محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832922173
تکرار/ گزارش فارس از نشست ضرورت انقلاب فرهنگی دوم میرباقری: علم دینی در جامعه سکولار محقق نمیشود/ رحیمپور: عدهای تاریخ دهه ۶۰ را تحریف میکنند
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تکرار/ گزارش فارس از نشست ضرورت انقلاب فرهنگی دوم
میرباقری: علم دینی در جامعه سکولار محقق نمیشود/ رحیمپور: عدهای تاریخ دهه ۶۰ را تحریف میکنند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جلسات علوم انسانی در کشور بر سر مسائل جزئی و ابتدایی میگذرد و مصوباتش تاکنون اجرایی نشده است، بنابراین انقلاب فرهنگی دوم نمیتواند ناگهانی رخ بدهد.
● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، نشست «ضرورت انقلاب فرهنگی دوم در پرتو علوم انسانی و اسلامی» عصر روز گذشته (6 اردیبهشت ماه) به همت بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حضور حسن رحیمپور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیتالله سیدمحمدمهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در دانشگاه تهران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حسن رحیمپور ازغدی با اشاره به ابتکاری بودن عنوان «انقلاب فرهنگی دوم» در این نشست گفت: با این عنوان به یک لحاظ موافق و لحاظ دیگر مخالف هستم، نخست اینکه اگر منظور این است که برای انقلاب فرهنگی به مفهوم کلمه تردیدهایی از سوی حاکمیت ایجاد شده و این تفکر انتقادی را باید در عرضه آموزش و پژوهش تقویت کرد، این عنوان خوب و برانگیزندهای است، اما اگر منظور این باشد که یک بار دانشگاهها تعطیل شده و انقلاب فرهنگی صورت گرفته و بار دیگر هم باید این اتفاق بیافتد، با این امر مخالفم چرا که این باز به ما ضربه خواهد زد! وی با تأکید بر اینکه از همان سال 59 یک تصور غلط و موهوم از سوی دشمنان انقلاب در حوزه فرهنگی صورت گرفته بود که انقلاب ما نظیر انقلاب مائو در چین یا کوبا است، توضیح داد: آنچه به عنوان انقلاب فرهنگی در ایران رخ داد نه تز مائو در چین و نه جریانهای لیبرالیستی فرانسه و آمریکا بود، البته من آن دوران در دانشگاه نبودم و مستقیم در جریان نیستم، اما میدانم که در همین انقلاب فرانسه دهها هزار نفر در خیابانها تحت پوشش گفتمان غربی از گیوتین گذشتند و میلیونها نفر کشته شدند. رحیمپور در ادامه افزود: متأسفانه این روزها میبینیم که تاریخ دهه شصت از جمله انقلاب فرهنگی را تحریف میکنند، آنچه در انقلاب فرهنگی رخ داد یک عملیات دفاعی از سوی امام راحل بود، گروههای تجزیه طلب برای خود اتاق جنگ تشکیل داده بودند، از جمله در دانشگاه تهران و مناطق دیگر از سوی دیگر در کردستان جنگ مسلحانه صورت گرفته بود، سر بچهها را میبریدند، حتی شنیدم در یک مجلس عروسی از خانه عروس تا داماد به جای قربانی کردن گوسفند سر بسیجیان و سازندگیها را میبریدند، همینها بودند که در دانشگاه تهران تبلیغات میکردند، بمباران تبلیغاتی تا جنگ و آدمربایی و آتش سوزی انجام میدادند. وی با تأکید بر اینکه بنابراین در دوران انقلاب فرهنگی تمام کشور و دانشگاهها نه تنها محل علم نبود، بلکه پایگاه جنگ، ترور و اسلام ستیزی شده بود، اظهار داشت: اینها همه باعث شد دانشگاهها تعطیل شود، بنابراین آنچه در دهه شصت رخ داد یک عملیات دفاعی از سوی امام راحل بود و باعث شد تا برخی رئیس دانشگاهها کنار گذاشته شوند و تغییرات جزئی در برخی کتابهای درسی صورت گیرد، اما مهمترین کار تشکیل کارگروههای علمی برای بازاندیشی نظام آموزشی، پژوهشی و ... با هدف کادرسازی و ارتقای برخی متون به ویژه در عرصه علوم اجتماعی است. رحیمپور درباره اجرایی شدن فرامین امام راحل گفت: امام(ره) سخنش این بود که دانشگاه ساخته رژیم زیر نظر مستشاران خارجی است و باید تشکیل کارگروه دائمی بدهد و در متون درسی آن بازاندیشی شود، متأسفانه این خیلی در آن دوره حمایت نشد، شعارها از متن به حاشیه رفت، چرا که مخالفان قوی در سیستم حکومتی این تفکر امام داشت، برخیها معاند بودند و برخی جاهل و خلاصه حمایت مالی و قانونی از ایده امام صورت نگرفت. وی درباره اصلاحاتی که در حوزه علوم انسانی تاکنون صورت گرفته و مسائلی که درباره علوم انسانی اسلامی مطرح میشود، توضیح داد: این همه شعار برای اصلاح علوم انسانی میدهیم، واقعیت این است که در اغلب اوقات حمایت مالی و قانونی صحیح دراین حوزه صورت نگرفته یک عده دور هم جمع شدند و صحبت کردند و کار کردند، اما حتی بلیط سفر آنها به دیگر شهرها برای شرکت در جلسات تهیه نشد، این کارها اگر حمایت نشود نتیجه نمیدهد! واحد زمانی برای چنین نوع تغییراتی «دهه» است، دنیایی که زیربنای علوم انسانیاش 400 سال است، حدود 40 سال نمیتواند علوم انسانی را تغییر دهد همه میخواهند خیلی سریع نتیجه علوم انسانی اسلامی را ببینند، در صورتی که این امکان پذیر نیست. رحیم پور با تأکید بر اینکه همین امروز جلسات علوم انسانی در کشور بر سر مسائل جزئی و ابتدائی میگذرد و مصوباتش تاکنون اجرایی نشده است، توضیح داد: انقلاب فرهنگی یعنی جهتگیری، انقلاب فرهنگی دوم نمیتواند ناگهانی اتفاق بیافتد، این امکان ندارد درست است که همه کتابهای ما در دانشگاه حوزه علوم انسانی ترجمه است، ولی مگر در دیگر رشتهها و دیگر کشورها این گونه نیست؟ در علوم انسانی هم هر که هرچه میخواهد میگوید کسی هم نیست که بگوید چه میگویید، اما آیا در مهندسی و پزشکی هم این امکانپذیر است؟ وی با تشریح نگاه لیبرال صنعتی آمریکا و چهره خشن آن در غرب توضیح داد: این غربیان از خودشان فیلمی تهیه نمیکنند، اگر انتقادی هم باشد بسیار ملایم است، در حالی که امام راحل(ره) حتی با کمونیستها هم در کشور کنار آمد و با آنها مخالفت نکرد تا جایی که بعد انقلاب هم آنها در دانشگاه فعالیت داشتند و میتینگهایی راه میانداختند. من کار به صحیح یا ناصحیح بودن این امر ندارم، اما این را به کسانی میگویم که ادعا دارند انقلاب اسلامی ایران با آمدنش همه چیزهای قدیم را دور ریخت، در حالی که حتی کمونیستها هم در همین دانشگاهها بودند که اگر اینها دست به اسلحه نمیبردند اما با آنها درگیر نمیشد. وی در بخش دیگر سخنانش گفت: این مسأله اسلامی کردن علوم انسانی هم برای ما یک مصیبتی شده یک عده با آن موافق هستند و یک عده مخالفند، معمولاً هر دویشان هم نمیدانند چه میخواهند اما این را به کسانی بگوییم که تا صحبت از اسلامی سازی علوم میشود میگویند علم را با ایدئولوژی مخلوط نکنید چطور است که اگر حرف غرب بشود اختلافات مکاتب را علمی میدانیم اما تا اسلامی سازی پایش وسط میآید، علمی نیست؟ وی در پایان با تشریح ابعادی از علم که قابلیت اسلامی شدن یا نشدن دارد، اظهار داشت: آنجا که بحث انسانی بودن، اخلاقی یا عادلانه بودن علوم مطرح است به بعد اسلامی میرسیم.
*انقلاب فرهنگی برای تحقق تمدن دینی اجتنابناپذیر بود در ادامه این نشست آیتالله میرباقری با طرح این سؤال که آیا انقلاب فرهنگی ابتدایی رخ داده که به دنبال دومی باشیم، گفت: ظاهراً منظور از این نشست طرح ضرورت انقلاب فرهنگی در کشور است که به اعتقاد من اکنون از این مرحله گذشتهایم و باید به دنبال نرمافزارها و سختافزارهای آن باشیم. وی افزود: آموزههای انقلاب اسلامی و پیام سیاسی آن هم در درون کشور مورد استقبال جامعه خودمان قرار گرفته و هم از مرزهای جغرافیایی گذشته، به خصوص بعد از پایان یافتن جنگ سرد و غلبه نیروهای سوسیالیسم و کمونیسم، مرزهای ما هم بیشتر شده و ملتهای دیگر در مقابل جریان مسلط بر جهان قرار گرفتند، در نهایت ما نمیتوانیم امیدوار باشیم که انقلاب اسلامی مورد پذیرش قرار بگیرد، در حالی که انقلاب فرهنگی صورت نگیرد. میرباقری با تأکید بر اینکه آرمان دستیابی به علم دینی در یک جامعه سکولار محقق نمیشود، اظهار داشت: بنابراین ضرورت انقلاب فرهنگی به معنی ایجاد سازوکاری عقلانی برای دست یافتن به آرمان دینی است، بیتردید برای رسیدن به اهداف علاوه بر انقلاب سیاسی که جامعه را از حصارهای موجود عبور میدهد، باید عقلانیت اجتماعی و فهم آن را تغییر دهیم، البته امروز هم ما در مسیر تحقق انقلاب فرهنگی هستیم تردیدی نیست، انقلاب اسلامی این گام مهم را برداشته، ما هم باید در حوزه فرهنگ آن را به پیش ببریم، گرچه مورد هجوم فرهنگی هم تاکنون قرار گرفتیم. وی ادامه داد: فرهنگ جهت حاکم بر جامعه، همدلی و همفکری است و در نظام ارزشی، دستوری، فکری و تحقق علم و تکنولوژی در جامعه تبلور مییابد؛ یعنی ظرف تحقق آن این مجموعه است، ما اگر مدعی انقلاب فرهنگی هستیم، قاعدتاً میگوییم فرهنگ دینی و غیردینی یا اسلامی و غیر اسلامی دارد بنابراین جامعه میتواند حول محور توحید، همدلی داشته یا حول دنیا و طبیعتاً در حوزه ارزشهای اسلامی دو جامعه متفاوت ایجاد میشود. میرباقری با تأکید بر اینکه فرهنگ بر حوزه علم و تکنولوژی تأثیرگذار است اما آیا ما واقعا علم دینی و غیردینی داریم؟، اظهار داشت: البته در طرح بحث از علم دینی یا غیردینی باید گفت که مقصود مکاتب نیست بلکه علم حقوق، علم اقتصاد، روانشناسی، مدیریت و .. است، اگر معرفت را صرف اکتشافِ واقع ببینیم، قاعدتاً صحبت از علم دینی و غیر دینی بی مناسبت است، اما از زاویه دیگر اگر ما فرآیند تولید علم را بیرون حوزه اختیار انسان داشته باشیم، یعنی اختیار انسان در نحوه تلقی او از جهان تأثیری نداشته باشد اینجا بحث متفاوت میشود. وی دراین باره افزود: اگر انسان دارای اختیار است، آیا اختیار او در رتبه بعد از دانش است و میتواند از دانش سوء یا حسن استفاده کند؟ اگر این طور باشد آن وقت دین در این اختیار دخالت میکند و به ما مکتب میدهد، که چگونه از آن استفاده کنیم یا اختیار انسان بعدِ حوزه دانش نیست که دین دستورالعمل در آن بدهد، بلکه دانش در فرآیند تولید خود تحت تأثیر اختیار اوست. اما این را تأکید میکنم که علم حتماً باید نسبتی با واقع داشته باشد وگرنه قطعاً علم نیست، اما معنای این حرف هم این نیست که فهم یک صورت صددرصد با واقع دارد. رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اظهار داشت: انسان میتواند جهان را مؤمنانه یا غیرمؤمنانه بفهمد، این اختیار اوست که در فهمش دخیل است، اگر این را بپذیریم دو نوع فهم دینی و غیر دینی ایجاد میشود. انتهای پیام/ک
93/02/07 - 09:09
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]
صفحات پیشنهادی
نشست «ضرورت انقلاب فرهنگی دوم در پرتو علوم انسانی و اسلامی»/2 آیتالله میرباقری: انقلاب فرهنگی برای
نشست ضرورت انقلاب فرهنگی دوم در پرتو علوم انسانی و اسلامی 2آیتالله میرباقری انقلاب فرهنگی برای تحقق تمدن دینی اجتنابناپذیر بودرئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت ضرورت انقلاب فرهنگی برای تحقق تمدن دینی و پذیرش دستاوردهای انقلاب و آرمانهای آن اجتناب ناپذیر بود به گزارش خبرنگارنشست «ضرورت انقلاب فرهنگی دوم در پرتو علوم انسانی و اسلامی»/1 رحیمپور:دانشگاهها قبل از انقلاب فرهن
نشست ضرورت انقلاب فرهنگی دوم در پرتو علوم انسانی و اسلامی 1رحیمپور دانشگاهها قبل از انقلاب فرهنگی محل ترور و اسلام ستیزی بودعضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت این روزها میبینیم که تاریخ دهه 60 از جمله انقلاب فرهنگی را تحریف میکنند در دوران قبل از انقلاب فرهنگی تمام کشور و دانگزارش مشروح فارس از دومین روز همایش هنر انقلاب اسلامی زرشناس: اگر آوینی بود چه میکرد؟
گزارش مشروح فارس از دومین روز همایش هنر انقلاب اسلامیزرشناس اگر آوینی بود چه میکرد عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه اگر آوینی امروز بود قلب فعالیتهایش مقابله با جنگ نرم بود گفت وی در دهه ۶۰ خطر غربزدگی را حس کرد که نشان میدهد حوزه فرهنگ نیاز بهگزارش فارس از دومین روز اردوی بانوان شاعر انقلاب جلیلی: اگر روشنفکران یکهزارم اسطورههایی چون شهدا را داشتند
گزارش فارس از دومین روز اردوی بانوان شاعر انقلابجلیلی اگر روشنفکران یکهزارم اسطورههایی چون شهدا را داشتند چیزی برای آنها کم نمیگذاشتندوحید جلیلی گفت اگر روشنفکران یک هزارم اسطورههایی چون شهدا را داشتند چیزی برای آنها کم نمیگذاشتند شاملو در مدح ماندلا شعر دارد اما در مدح اگزارش فارس از نشست خبری نخستین اردوی بانوان شعر انقلاب اسلامی تاکنون نگاه تخصصی به شعر بانوان وجود نداشت/ فرقی
گزارش فارس از نشست خبری نخستین اردوی بانوان شعر انقلاب اسلامیتاکنون نگاه تخصصی به شعر بانوان وجود نداشت فرقی بین دورههای آموزشی ادبی خانمها و آقایان نیستعرفان پور گفت تاکنون بحث آموزش ادبیات برای بانوان معتقد و متعهد کشورمان بسیار کمرنگ بوده و دراین سالها برنامه ویژهای برایبا حضور رحیمپور ازغدی و میرباقری برگزار میشود نشست "ضرورت انقلاب فرهنگی دوم در پرتو علوم انسانی و اسلام
با حضور رحیمپور ازغدی و میرباقری برگزار میشودنشست "ضرورت انقلاب فرهنگی دوم در پرتو علوم انسانی و اسلامی"با حضور عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم نشست "ضرورت انقلاب فرهنگی دوم در پرتو علوم انسانی و اسلامی" در دانشگاه تهران برگزار مگزارش فارس از دومین روز اردوی بانوان شاعر انقلاب /2 حدادیان: اگر فروغ در دوران ما بود با بعضی از پلشتیها در ا
گزارش فارس از دومین روز اردوی بانوان شاعر انقلاب 2حدادیان اگر فروغ در دوران ما بود با بعضی از پلشتیها در اشعار و زندگیاش مواجه نمیشدیمسعید حدادیان گفت اگر فروغ فرخزاد در دوران ما بود ما با بعضی از پلشتیها در اشعار و زندگیاش مواجه نمیشدیم خون شهدا او را با خون خود میبرد/گزارش فارس/ جزئیات تغییرات در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد/ چه کسانی منصوب، برکنار و جابجا شدند
گزارش فارس جزئیات تغییرات در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد چه کسانی منصوب برکنار و جابجا شدندسیدعباس صالحی طی حضور خود در ارشاد سعی کرد در ابتدای امر مدیران را جابه جا نکند و از توان و ظرفیت موجود استفاده کند نگاهش استفاده از نیروهای مستعد است و حتیالمقدور بهره از داخل وزارت برگزارش فارس به مناسبت بزرگداشت شیخ بهایی شیخالاسلام پایتخت صفوی چگونه زیست؟/ برخی کرامات «شیخ بهایی» به نقل از
گزارش فارس به مناسبت بزرگداشت شیخ بهاییشیخالاسلام پایتخت صفوی چگونه زیست برخی کرامات شیخ بهایی به نقل از علمای اسلامروایت شده علامه مجلسی از شاگردان شیخ بهایی در خواب شیخ را دید که به او درباره نگارش شرح احادیث خاندان پیامبر ص توصیه کرد علامه مجلسی شرح من لایحضره الفقیهحجتالاسلام محققداماد در نشست «بررسی حقوق اقلیتهای دینی»: هیچگاه در جامعه اسلامی شهروند درجه ۱ و ۲ نداشتها
حجتالاسلام محققداماد در نشست بررسی حقوق اقلیتهای دینی هیچگاه در جامعه اسلامی شهروند درجه ۱ و ۲ نداشتهایماستاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به مرزبندی مذهبی در تاریخ اسلام گفت هیچگاه در جامعه اسلامی شهروند درجه ۱ و ۲ نداشتهایم و محدود کردن شهروندان بر اساس تفاوت مذهب وسی دومین نشست کارگروه هویت و همبستگی ملی برگزارشد
سهشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸ ۲۲ سی دومین نشست کارگروه هویت و همبستگی ملی با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی مذهبی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و معاونان فرهنگی دانشگاههای عضو این کارگروه در وزارت علوم برگزار شد بهگزارش فارس از نخستین روز اردوی بانوان شعر انقلاب امینی: شعر هیچ کس دور از دسترس نقد نیست
گزارش فارس از نخستین روز اردوی بانوان شعر انقلابامینی شعر هیچ کس دور از دسترس نقد نیستاسماعیل امینی در توصیه به شاعران جوان حاضر در اردو گفت بخش رعایت ادب اساتید یک بخش است اما مسئله نقد شعر چیز دیگری است و هیچ کس برای نقد دور از دسترس نیست به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارسگزارش فارس از مراسم اختتامیه اردوی بانوان شعر انقلاب قزوه: شاعران باید نسبت به تحولات سوریه حساس باشند
گزارش فارس از مراسم اختتامیه اردوی بانوان شعر انقلابقزوه شاعران باید نسبت به تحولات سوریه حساس باشندعلیرضا قزوه شاعران حلقه آفتابگردانها را به رصد اتفاقات روز جامعه مسلمین به ویژه کشور سوریه فراخواند و گفت مَثَل ما و سوریه مَثَل دو خانه چوبی همجوار است که اگر یکی از این خانههگفتوگوی متفاوت و صریح فارس با «مجید پورولی» درباره فرهنگ رفتار خارج از قلمرو مکتب اهلبیت بیفرهنگی است/مدیرا
گفتوگوی متفاوت و صریح فارس با مجید پورولی درباره فرهنگرفتار خارج از قلمرو مکتب اهلبیت بیفرهنگی است مدیران فرهنگی باید پاسخگو باشند با مفاهیم تخصصی دینی کودکان را فراری میدهندمجیدپورولی گفت تنها راه برون رفت از بن بست فرهنگی رجعت به فرهنگ ناب شیعی است کسی که سواد مذهبی ندعضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: از مضرات ماهواره ضعف تقیدات دینی و بلوغ زودرس است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از مضرات ماهواره ضعف تقیدات دینی و بلوغ زودرس است فرهنگ > مدیریت فرهنگی - ایسنا نوشت عضو کمیته تخصصی تدوین سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ایجاد روابط ناسالم در درون خانوادهها به دلیل ضعف تقیدات دینی و بلوغ زودرس در جوانانگزارش فارس از مراسم بزرگداشت حسن انوری حدادعادل: رهبر انقلاب از انتشار «فرهنگ سخن» بسیار خوشحال شدند
گزارش فارس از مراسم بزرگداشت حسن انوریحدادعادل رهبر انقلاب از انتشار فرهنگ سخن بسیار خوشحال شدندغلامعلی حدادعادل گفت همان ابتدای چاپ فرهنگ سخن رهبر معظم انقلاب این مجموعه را در نمایشگاه کتاب دیدند و بر آن تأمل کرده بودند و خوشحالی خودشان را از انتشار چنین فرهنگ لغتی اعلام کرگزارش فارس از همایش تصویر قلم رد اندیشههای آوینی را میتوان در حاتمیکیا و مجیدی دید/آوینی معتقد بود سینما به
گزارش فارس از همایش تصویر قلمرد اندیشههای آوینی را میتوان در حاتمیکیا و مجیدی دید آوینی معتقد بود سینما به راحتی از کنار انقلاب گذشته استبه تعبیر علیرضا رضاداد مشاور عالی رئویس سازمان سینمایی در سینمای ایران میتوان رد اندیشههای شهید آوینی را در آثار ابراهیم حاتمیکیا و مجید-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها