تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815175631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشجو نباید پیاده نظام بیرون از محیط دانشگاه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دانشجو نباید پیاده نظام بیرون از محیط دانشگاه باشد شیراز - ایرنا- معاون فرهنگی وزیر علوم ، تحقیقات و فن آوری گفت: دانشجویان به عنوان پیشتازان و حاملان فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نباید به عنوان پیاده نظام بیرون از محیط دانشگاه عمل کنند.


به گزارش ایرنا، سید ضیا هاشمی عصر چهارشنبه در یک نشست خبری در دانشگاه شیراز افزود: از آنجا که فرهنگ روح حاکم بر جامعه و تعیین کننده مشی مشترک یک جامعه به شمار ،از جامعه دانشگاهی توقع می رود که بدور از هرگونه جو زدگی در راستای فرهنگسازی گام بردارد.
این پژوهشگر و استاد دانشگاه ادامه داد: ما فرهنگ را به عنوان شیوه و دستورالعمل زندگی می دانیم؛ چرا که فرهنگ راه آرمان های جامعه را نشان می دهد.
هاشمی همچنین با اشاره به اینکه جامعه ما در طول تاریخ، منشأ الهامات فرهنگی به سایر جوامع بوده است، افزود: ادامه کرسی های آزاد اندیشی و تشکیل اتاق فکر اساتید دو اولویت مهم فرهنگی وزارت علوم در سال جدید است.
معاون فرهنگی وزارت علوم با تصریح براینکه همه دانشگاهیان به عنوان پیشتازان و حاملان فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: جو زدگی وضعیت مطلوبی در دانشگاه ها به عنوان حاملان عرصه فرهنگ و علم بدنبال نخواهد داشت .
هاشمی گفت : سیاسی بودن و بینش سیاسی داشتن فهم امر مهمی در دانشگاه برای ما محسوب می شود لذا دانشجویان باید نسبت به مسائل سیاسی روز بینش و بصیرت لازم را داشته باشند.
وی با بیان این مطلب که باید در معاونت های فرهنگی دانشگاه ها، ظرفیت مشارکت دانشگاهیان را فراهم و بالا برد ، اضافه کرد: نشریات دانشجویی یکی از بسترهای مهم رشد، توانمندی و استعدادهای دانشجویان است.
معاون فرهنگی وزارت علوم با تصریح بر اینکه هیات نظارت بر نشریات منتسب به مدیریت هستند و این یک نقد جدی است، اظهار داشت :اما ترکیب موجود لزوما چنین نیست.
هاشمی با بیان اینکه قانون فعلی نشریات دانشجویی، مانع تحمیل مصالح دانشجویان نیست، گفت: مؤسساتی که در حوزه قرآن کار تخصصی انجام داده اند ابتکاراتشان در دانشگاه ها هم فعال می شود.
معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه اگر گروههایی بخواهند در دانشگاه بالاتر از قانون موضع گیری کنند را نمی پذیریم، اضافه کرد: نگاه ما اجرای قانون است و در این مسیر باید مشارکت سرمایه های علمی خود را به کار بگیریم و هر کسی که برخوردی با او شده حق دارد که اعتراض کند و طبق قانون به اعتراض آنان رسیدگی می شود.ک/2
7374/ 667
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن