تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815247493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرهای کوتاه از استان اردبیل


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خبرهای کوتاه از استان اردبیل اردبیل - ایرنا - معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش مشگین شهر گفت: امسال بیش از سه هزار نفر از دانش آموزان این شهرستان مکلف می شوند.


به گزارش ایرنا ، جواد اکبرزاده روز پنجشنبه در جشن تکلیف دانش آموزان مکلف در تالار اندیشه این شهر افزود: از این تعداد یک هزار و 700 دانش آموز دختر مقطع ابتدایی و یک هزار و
300 دانش آموز پسر مقطع متوسطه اول هستند.
وی با اشاره به استقبال گسترده دانش آموزان و والدین آنها از جشن تکلیف گفت: ترویج احکام دینی به ویژه فریضه نماز در مدارس شهرستان از اولویت های اصلی معاونت پرورشی مدیریت آموزش و پرورش است.

نمایشگاه هفته مشاغل در کوثر گشایش یافت
*********************************************************
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنا کردن دانش آموزان با مشاغل مختلف جامعه ، توجیه اهمیت شغل در زندگی فردی و اجتماعی و تشویق دانش آموزان پایه اول دبیرستان و سوم راهنمایی به رشته های کار و دانش عنوان شده است.
در این نمایشگاه 100 اثر در زمینه های گرافیک رایانه ای ، معماری ، طراحی و دوخت و مدیریت خانواده به نمایش گذشته شده است.
فرماندار کوثر در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه ها می تواند
دانش آموزان را به رشته ها و شغل هایی که علاقه مند هستند سوق دهد.
علیرضا علیپور افزود: آشنایی دانش آموزان با فعالیت ها و تولیدات صنایع دستی دیگر هنرآموزان موجب ترغیب آنها برای فعالیت های فنی و هنری می شود.
وی گفت: کسب مهارت ها و دانش مورد نیاز تصدی مشاغل مختلف از سوی دانش آموزان و نسل آینده شاغل در بازار کار موجب می شود آنها افرادی متخصص و دارای درجه علمی مرتبط با شغل خود باشند.
این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید دانش آموزان دایر شده است.


برنامه های هفته معلم در شهرستان کوثر اعلام شد
*******************************************
کوثر - مدیر آموزش و پرورش کوثر برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم در این شهرستان را اعلام کرد.
وهاب بیرامعلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته گرامیداشت مقام معلم در راستای تجلیل از انسان هایی شکل گرفته که نقش خود در هدایت انسان ها را به خوبی ایفا کرده و پیامبرگونه جامعه را به سمت صلاح و رستگاری هدایت می کنند.
وی گفت: فرهنگیان نقش غیر قابل انکاری در رشد ارزش ها و آرمان های نظام مقدس انقلاب اسلامی داشته و در هفته معلم این نقش باید به خوبی تبیین و به دانش آموزان ارائه شود. وی با بیان این که برنامه های هفته معلم متناسب با شان و منزلت معلمان و پاسداشت
زحمات خالصانه آنها در این شهرستان اجرا می شود افزود: تلاش دست اندرکاران بر این است که آیین مقام معلم در فضای مناسب برگزار شود.
وی گفت: مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کوثر در راستای ارتقای جایگاه فرهنگیان و تجلیل از مقام معلمان ده ها برنامه فرهنگی پیش بینی و طراحی کرده که در هفته
گرامیداشت مقام معلم اجرا می شود.
وی اظهار کرد: برنامه هفته بزرگداشت مقام معلم از 12 اردیبهشت با دیدار از خانواده فرهنگیان شهید و فرهنگیان بازنشسته این شهرستان آغاز خواهد شد.
وی افزود: نواختن زنگ سپاس در مدارس شهرستان ، همایش فرهنگیان بسیجی ، دیدار با خانواده های شاهد ، ایثارگر ، جانبار و آزاده و نصب بنر تبریک از جمله برنامه های شهرستان کوثر در هفته گرامیداشت مقام معلم می باشد .
وی گفت: سخنرانی مدیر آموزش و پرورش پیش از خطبه های نماز جمعه ، برگزاری مسابقه های ورزشی ویژه معلمان ، عطرافشانی گلزار شهدا در دوازدهم اردیبهشت ، دیدار با امام جمعه کوثر و تجلیل از فرهنگیان نمونه و بازنشستگان فرهنگی این شهرستان به عنوان سرمایه های انسانی جامعه از دیگر برنامه های هفته معلم است.


فرماندار کوثر: تکریم کارگر باید در راس همه برنامه ها باشد
***************************************************
کوثر - فرماندار شهرستان کوثرگفت: تکریم کارگر باید در راس همه برنامه ها باشد.
علیرضا علیپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سالی که مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کرده اند آحاد جامعه باید با عزم ملی و مدیریت جهادی تلاش کنند.
وی با بیان این که هفته کارگر فرصتی برای ارج نهادن به مقام کارگر و رسیدگی به مشکلات این قشر است گفت: کارگران پیشقراولان عرصه تولید هستند که نباید اجازه دهند مقوله کار در غربت بماند و به آن کم توجهی شود.
وی افزود: کارگران از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی هستند.
فرماندار کوثر کارگران را شریف ترین قشر جامعه دانست و گفت: کارگران در هشت سال دفاع مقدس وظیفه ملی و دینی خود را در جبهه های حق علیه باطل ادا کردند و بدون کمترین ادعایی ایثارگری های بسیاری در این راه از خود نشان دادند.
علیپور بر لزوم تقویت و تشکیل تعاونی های کارگری و ارائه تسهیلات بدون بهره برای حمایت از کارگران تاکید کرد.
شهرستان کوثر با 27 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

جشن تکلیف دانش آموزان بیله سواری برگزار شد
*******************************************
بیله سوار - جشن تکلیف دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی مدارس دخترانه منطقه بیله سوار در مسجد جمعه این شهرستان برگزار شد.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، در این مراسم معنوی ، فرهنگی دانش آموزان با قرائت سوگند نامه تکلیف با خدای خود عهد و پیمان بستند تا با عمل به فرامین و احکام الهی و انجام واجبات شرعی و با الگوپذیری از ائمه اطهار (ع) به ویژه بانوی نمونه اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) انسان کامل و نمونه برای خانواده و جامعه اسلامی خود باشند.
حجت الاسلام کریم قیاسی امام جمعه بیله سوار در این مراسم در زمینه خصوصیات اخلاقی این بانوی نمونه اسلام ، رعایت عفاف و حجاب در جامعه ، رعایت مسائل شرعی و عمل به تکالیف الهی سخنرانی کرد.


بیش از 20 برنامه‏ ویژه هفته عقیدتی ، سیاسی در نیر اجرا می‏ شود
********************************************************
نیر - مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نیر از اجرای بیش از 20 برنامه‏ به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در این شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام علی حسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموعه عقیدتی ، سیاسی اندیشه های ناب استاد مطهری را دارد.
وی با اشاره به آغاز هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، اظهار کرد: برنامه های این هفته از 12 اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری در سپاه نیر برگزار
می شود.
وی دیدار با امام جمعه نیر را از برنامه های این هفته ذکر کرد و گفت: گلباران گلزار شهدا با حضور کارکنان و بسیجیان از دیگر برنامه های هفته عقیدتی ، سیاسی در نیر است.


اولین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای نیر افتتاح شد
*******************************************
نیر - اولین المپیاد درون مدرسه ای شهرستان نیر در دبیرستان پسرانه 17 شهریور این شهر آغاز شد.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، این المپیاد ورزشی در سه رشته ورزشی فوتسال ، طناب کشی و شطرنج با شرکت بیش از 70 نفر از دانش آموزان دبیرستان دوره اول متوسطه پسرانه 17 شهریور برگزار می شود.
مشارکت مسوولان ، دبیران مدرسه و جلب مشارکت اولیا برای شرکت بیشتر دانش آموزان در فعالیت های ورزشی و نهضت داوطلبی در برنامه های ورزشی از اهداف برگزاری این المپیاد است.


فرمانده سپاه نیر: شرکت در تشییع پیکر شهدای گمنام وظیفه مذهبی و ملی است
********************************************************************
نیر - فرمانده سپاه ناحیه نیر همگان را به شرکت گسترده در مراسم تشییع پیکرهای پاک و مطهر شهدای گمنام در شهر نیر دعوت کرد.
سرهنگ دهقانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امنیت و اقتدار کنونی ایران اسلامی مرهون ایثار و از خود گذشتگی شهیدانی است که با گذشتن از جان شیرین خود درخت جوان انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و ارزش های الهی و اسلامی را در این سرزمین زنده نگهداشتند.
وی گفت: اکنون زمان تجدید بیعت با این همیشه زندگان تاریخ است و فرصتی برای ادای دین به عزیزانی که گمنام زندگی کردند و گمنام شهید شدند.
فرمانده سپاه با اشاره به این که برای اولین بار است که شهرستان نیر میزبان شهدای گمنام می شود افزود: وجود این شهیدان گمنام در شهرستان موجب خیر و برکت برای این منطقه خواهد بود.
مراسم تشییع پیکرهای پاک و مطهر سه شهید گمنام ساعت 11 قبل از ظهر روز شنبه 13 اردیبهشت از مقابل شهرداری نیر آغاز خواهد شد.


آمار ورود مسافر خارجی از طریق گمرک بیله سوار اعلام شد
**************************************************
بیله سوار - رییس گمرک بیله سوار گفت: فروردین ماه امسال 36 هزار و 571 مسافر و گردشگر خارجی از طریق زمینی گمرک بیله سوار وارد کشورمان شدند.
احد محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد گردشگر خارجی برای کارهای درمانی و بازدید از آثار تاریخی به کشورمان مسافرت کرده اند.


نمایشگاه توانمندی های هنرجویان هنرستان شبانه روزی حضرت زینب (س) نمین برپا شد
************************************************************************
نمین - نمایشگاه توانمندی های هنرجویان هنرستان شبانه روزی حضرت زینب (س)
شهرستان نمین برپا شد.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، در این نمایشگاه سازه ها ، دست بافته ها و آثار 50 نفر از هنرجویان این هنرستان در رشته های طراحی دوخت ، صنایع غذایی و گرافیک در قالب 12 غرفه در این نمایشگاه عرضه شده است.
پروین اکبریان مدیر هنرستان و مسوول نمایشگاه هدف از برپایی آن را ارج نهادن به تلاش ها و زحمات دانش آموزان و آشناسازی دانش آموزان با آینده شغلی رشته های تحصیلی آنها ذکر کرد.
وی افزود: این نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت هفته مشاغل برپا شده و برای بازدید دانش آموزان دختر مدارس متوسطه شهر نمین دایر است.


طراحی و ساخت محافظ پرش و ماکت توربین های بادی توسط مبتکر نیری
**************************************************************
نیر - یک مبتکر نیری اقدام به طراحی و ساخت محافظ پرش (برق) و ماکت های واقعی توربین های بادی کرد.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، بابک شجاع از نیروهای خدماتی مدیریت برق شهرستان نیر با ابتکار و خلاقیت خود اقدام به طراحی و ساخت محافظ پرش با مزیت حفظ و نگهداری و جلوگیری از خش برداری و شکستگی برای استفاده در صنعت برق کرده است.
این مبتکر نیری همچنین ماکت واقعی توربین های بادی با قابلیت تولید برق با ظرفیت 6-4 ولت و ماکت پست هوایی و خطوط فشار متوسط و ضعیف را با هزینه شخصی طراحی و ساخته است.
قرار است این تجهیزات در نمایشگاه ها و دورهای آموزش برق مورد استفاده قرار بگیرد.


عطر افشانی و غبار روبی گلزار شهدای شهر نمین
*******************************************
نمین - فرمانده و کارکنان سپاه ناحیه نمین با حضور در گلزار شهدای منطقه و شهدای گمنام مدفون در این شهر نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، شرکت کنندگان در این مراسم با غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی بر ادامه راه و آرمان ها آنها تاکید کردند.
سرهنگ عظیم سرداری فرمانده سپاه نمین در این مراسم حضور در کنار مزار شهدا را موجب نورانیت قلوب مومنان و احساس مسوولیت مسوولان دانست و گفت: سرکشی به خانواده های معظم شهدا و دلجویی از آنها هرگز نباید فراموش شود.
وی افزود: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که ما می توانیم آینده کشور را تضمین کرده و نسل جدید جامعه را به سوی معنویات و سعادت روز افزون سوق دهیم .
7117/7118/7120/7116/594/530/7123/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن