تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821012603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راز درمان بیماری های قرن حاضر در عصاره گیاهان نهفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

راز درمان بیماری های قرن حاضر در عصاره گیاهان نهفته است تهران-ایرنا -رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی گیاهی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و ریزفناوری گفت:راز درمان بیماری های قرن حاضر ازجمله بیماری های مانند پارکینسون، آلزایمر و ام اس با منشا تضعیف سیستم عصبی در عصاره های گیاهان نهفته است.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا؛ دکتر «مسعود موسوی» روز سه شنبه در یک نشست خبری که در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و ریزفناوری برگزار شد افزود:بیماری هایی با منشا تضعیف سیستم عصبی بدن به عنوان بیماری های امروزی به شمار می روند که در آنها عوامل متفاوت محیطی با منشا ژنی دخیل است. وی ادامه داد:این بیماری ها با استفاده از عصاره های گیاهی و مواد متابولیکی گیاهان قابل درمان هستند.
این محقق اظهار داشت:در طب سنتی و احادیث مختلف برای درمان بسیاری از بیماری ها راهکارهای موثری عرضه شده است.
موسوی با بیان اینکه ایران دارای بیشترین تنوع زیستی و گیاهی در منطقه است خاطر نشان کرد:تعدد گیاهان دارویی ایران و نیز تنوع زیستی ایران از کل منطقه اروپا بیشتر است.
رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی گیاهی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و ریزفناوری گفت:محققانی که در زمینه تولید دارو برای بیماری های با منشا عصبی و ایمنی فعالیت می کنند شامل سه دسته محققان بالادست، میان دست و پایین دستند؛ محققان حوزه ژنتیک گیاهی در زمره محقق بالادست هستند که به بررسی عصاره گیاهان مختلف می پردازند.
وی افزود:همچنین محققان حوزه شیمی که به تهیه فرمولاسیون از این ترکیبات می پردازند به عنوان محققان میان دست و برخی از محققان و پزشکانی که تاثیر این داروها را بر روی موجودات زنده بررسی می کنند به عنوان محققان پایین دست در زمینه تولید دارو از عصاره گیاهان شناخته می شوند.
به گفته موسوی هدف اصلی غربالگری گیاهان با منشا دارویی و تولید دارو از آن هاست.
ادامه دارد
علمی(3)**9190**س.ق**1440
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن