تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820096997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندارانزلی: شوراهای روستا از تغییرکاربری غیرمجاز اراضی جلوگیری کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرماندارانزلی: شوراهای روستا از تغییرکاربری غیرمجاز اراضی جلوگیری کنند انزلی - ایرنا - فرماندار انزلی از شوراهای روستایی خواست با کمک نیروی انتظامی، جلوی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای بی رویه را بگیرند.


به گزارش ایرنا، ˈ قاسم روحانی فر ˈ عصر سه شنبه در جلسه تجلیل از شوراهای شهر و روستا با اشاره به نقش مهم شوراهای روستایی در عمران و آبادانی مناطق خود اظهار کرد: مراقب برداشت شن و ماسه از سواحل و بستر رودخانه های مناطق خود بعنوان عامل تخریب محیط زیست باشید.
وی همچنین خواستار نظارت شوراها بر اجرای پروژه های عمرانی و مدیریت دفع زباله شد.
فرماندارانزلی از شوراها خواست تا برنامه ریزی و پروژه نویسی را در اولویت دستور کار خود قرار دهند.
*مسئولان ملزم به همکاری با شوراها هستند
نماینده انزلی در مجلس نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت شوراها بعنوان سرمایه نظام، مسئولان را ملزم به همکاری با شوراها دانست .
ˈ حسن خسته بندˈ خاطرنشان کرد : شوراها نیز باید وظایف خود در زمینه نظارت ، تفحص ، تذکر و استیضاح و سئوال از مسئولان را در چارچوب قوانین انجام دهند .
وی با اشاره به پیش بینی خشکسالی تصریح کرد : اقداماتی برای استفاده از آب تالاب جهت کشاورزی صورت گرفته است.
وی تامین 24 میلیارد ریال اعتبار برای تامین اب شرب سالم 13 روستا از کپورچال تا آبکنار را از جمله اقدامات انجام شده برای کمک به روستاها عنوان کرد.
نماینده انزلی در مجلس خاطرنشان کرد: تمامی روستاهای انزلی از نعمت گاز بهره مند شده اند .
خسته بند از شوراهای روستایی خواست با نظارت دقیق بر امور روستاهای خود، جلوی تخلف در بخش های مختلف را بگیرند.
وی ادامه داد : تلاش می کنیم یک خط مسیر کنارگذر را زیر ترافیک ببریم و احداث راه های دسترسی به پل انزلی نیز به زودی شروع می شود.
*شوراها فرصت های زیادی را درون خود دارند
امام جمعه انزلی نیز در ادامه گفت: شأن همه مسوولان و منتخبان جز انجام وظایف و تعهدات ومسئولیتهایشان نیست .
حجت الاسلام ˈ سید داوود موسویˈ با اشاره به نهادینه شدن جایگاه شوراها خاطرنشان کرد: همه دولتها اصل را بر خدمت و شما نیز بنا را بر خدمتگذاری بر مردم قرار داده اید .
وی تصریح کرد: شوراهای انزلی فرصتهای زیادی را در خود دارد که اگر درست استفاده شود هیچ دغدغه بیکاری در شهرستان وجود نخواهد داشت .
*لزوم اجتناب از اختلافات سیاسی
همچنین رییس شورای شهر انزلی در این جلسه حضور 170 هزار عضو شوراهای شهر و روستا در کشور را نشان دهنده وجود مردمسالاری دینی در کشورخواند.
ˈ محمد رضا بدیعی فرˈ با اشاره به اهمیت عملکردشوراها در توسعه شهری به اعضای شورا توصیه کرد با کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و گروهی برای رضای خدا وخدمت به مردم بکوشند.
رییس شورای بخش مرکزی شهرستان بندرانزلی نیز در این نشست؛ واگذاری امور به شوراها را موجب تسریع خدماترسانی، رفع تبعیض ، حذف نابرابری ، یکسان سازی محیط ، اجرای عدالت اجتماعی و تقویت نظارت اجتماعی خواند.
ˈ محمد هادی نژادˈ اظهار کرد : با این وجود هنوز اهمیت این جایگاه دیده نشده و شوراهای روستایی با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند.
وی نبود درآمد مستقل ، پایین بودن حدود اختیارات و خلاءهای قانونی ، عدم همکاری متقابل مسئولان دستگاه ها و سازمان ها و ضعف و نبود آموزش های مستمر برای اعضا را از مهمترین چالش های شوراهای اسلامی روستاها عنوان کرد .
رییس شورای بخش مرکزی شهرستان بندرانزلی در خاتمه با اشاره به اینکه چالشهای موجود موجب اختلال در مدیریت منطقه ای خواهد شد متذکر شد: باید با استفاده از فرصتهای موجود نارسایی ها و تنگناهای موجود را برطرف و شوراها را از حالت رکود خارج و کارامد کنیم .
شهرستان انزلی با 132 هزار نفر جمعیت شامل حدود 110 هزار نفر جمعیت شهری و 28 روستا با حدود 22 هزار نفر جمعیت دارای 87 عضو شوراهای روستایی و 11 عضو شورای شهر است.ک/2
620/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن