تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815491990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادخواهي پدر جوان‌ترين شاعر مراغه؛ چرا «سايه» در آلمان مرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: دادخواهي پدر جوان‌ترين شاعر مراغه؛ چرا «سايه» در آلمان مرد؟
پدر سايه مقدسي اظهار کرده است که سرکنسول کشورمان در فرانکفورت آلمان مسئول مرگ دخترم است.
به گزارش آخرین نیوز، متاسفانه با همه تلاش هايي که خانواده " سايه مقدسي" دانش آموز نخبه اهل مراغه انجام دادند، جوانترين شاعر مراغه اي پس از نزديک 2 سال ‌تحمل رنج بيماري آي.ال.ال (ILL)خوني جان خود را از دست داد.وي که اواخر بهمن ماه سال گذشته  پس از کش و قوس زياد و پيگيري هاي خانواده اش با دستور رئيس جمهور و حمايت وزير آموزش و پرورش براي مداوا راهي آلمان شد، ديروز رخت از دنيا بر‌بست.






پس از اين واقعه پدر سايه مقدسي اظهار کرده است که سرکنسول شورمان در فرانکفورت آلمان مسئول مرگ دخترم است و از دستگاه قضايي ايران مي‌خواهم تا اين جنايت را پيگيري کند.وي مدعي شده که اگر سرکنسول ايران در فرانکفورت کوتاهي نکرده بود، بيماري دخترش تشديد نمي‌شد و عمرش به دنيا بود و سرکنسول را عامل مرگ دخترم  مي دانم .پدر سايه ضمن اشاره به کارشکني کنسولگري کشورمان، مي گويد:پس از رسانه‌اي کردن اين کارشکني‌ها، نماينده ويژه‌اي از سوي وزير آموزش‌و‌پرورش به ديدارمان آمد و با دستور وي، بيمه شديم و کار درمان سايه از سر گرفته شد.وي ادعا کرده که  «محمد صادق عبداللهي» سرکنسول ايران در فرانکفورت، ضمن سر باز زدن از بيمه کردن ما، نامه‌اي خطاب به پروفسور «پيتر بادر» رئيس دپارتمان پيوندهاي سلولي و پزشک معالج سايه نوشته و با دخالت در امور پزشکي اعلام کرده که سايه مي‌تواند براي درمان به ايران برگردد؛ همين موضوع کار درمان سايه را يک ماه به تعويق انداخت.اما  يکي از کارکنان کنسولگري ايران در فرانکفورت در پاسخ به اين مسائل اظهار داشته که  هرگز دستور مکتوب و رسمي براي پرداخت هزينه‌هاي سايه مقدسي از سوي هيچ نهادي به ما داده نشده و تنها قرار بر اين بود که اين خانواده به عنوان معلم به اينجا فرستاده شوند و بعد خودشان درمان دخترشان را پي بگيرند و به همين دليل ما هم نمي‌توانستيم چهارصد هزار يورو براي درمان بپردازيم.

 





دستور رئيس جمهور براي مداواي سايه مقدسي در آلمان از طرفي چندي قبل در رسانه هاي کشور اعلام شد سايه مقدسي که به خاطر بيماري ˈ آي.ال.الˈ (ILL) خوني در رنج بود با دستور حجت الاسلام حسن روحاني و حمايت وزارت آموزش و پرورش براي مداوا به آلمان اعزام شد.اين دانش آموز 26 بهمن سال 92  طي مراسمي با شرکت جمعي از مسوولان و مردم اين شهرستان از طريق قطار عازم تهران شد تا از آنجا به آلمان اعزام شود .
 
ويزيت  دانش آموز نخبه توسط پزشکپس از آن ، مرتضي باستاني عضو شوراي اسلامي مراغه و دوست خانواده مقدسي نيز در اين رابطه اظهار نمود که اين دانش آموز از بدو ورود به فرودگاه فرانکفورت توسط سرکنسولگري جمهوري اسلامي ايران مورد استقبال قرار گرفته و با اشاره به ارتباط تلفني با اين خانواده، گفت: با توجه به گفته هاي پدر اين دانش آموز نخبه، آزمايش هاي اوليه از وي انجام شده و براي شروع معالجه و درمان منتظر نتايج اين آزمايش ها هستند.





تذکر عضوکميسيون امنيت ملي مجلس  مهدي دواتگري، عضوکميسيون امنيت ملي مجلس در نشست علني شنبه 24 اسفندماه مجلس در بخشي از تذکري شفاهي به وزير امور خارجه، خطاب به رييس جمهور درباره هزينه درمان «سايه مقدسي»، گفته بود: اين دانش آموز نخبه با دستور رييس جمهور به کشور آلمان اعزام شده است اما در معرض آسيب هاي جسمي و سياسي قرار دارد، از اين رو انتظار مي رود از طريق وزارت خارجه نسبت به تضمين هزينه هاي درمان ايشان اقدام عاجل معمول شود.

پيش از اين واقعه تاسف بار "سايه مقدسي" که در فرانکفورت آلمان به سر مي برد، درباره ي وضعيت خود گفته بود:پس از رسيدن به آلمان به بيمارستان مراجعه کرديم و با دستور پروفسور (pitter bader)درمان من تنها به استناد گزارش نشريات ايراني که در آنها کم و کيف سفر درماني من با دستور ويژه ي رييس جمهور عزيزمان آمده بود شروع شد و بيمارستان فرصت داد يا بيمه شويم يا محل هزينه ي درماني مشخص شود.پس ار مراجعات مکرر پدر و مادرم به کنسولگري ايران در فرانکفورت قرارداد کاري پدرم بر اساس حکم کارگزيني ارسالي از وزارت آموزش و برورش صادر نشد و سر کنسول ايران مي گويند يا شخص رييس جمهور محترم هزينه ي درماني را به عهده بگيرند و يا دستور دهند تا قرارداد کاري پدرم در مدرسه ي فرانکفورت صادر شود تا ما را طبق قوانين آلمان بيمه و حمايت کنند. امروز 10 روز است درمان من متوقف شده و من در وضعيت بسيار خطرناکي قرار دارم.تا کنون به درخواست هاي کتبي-شفاهي و تلفني پدرم باسخ نداده اند ... الان جان من با خطر جدي مواجه است.

انتقاد پدر سايه مقدسي در فيسبوک محمدرضا مقدسي، پدر سايه نيز روز گذشته در صفحه ي فيسبوک خود با انتقاد به وضعيت پيش آمده نوشت:«سايه علاوه بر درد جسماني ترسي شديد از آينده دارد و از بي خوابي در بستر بيماري پلک بر روي پلک نمي گذارد و بر نقطه اي خيره مي شود ... نامه و رفتار بعضي از مسوولين ما در اين بلاد غريب حکم قتل سايه و به طبع آن پريشاني ابدي ماست.من و همسرم نه خوابي داريم، نه آرامشي. اميد از خانه ما رخت بر بسته».





متن نامه سرکنسول ايران به پزشک سايهدو روز پيش، سرکنسول ايران در نامه اي به پزشک سايه توضيحاتي داده که پدر سايه مدعي است در اين نامه، کنسول ايران با مهارت خاصي سعي خود را مبني بر برگرداندن سايه به ايران اعمال کرده و به عنوان يک متخصص در امور پزشکي نظر داده که شروع درمان سايه بايد در ايران به مورد اجرا درآيد.اين بدان معني است که اقدام آقايان رييس جمهور، وزير آموزش و پرورش و نماينده مراغه و ساير کمک کنندگان براي درمان سايه کار بيهوده اي بوده است».

متن نامه سرکنسول ايران به پزشک سايه به شرح زير است:

 جناب آقاي پرفسور کلينگه بيل،با عطف به تماس تلفني مان و همچنين نامه شما به تاريخ 25 مارس 2014 ، در ارتباط با هزينه درمان بيمار شما، سايه مقدسي، به اطلاع مي رسانم که اينجانب درخواست شما را به وزارت آموزش و پرورش در تهران که آقاي مقدسي پدر بيمار را به عنوان معلم براي تدريس به مدرسه ي سفارت جمهوري اسلامي ايران در فرانکفورت آلمان فرستاده، منتقل کردم. اميدوارم که هر چه سريعتر جواب مثبتي دريافت کنم.جناب آقاي پرفسور محترم، اينجانب مي خواهم به خاطر تلاش و زحماتتان تا به امروز از شما قلبا تشکر کنم و همچنين به خاطر مشکلاتي که يکي از هموطنانم براي شما توليد کرده، عذرخواهي کنم.علاوه بر آن مي خواهم به اطلاع شما برسانم که با توجه به اينکه بيمار مزبور مي تواند در ايران نيز مورد معالجه قرار گيرد، در کمک به وزارت آموزش و پرورش سعي کرده ام.
بهتر اين است که بيمار مذکور به ايران برگشته و در آنجا شروع به معالجه کند.با سلام دوستانه - محمد صادق عبدالهي، سرکنسول»

اين دانش آموز چهارده ساله سمپادي که با انتشار دو دفتر شعر، جوان‌ترين شاعر مراغه شناخته مي‌شد، از بيماري خوني نادري به نام آي. ال. ال (ILL)رنج مي‌برد که به دليلعدم امکان درمان آن در کشورمان ، راهي بيمارستان دانشگاه فرانکفورت شد تا مراحل درمان را بگذراند؛ اما به گفته پدر نامبرده ، کارشکني‌هاي صورت گرفته مشکلاتي براي وي ايجاد کرد و متاسفانه وي در آلمان به ديار باقي شتافت.مقدسي 14ساله جوان ترين شاعر مراغه با دو دفتر شعر،  در کلاس دوم دوره اول متوسطه در مدرسه دخترانه تيزهوشان مراغه مشغول به تحصيل بود.به هر حال مسئولين امر بايد در اين خصوص پيگيري ويژه اي داشته باشند و مشخص شود آيا در روند درمان سايه اهمال و کم کاري صورت گرفته است و يا اينکه مقصري در اين رابطه وجود ندارد؟. سایت آخرین نیوز ضمن تسليت به خانواده اين دانش آموز نخبه ، آماده درج پاسخ سرکنسولگري کشورمان در اين رابطه  را دارد. |منبع: خبرنگار آريا|



چهارشنبه, 10 ارديبهشت 1393 ساعت 17:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن