تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818980351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیماری پای چماقی اطفال باید درفاصله کوتاهی بد از تولد درمان شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیماری پای چماقی اطفال باید درفاصله کوتاهی بد از تولد درمان شود ساری- ایرنا- رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران پاچماقی یا پاچنبری را یک نقص بسیار شایع در هنگام تولد دانست و گفت: این بیماری باید هرچه سریع تر ودرفاصله کوتاهی بعد از تولد درمان شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا،ˈتقی بغدادی ˈ عصر پنجشنبه در همایش یکروزه جراجان ارتوپدی اطفال در ساری،به تعریف بیماری پای چماقی در کودکان پرداخت و بیان کرد: این بیماری یک نقص بسیار شایع هنگام تولد است که در آن پنجه پا به طور غیرطبیعی به داخل چرخیده می شود.
وی با اشاره به اینکه از هر هزار نوزادی که متولد می شوند دو نوزاد دچار این عارضه هستند افزود: با انجام سونوگرافی های خیلی دقیق از ماه چهارم بارداری می توان این عارضه را شناسایی کرد.
وی اظهار داشت: متاسفانه تشخیص قبل تولد بسیار مشکل است ولی هیچ کمکی هم به درمان نمی کند تا زمانی که نوزاد متولد شود.
رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با تاکید بر اینکه پس از تولد هرچه سریع تر باید درمان آغاز شود گفت: در این زمان امکان بهبود بدون جراحی بیشتر می شود.
بغدادی افزود: خانواده هایی که به هر دلیلی درمان را به تاخیر می اندازند و دیرتر به پزشک مالج مراجعه می کنند به همان نسبت درمان را با مشکل مواجه خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه هزینه درمان های اولیه و گچ گیری به اندازه ویزیت یک پزشک است بیان کرد: کودک تا بهبود کامل باید تحت نظر پزشک باشد.
رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به شکل گیری انجمن ارتوپدی اطفال ایران در پنج سال پیش گفت: این انجمن برنامه های آموزشی خاصی را برای جراحان ارتوپدی اطفال در شهرهای مختلف برگزار می کند .ک/3
7330/402
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن