واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:
رییس بنیاد ملی بازی های رایانه ای: تحقق اهداف نظام در توسعه این علم است کاشان– ایرنا- رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: از طریق توسعه صنعت بازی سازی رایانه ای می توان منویات رهبر انقلاب را در مقوله های فرهنگی و اقتصادی محقق ساخت.
ˈبهروز میناییˈ روز پنجشنبه در حاشیه اختتامیه سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای در کاشان در جمع خبرنگاران افزود: ساخت بازی های رایانه ای علاوه بر انتقال پیام های فرهنگی با ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای دانشجویان و فعالان عرصه هنر و رایانه می توان در ابعاد اقتصادی نقش آفرینی کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: با گذشت هفت سال از تشکیل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکنون تنها 200 بازی ایرانی به کشورهای مختلف خارجی صادر شده است.
وی با بیان اینکه جایگاه ایران در بین کشورهای خارجی در صنعت بازی سازی رایانه ای مشخص نیست، گفت: ایران در بین کشورهای آسیایی رتبه پنجم و در میان کشورهای جهان اسلام رتبه نخست را در این زمینه دارد.
وی تصریح کرد: در سال های گذشته بنیاد ملی بازی های رایانه ای با توزیع بازی های کشورهای خارجی در ایران 80 میلیارد ریال درآمدزایی کرده که این مقدار درآمد برای ساخت بازی های داخلی اختصاص داده شده است.
مینایی با بیان اینکه بودجه سالجاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای با کاهش 60 درصدی به 30 میلیارد ریال کاهش در سالجاری یافته است، افزود: با مدیریت جهادی تلاش می کنیم تا با بهره گیری از تمام امکانات موجود در این عرصه موفقیت های بیشتری را در صنعت بازی سازی رایانه ای کسب کنیم.
وی دلیل رونق بازی های خارجی در ایران را رعایت نشدن قانون کپی رایت در کشور ذکر کرد و گفت: بواسطه رعایت نشدن این قانون، بازی های خارجی براحتی و با هزینه کمتر در دسترس مخاطبان قرار می گیرد که این امر باعث شده که یک بازی رایانه ای ساخت ایران گرانتر باشد.
رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای خاطرنشان کرد: فعالان عرصه بازی سازی رایانه ای در ایران بدلیل رعایت نشدن قانون کپی رایت در کشور در خارج موفقیت و درآمد بیشتری کسب می کنند.
وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای انقلاب فرهنگی با وارد شدن به مقوله قانون کپی رایت زیرساخت های رعایت آن را فراهم سازند تا بتوان با بهره گیری از این قانون برای توسعه و ترویج بازی های رایانه ای ساخت داخل تلاش کنیم.
وی کاشان را پیشقدم در برگزاری جشنواره دانشجویی بازی سازی رایانه ای در کشور دانست و گفت: در سومین دوره این جشنواره 36 تیم فعال و کارآمد دانشجویی به رقابت پرداختند تا توانمندی های خود را در این صنعت به نمایش بگذارند.
مینایی با اشاره به اینکه جشنواره دانشجویی در سال آینده بصورت بین المللی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: با دعوت تیم های خارجی افرایش سطح کیفی مسابقات، جذابیت و جدی شدن رقابت ها را بین تیم های شرکت کننده شاهد خواهیم بود.
سومین دوره مسابقات بازی سازی رایانه ای با عنوان ˈIRANGDC2014ˈ پس از دو روز با حضور 144 دانشجو در قالب 36 تیم چهار نفره در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با برتری تیم ˈعلم و گیمˈ دانشگاه علم و صنعت ایران به پایان رسید.
7565/545
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير
[email protected]
11/02/1393
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]