تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806643703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمهوری اسلامی ایران آماده همکارهای مشترک با یونسکو است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : جمهوری اسلامی ایران آماده همکارهای مشترک با یونسکو است تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری های مشترک و تعامل تنگاتنگ با یونسکو در جهت عملیاتی کردن برنامه های منطقه ای این سازمان است.


به گزارش گروه فرهنگی ایرنا ، علی جنتی دردیدار با خانم ایرینا گئور گوییوا بوکوآ اظهار کرد یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد)
جایگاه برجسته ای در عرصه جهانی دارد و ماموریت های آن در حوزه های فرهنگی، آموزشی، علوم و ارتباطات بسیار گسترده است.
وی با اشاره براین که یونسکو نقش موثری در تبادل دیدگاه ها و تعامل ملت ها در تمامی حوزه ها به خصوص فرهنگ دارد، گفت : امیدوارم با حضور نمایندگان یونسکو در ایران، تصویر روشنی از وضعیت میراث فرهنگی جمهوری اسلامی به جامعه بین الملل ارایه شود.
براساس گزارش سه شنبه شب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جنتی ضمن ابراز خرسندی از چگونگی همکاری یونسکو با کشورمان گفت: ثبت آثار تاریخی و آثار ناملموس ایران در فهرست جهانی به وسیله این سازمان جای تقدیر و تشکر دارد.
در این دیدار حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، علی مراد خانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و احمد جلالی سفیر ایران در یونسکو، رییس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران ، رییس کابینه مدیر کل یونسکو و محمدرضا سعید آبادی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکوحضور داشتند.
جنتی همچپنین از آمادگی کشورمان برای برگزاری کنفرانس های مشترک با یونسکو و کشورهای منطقه خبرداد و گفت : برپایی هفته های فیلم کوتاه و مستند ، نمایشگاه های عکس ، گرافیک و کاریکاتور از دیگر محورهایی است که دو طرف می توانند در تعامل با یکدیگر برنامه های مشترک اجرا کنند .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تصویب پیشنهاد رییس جمهوری در مورد مبارزه جهان عاری خشونت و افراطی گری از سوی مجمع عمومی سازمان ملل را مورد توجه قرار داد .
وی همچنین گفت که ایران آماده همکاری با یونسکو برای اجرای سمفونی صلح است .
جنتی با بیان اینکه کشورمان دارای موزه ای غنی از فعالیت های سینمایی و فیلم با عنوان ˈفیلمخانه ملیˈ است ، گفت : در این مکان فیلم های غنی ایرانی و خارجی نگهداری می شود و آماده کمک به راه اندازی آرشیو سمعی و بصری برخی کشورهای منطقه از جمله عراق و افغانستان هستیم .
وی گفت که ایران و یونسکو می توانند در زمینه برگزاری جشنواره ها و ساخت فیلم - آیین و سنت های ایران و کشورهای منطقه را به تصویر می کشد - همکاری کنند .
وزیر ارشاد در بخش دیگری از اظهارت خود با اشاره به فعالیت ها و وظایف این وزارتخانه ادامه داد: مسئولیت مجموعه فعالیت های فرهنگی و رسانه ای به جز فعالیت های سازمان صدا و سیما برعهده این وزارتخانه بوده و فعالیت های حوزه فیلم، موسیقی، هنرهای تجسمی و نمایشی، فعالیت های مطبوعاتی و نشریات از جمله این فعالیت ها است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های فرهنگی در خارج از کشور را از طریق خانه های فرهنگ و صدور مجوز بسیاری از فعالیت های فرهنگی از جمله صدور پروانه نشر و ... را از دیگر فعالیت های این وزارتخانه برشمرد و گفت: عمده این فعالیت ها توسط بخش خصوصی انجام می شود و فقط بخش اندکی از آن توسط وزارت ارشاد پیگیری می شود ، بنابر سیاست دولت تدبیر و امید در تلاش برای واگذاری تمامی امور به بخش خصوصی است ..
جنتی با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی ایران افزود: در این نمایشگاه همه ناشران داخلی و بسیاری از ناشران بین المللی حضور دارند .
از نظر وی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نه تنها محلی برای عرضه کتاب های منتشر شده ناشران داخلی و خارجی شرکت کننده است بلکه باشگاهی فرهنگی است که نشست های مختلف با هدف تبادل افکار و آرای اندیشمندان و نخبگان برگزار می شود.
وی ادامه داد: در طول برگزاری 10 روزه نمایشگاه، میلیون ها نفر از سراسر کشور برای حضور، بازدید و خرید آثار مورد نیازشان در آنجا حضور می یابند .
وزیر ارشاد ارایه بن خرید کتاب به دانشجویان و برخی استادان با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور را از دیگر اقدامات این وزارتخانه در ایام برگزاری نمایشگاه برشمرد.

** ضرورت پیوند میان سنت و مدرنیته
براساس این گزارش ، مدیرکل یونسکو در سخنانی لزوم پیوند میان میراث، سنت و مدرنیته را مورد توجه قرار داد و گفت : بسیاری از ایده ها درباره آزادی خلاقیت از میراث نشات می گیرد و پیشنهاد رییس جمهوری ایران به سازمان ملل با عنوان جهان عاری از خشونت کاملا با منشور یونسکو سازگار است.
بوکوآ با اشاره به پیشنهاد کشورمان برای گفت و گوی تمدن ها در دهه 1990 میلادی افزود : در این دهه یونسکو از نظر تعاملات فرهنگی، ارتباطات زیادی با ایران برقرار کرد.
وی گفت: برای مبارزه جهانی با افراطی گری و خشونت لازم است افراد آموزش دیده تربیت کنیم و از افراد فرهنگی و هنری کمک بگیریم.
مدیر کل سازمان یونسکو با یادآوری اهمیت فرهنگ و هنر دوران معاصر اظهار کرد باید جهان را به سمت توسعه پایدار سوق داد که فرهنگ نقش بسزا و عنصر کلیدی در این توسعه را ایفا می کند.
وی با اشاره به دستور جلسه ماه آینده یونسکو با موضوع فرهنگ و توسعه ادامه داد: حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران را برای حمایت از برنامه های فرهنگی یونسکو خواستاریم .
بوکوآ با تاکید بر وجود تنوع فرهنگ و هویت در جهان گفت: بدون شناسایی فرهنگ و هویت های مختلف جهان نمی توانیم دنیای پایدار داشته باشیم بنابراین در شناسایی آن باید کوشا بود.
مدیرکل یونسکو پنج روز پیش برای دیدار و گفت وگو با مسئولان حوزه های مختلف سیاسی و فرهنگی کشور و بازدید از چند شهر تاریخی کشورمان به ایران سفر کرد سفر خانم بوکوا نخستین سفر یک مقام سازمان ملل پس از 10 سال به ایران است .
فراهنگ (1)**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن