تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820917241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درهای بهشت دانایی 10 صبح امروز به روی عموم مردم گشوده می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

درهای بهشت دانایی 10 صبح امروز به روی عموم مردم گشوده می شود تهران - ایرنا - دوستداران کتاب از ساعت 10 صبح امروز(چهارشنبه) به بهشت دانایی وارد می شوند تا در ضیافت کلمات آن درس های دانش و توانمندی بیاموزند.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که روز گذشته آغاز به کار رسمی خود را با حضور رییس جمهوری کلید زد ، از امروز تا بیستم اردیبهشت ماه همه روزه تا ساعت 20 میزبان علاقه مندان کتاب است .
نمایشگاه در فضایی به وسعت 125 هزار متر مربع برپا شده و حدود 3 هزار ناشر داخلی و خارجی بیش از398 هزار عنوان کتاب را عرضه می کنند.
ناشران بسیاری از کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه ، ژاپن، ونزوئلا ، مکزیک ، روسیه ، قطر، سوریه ، کویت ، عمان ، لبنان ، آذربایجان ، ارمنستان و چین در این نمایشگاه حضور دارند.
اما فارغ از موضوع وسعت فضا ، تعداد عناوین کتاب ها و ناشران، نمایشگاه بیست و هفتم با رویدادهای این چنینی از جهاتی متفاوت بنظر می رسد.
آن گونه که مسئولان بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می گویند دررویداد امسال فروش هیچ کدام از کتاب هایی که مجوز انتشار دارند ، ممنوع نمی شود و این می تواند تعداد علاقه مندان را بیشتر راضی کند.
در این نمایشگاه 4500 غرفه کتاب در نظر گرفته شده است و ناشران عمومی، آموزشی، دانشگاهی، کودک ونوجوان، بین المللی،عربی، ارزی و ریالی وغیره حضوردارند .
غرفه های نمایشگاه در داخل شبستان و فضای محوطه مصلی امام خمینی (ره) برپا خواهد شد .
نمایشگاه بین المللی هرچند از نظر تعداد بازدیدکنندگان تقریبا در نقطه قابل قبولی قرار دارد اما خروجی نمایشگاه کتاب هنوز در ایران راضی کننده نیست زیرا سرانه مطالعه در کشور با وجود این همه استقبال از نمایشگاه مناسب نیست.
تاکنون بیست و شش نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شده و هرسال نسبت به سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان از این رویداد فرهنگی افزایش یافته است که امید می رود این افزایش تعداد سرانه مطالعه را نیز افزایش دهد.
در سال گذشته 5 میلیون نفر از این مرکز فرهنگی دیدن کردند برخی آمار حکایت از آن دارد سرانه مطالعه هر ایرانی 3 تا 30 دقیقه است که این میزان سرانه مطالعه در کشور در نقطه راضی کننده نیست.
فراهنگ (5) ** 1569**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن