ کتاب خوانی را در کودکان آموزش و نهادینه کنند.
به گفته سلیمی مهمترین اتفاقی که باید در حوزه کتاب - اسباب بازی روی دهد این است که تولیدکنندگان ما در کنار محصولات خودشان یک کتاب آموزشی داشته باشند که کودک علاوه بر اینکه به محیط اطرافش کنجکاو می شود برای آنچه که ساخته نیز منبعی برای مطالعه و یادگیری داشته باشد.

** نشانه های تصویری برای کودکان
در ادامه این نشست جوانشیر بنیاب کارشناس طراحی و تولید وسایل سرگرمی مشاور کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، گفت: بچه ها آنچه را می بینند خودشان به نوع دیگری معنا می کنند برای همین است که کتاب هایی که متن ندارد ولی تصویرها و نشانه هایی دارند در دنیای کودکان معنای بسیار گسترده و کاربردی تر دارند.
کارشناس طراحی و تولید وسایل سرگرمی مشاور کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خطاب به تولیدکنندگان اسباب بازی که از کتاب نیز در کنار محصولات شان بهره می برند تاکید کرد: اگر می خواهید آن محصول تولید شده با قیمت ارزانی تمام شود اجازه ندارید از کیفیت و کاربرد کار بکاهید.
وی با تاکید بر این که از دو زاویه اقتصادی فرهنگی باید این کار را دید گفت: در بخش اقتصادی باید محاسباتمان درست باشد و عمر آن باید طوری باشد تا سرمایه و نیروی انسانی هدر نرود و در بحث فرهنگی اگر ما کالا را طوری تولید کنیم که زود تهیه شود و با همان سرعت کارایی خود را از دست بدهد در حقیقت فعلی فرهنگی را مرتکب نشده ایم.
بنیاب یادآور شد: این شکل از تولید کتاب - اسباب بازی در برخی جوامع وجود دارد ولی در جامعه ای که نظارت درستی وجود داشته باشد باید در کنار کار تولیدی و صنعتی بهترین نتیجه نیز دریافت شود تا بتوانیم فرهنگ مصرف صحیح را به مردم آموزش دهیم و مخاطبان خود را به عنوان حامیان فرهنگ مصرف بهینه تبدیل کنیم.
فعالیت بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 20 اردیبهشت ماه جاری در مصلی تهران ادامه دارد.
این نمایشگاه در فضایی به وسعت 125 هزارمتر مربع برپا شده و حدود 3 هزار ناشر داخلی و خارجی بیش از398 هزار عنوان کتاب را عرضه می کنند.
فراهنگ(3)*9266 ** 1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن