تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815247654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به مهمترین عناوین مطبوعات استان قزوین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی به مهمترین عناوین مطبوعات استان قزوین قزوین-ایرنا- قرار گرفتن در ایام میلاد حضرت فاطمه (س) و هفته کارگر باعث شد تا موضوعات مربوط به بانوان و کارگران بیشترین تیترها را در نشریات این هفته استان قزوین به خود اختصاص دهند.


به گزارش ایرنا، بیشتر نشریاتی که این هفته در قزوین روی پیشخوان کیوسک های مطبوعاتی رفتند در گزارش هایی به موضوع بانوان و کارگران پرداختند تا اخبار مربوط به این دو بیش از عناوین دیگر به چشم بیایند.
ولایت تنها روزنامه قزوین عنوان نخست خود در روز سه شنبه را به صحبت های استاندار مبنی بر ضرورت توجه به جنوب قزوین به عنوان هویت اصلی شهر اختصاص داده است.
این روزنامه در شماره امروز خود همچنین با تهیه گزارشی با عنوان ˈحقوق زنان در وادی فراموشیˈ به وضعیت کارگران زن استان پرداخته است.
ˈواحدهای صنعتی مشکل دار قزوین به 45 واحد کاهش یافتˈ وˈسفر اعضای کمیسیون صنایع مجلس به قزوین در آینده نزدیکˈ عنوان دو خبری است که روزنامه ولایت در صفحه دوم خود به چاپ رسانده است.
ولایت همچنین یک صفحه کامل خود در این شماره را به موضوع زنان و مشکلات این قشر اختصاص داده است.
ˈبرخورد با افزایش قیمت هاˈ، ˈنظارت بر قوانین و مقررات ملی ساختمان بیشتر می شودˈ و ˈکاهش 15 تا20 درصدی بارش در استانˈ نیز به ترتیب از جمله عناوین اصلی این نشریه در روزهای دوشنبه، یکشنبه و شنبه هفته جاری بودند.
هفته نامه تابان نیز در شماره این هفته خود گزارشی مفصل در خصوص نگرانی اصولگرایان در خصوص انتخابات مجلس تهیه کرده است که عنوان آن ˈدلسردی اصول گرایان از پیروزی در انتخابات مجلسˈ است.
این نشریه اصلاح طلب همچنین در یاددادشتی با عنوان ˈ حاشیه های جنجال برانگیز یک مولودیˈ به جشن میلاد حضرت فاطمه(س) از سوی همسر رییس جمهوری که با حاشیه سازی برخی رسانه ها طی هفته گذشته به موضوع داغ خبری تبدیل شده بود پرداخته است.
تابان همچنین در هفته کارگر گزارشی از وضعیت معیشتی کارگران قزوین تهیه کرده و به مشکلات این قشر پرداخته است، عنوان این گزارش ˈدریافتی به ریال، هزینه به دلارˈ است.
ˈاز لابه لای همهمه و سربˈ گزارشی در زاد روز قیصر امین پور و یادداشتی با تیتر ˈستاره ابدیˈ به بهانه مرگ گارسیا مارکز یا همان گابو نویسنده مشهور کلمبیایی از جمله مطالب پر پیمان بخش فرهنگ و هنر در صفحه پایانی هفته نامه تابان می باشد.
تابان در صفحه فرهنگ و هنر خود از سینما هم غافل نشده و در دو یادداشت جداگانه فیلم های در حال اکران ˈچˈ و ˈطبقه حساسˈ را نقد کرده است.
اما هفته نامه فروردین امروز عنوان اصلی خود را به بحران کم آبی در قزوین و هشدار در این خصوص که این روزها به طور مکرر از زبان مسوولان جاری است، اختصاص داده است.
این نشریه همچنین در گزارشی با عنوان ˈقطار تغییرات در استان به کندی پیش می رودˈ به وضعیت تغییر و تحولات مدیریتی استان پس از دولت تدبیر و امید پرداخته است.
ˈقل قل قلیان در قزوین قدغنˈ هم گزارشی است که فروردین امروز در مورد تعطیلی سفره خانه های سنتی قزوین و اعتراض سفره خانه داران به این اقدام تهیه کرده است.
فروردین امروز در گزارشی دیگر به طور مفصل به موضوع تخریب و از بین رفتن بافت تاریخی قزوین پرداخته است، ˈبافت تاریخی قزوین خانه ای روی آبˈ عنوان این گزارش انتقادی است.
این نشریه در صفحه ورزش خود نیز گزارشی از اولین حضور تیم هفت الماس قزوین در لیگ برتر بسکتبال تهیه کرده که عنوانش ˈآسمان خراش های قزوینی پدیده شدندˈ است.
فروردین امروز که مانند تابان صفحه آخر خود را به فرهنگ و هنر اختصاص داده است، در این شماره خود مصاحبه ای با ˈعباس قانعˈ هنرمند مجسمه ساز و تندیسگر قزوینی داشته است که این هنرمند در آن به دغدغه های خود و اهالی هنر پرداخته است.
هفته نامه نگاه قزوین تیتر اول آخرین شمارگان خود را به موضوع جایگاه استان در بودجه اختصاص داده است، ˈپیمانه ضعیف بودجه استان به روایت وکیل قزوینی ها در بهارستانˈ، ˈ450 میلیارد تومان درآمد، 125 میلیترد تومان بودجهˈ بخشی از صحبت های داوود محمدی نماینده قزوین در خصوص ضعف جایگاه اعتباری قزوین است.
ˈیارانه عزیز دردانه قزوینی هاˈ هم عنوان گزارشی است که این نشریه در خصوص اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها به چاپ رسانده است.
این نشریه مثل همیشه در ستون راپورت خود نیز به خبرهای درگوشی که کمتر به طور رسمی از مطبوعات طرح می شود، پرداخته است. ˈاستانداری شعبه هیچ حزبی نیستˈ،ˈدو گزینه برای ورزشˈ و ˈتغییر بی تغییرˈ از جمله عناوین این ستون در شماره این هفته نگاه قزوین هستند.
نگاه همچنین در صفحه آخر خود در گزارشی تامل برانگیز با عنوان ˈنام تو زخم من استˈ به چالش های گردشگری قزوین پرداخته است.
اما هفته نامه رایحه مهر هم مانند دیگر نشریات قزوین که به تعطیلی سفره خانه ها توجه داشتند، برجسته عنوان خود را به گزارش ˈآیا قزوین تبدیل به نخستین شهر بدون قلیان می شودˈ اختصاص داده است، انتقاد حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی به برگزاری جشن بانوان دولت از دیگر عناوین اصلی این نشریه اصولگرا است.
این نشریه در صفحات میانی خود به وضعیت ورزش بانوان در استان پرداخته و آمار زنان ورزشکار در قزوین را به نقل از معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان 20 هزار نفر اعلام کرده است.
رایحه مهر در صفحه فرهنگ خود با تهیه گزارشی به تبیین مسایل فرهنگی پرداخته است، عنوان این گزارش ˈمدیریت جهادی در عرصه فرهنگ از حرف تا عمل استˈ
هفته نامه مینودر نیز مانند خیلی از نشریات این هفته قزوین با چاپ تیتر ˈمنافع کارگران، حلقه گمشده در قوانین کارگریˈ در صفحه نخست خود، به موضوع کارگران اختصاص داد تا از مباحث کارگری در هفته گرامیداشت کارگر سهمی داشته باشد.
ˈافت سالانه آب های زیرزمینیˈ خبری است که این نشریه به نقل از مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در صفحه دوم خود به آن پرداخته است.
مینودر در بخش حوادث خود نیز به حادثه مرگباری که در پی شلیک اتفاقی و سهل انگارانه یکی از اعضای تیمی که با مجوز شهرداری خاکعلی سرگرم از بین بردن سگ های ولگرد بودند، رخ داد پرداخته است. ˈشلیک ناگهانی سلاح شکاری، جان مامور جوان را گرفتˈ عنوان این خبر است.
هشدار پلیس به شهروندان در خصوص امنیت کارت های بانکی با عنوان ˈسارق کهنه کار، در کمین مشتریان عابر بانک هاˈ عنوان خبر دیگری از بخش حوادث هفته نامه مینودر چاپ این هفته است.
ˈعدم افزایش کرایه خودروهای عمومی تا پایان خردادˈ به نقل از معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان یکی از خبرهای صفحه اول هفته نامه حدیث در آخرین شمارگان این نشریه است.
حدیث در خبری مفصل به دیدار استاندار با فعالان بخش کشاورزی قزوین نیز اشاره داشته و تیتر این خبر را از صحبت های استاندار ˈاقتصاد مقاومتی سرلوحه کار کشاورزان باشدˈ انتخاب کرده است.
این نشریه به بهانه روز معلم پیشاپیش زندگینامه استاد شهید مطهری را به چاپ رسانده است، حدیث همچنین در صفحه ورزش خود به خبر نجات یک کوهنورد قزوینی از سوی امدادگران که در ارتفاعات الموت دچار عارضه قلبی شده بود پرداخته است.
استان قزوین دارای 55 مجوز انتشار نشریه است که از این تعداد تنها یک روزنامه و 24 گاهنامه، ماهنامه و هفته نامه منتشر می شوند.
7392/ 614
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن