تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821059604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه بايد به سمت توليد درآمدهاي سالم و پايدار حرکت کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۴۸ق.ظ)
مشاور رييس دانشگاه آزاد اسلامي: دانشگاه بايد به سمت توليد درآمدهاي سالم و پايدار حرکت کند مشاور رييس دانشگاه آزاد اسلامي و دبير شوراي اقتصاد و سرمايه گذراي دانش بنيان با اشاره به اين که دانشگاه بايد به سمت ايجاد درآمدهاي سالم، متنوع و پايدار حرکت کند، گفت: فقط در اين صورت است که درصد وابستگي به شهريه کاهش پيدا کرده و درآمد دانشگاه افزايش مي يابد.
به گزارش خبرگرازي موج، دکتر سيد رضا زيتون نژاد، مشاور رييس دانشگاه آزاد اسلامي و دبير شوراي اقتصاد و سرمايه گذراي دانش بنيان در نشست هم انديشي و شوراي واحدهاي دانشگاهي و مراکز آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي در استان تهران با رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، با اشاره به فعاليت هاي چند ماه اخير دکتر ميرزاده در راستاي ارتقاي وضعيت اقتصادي دانشگاه، گفت: فعاليت هاي دانشگاه در دو حوزه فني و تخصصي گسترش آموزش و مالي تقسيم مي شود که در اين زمينه پيشرفت هاي خوبي کسب شده است، بنابراين بايد بر روي حوزه اقتصادي و مالي تمرکز داشته باشيم.
دبير شوراي اقتصاد و سرمايه گذراي دانش بنيان همچنين اظهار داشت: دانشگاه از نظر تامين منابع با پنج نقطه ضعف مواجه است که يکي از آن ها تامين 99 درصد از هزينه هاي دانشگاه از طريق شهريه است.
زيتون نژاد افزود: زمان آن رسيده که به دانشگاه به عنوان يک بنگاه نگريسته شود که علاوه بر آموزش و پژوهش، وظيفه توليد ثروت را نيز برعهده دارد، چرا که درآمد ناشي از سرمايه گذاري هاي دانشگاه در توسعه وضعيت اقتصادي آن اهميت زيادي دارد.
وي با اشاره به اين که دانشگاه بايد به سمت ايجاد درآمدهاي سالم، متنوع و پايدار برود، خاطر نشان کرد: فقط در اين صورت است که درصد وابستگي به شهريه کاهش پيدا کرده و درآمد دانشگاه افزايش مي يابد.
دبير شوراي اقتصاد و سرمايه گذاري دانش بنيان تصريح کرد: در طرح جديد بايد درآمد دانشگاه سرمايه گذاري شود که اين سرمايه گذاري به دو صورت حفظ سرمايه و سود سرمايه مي تواند مورد استفاده دانشگاه قرار بگيرد.
براساس اين گزارش؛ زيتون نژاد در ادامه با اشاره به اهميت فعاليت شوراي اقتصاد و سرمايه گذاري دانش بنيان در دانشگاه، اظهار داشت: در اين شورا علاوه بر بررسي مشکلات درآمد، راهکارهايي هم با توجه به ظرفيت هاي دانشگاه، براي توليد سرمايه مطرح مي شود.
وي در ادامه ظرفيت دانشگاه براي توليد سرمايه را به چهار گروه کلي شامل شهريه و درآمدها، امکانات فيزيکي، متخصصان و اساتيد و دانشجويان و منابع و سرمايه انساني دانشگاه و امکانات تحقيقاتي و پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي برشمرد.
دکتر زيتون نژاد اظهار داشت: بايد يک مديريت خودگردان در واحدهاي مختلف ايجاد شود که يا خودشان توليد سرمايه کنند و يا هزينه ها را کاهش دهند و يا از هر دو راهکار به صورت همزمان استفاده کنند.

_ رييس واحد علوم و تحقيقات خبر داد: افزايش ظرفيت پذيرش دانشجوي دکترا
در ادامه جلسه دکتر علي عباسپور تهراني فرد، رييس واحد علوم و تحقيقات، در نشست روساي واحدهاي دانشگاه آزاد در استان تهران، اظهار داشت: مهمترين مساله در شرايط كنوني پرورش نيروها در بخش دكتراي پژوهش محور است كه اين موضوع مورد تاكيد دكتر ميرزاده هم هست.
وي با اشاره به اين موضوع كه واحد علوم و تحقيقات تهران بار بيشتر تحصيلات تكميلي را بر دوش دارد، گفت: طبق برنامه هماهنگ شده با دكتر ميرزاده در سال جاري ظرفيت پذيرش دانشجوي دكترا در واحد علوم و تحقيقات تهران افزايش يافته است كه همين امر مي تواند در تامين نيروي انساني مجرب در هيات علمي دانشگاه ها و افزايش ظرفيت تحصيلات تكميلي موثر باشد.
دكتر عباسپور تهراني فرد در ادامه اين نشست با اشاره به تامين نيروي انساني از چهار منبع گفت: براي تامين نيروي انساني مي توانيم از طريق انتشار آگهي استخدام به جذب نخبگان و دانشجويان دكترا اقدام كنيم و راه ديگر بکارگيري همكاران هيات علمي واحدهاي داخل استان تهران و بيرون از تهران است.
رئيس واحد علوم و تحقيقات همچنين اظهارداشت: يك راه ديگر اين است كه واحدهاي دانشگاهي در استان تهران براي افزايش رشته ها و جذب دانشجو در مقطع ارشد و دكترا برنامه ريزي كنند و در اين زمينه فعال تر شوند.
دكتر عباسپور تهراني فرد با بيان اينكه در سطح كشور متخصصان برجسته اي در علوم مختلف وجود،گفت: به عنوان مثال متخصصاني در وزارت نيرو يا وزارت نفت هستند كه مي توانيم از آنها در پرورش نيروها در رشته هاي مختلف بهره مند شويم.
رييس هيات جذب استان تهران، با اشاره به مشكلات پيش آمده در هيات جذب، براي تعيين تكليف وضعيت متقاضيان حضور در هيات علمي، گفت: حدود 500 تا 600 پرونده متقاضيان به بايگاني سپرده شده بود كه پس از بررسي همه اين پرونده ها براي تعيين وضعيت فعال شده است و دفترجذب هيات علمي با تشكيل جلسه توانسته روند موجود را تسريع ببخشد و اين پرونده ها در حال طي مراحل خود است.
دكتر عباسپور با اشاره به امكانات آزمايشگاهي واحد علوم و تحقيقات تهران تصريح كرد: واحدهاي استان تهران مي توانند از امكانات آزمايشگاهي واحد علوم و تحقيقات استفاده كنند و براساس ظرفيت خود به جذب دانشجوي دكترا مبادرت ورزند، ما هم در اين مسير آمادگي همكاري با واحدها هستيم.
وي با بيان اينكه طي دو سال اخير پروژه هاي عمراني واحد علوم و تحقيقات و ساير واحدها در تهران معطل مانده اند، گفت: براساس هماهنگي با مهندس هاشمي مجددا اين پروژه ها فعال شده و ما توانستيم مسجد واحد علوم و تحقيقات را آماده كنيم.
عباسپور تهراني فرد در اين باره اظهارداشت: مسجد اين واحد به عنوان يك مركز اسلامي محسوب مي شود و با هماهنگي هاي انجام شده آماده برگزاري مراسم اعتكاف در سال جاري خواهد بود كه ظرفيت پذيرش افراد براي اين مراسم حدود 500 نفر تخمين زده شده است.
همچنين در اين نشست مهرداد نوابخش در سخناني با توجه به اينکه هيات امناي استان تهران تحت نظارت دکتر ميرزاده رياست دانشگاه است و واحدهاي تهران بزرگ و استان تهران به لحاظ نظر هيات علمي ، جمعيت دانشجويي و تنوع رشته ها به خصوص در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري حائز اهميت هستند، گفت:در اين نشست درباره بودجه بندي سال 93، اعضاي هيات علمي جديد، نقل و انتقال دانشجويان، مباحث مربوط به حوزه فرهنگي و اجتماعي و ... بحث و تبادل نظر مي شود.
معاون هماهنگي دانشگاه آزاد اسلامي تهران با اشاره به پراکندگي و ويژگي هاي جغرافيايي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در تهران بزرگ و استان تهران، بر لزوم برگزاري اين گونه جلسات به صورت ماهانه تاکيد کرد.
نوابخش افزود: بر اين اساس علاوه بر ارزيابي مسائل آموزشي، پژوهشي، دانشجويي، فرهنگي و عمراني واحدهاي دانشگاهي و نيازسنجي هايي که از سوي حوزه ستادي سازمان مرکزي دانشگاه صورت مي گيرد، شرکت کنندگان هم از نقطه نظرات يکديگر نيز به طور کامل استفاده مي کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن