تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818116959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امین زاده : باید ساز وکار لازم برای کاهش شکایت پیش بینی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امین زاده : باید ساز وکار لازم برای کاهش شکایت پیش بینی شود تهران- ایرنا- «الهام امین زاده»معاون حقوقی رییس جمهوری تاکید کرد : برای کاهش شکایات باید ساز و کار لازم پیش بینی شود.


به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ایرنا، وی روز سه شنبه در حاشیه پنجمین نشست مشترک قضات و معاونین و مدیران دستگاه های اجرایی در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد که آمار شکایات بالا است و باید برای کاهش آن ساز و کاری پیش بینی شود.
وی افزود: آمار بالای شکایت برای همه مشکلاتی ایجاد کرده و در این زمینه پیشنهاداتی داریم .
معاون رییس جمهور با اشاره به اصل 34 قانون اساسی در حوزه مسایل رسیدگی به مشکلات مردم، دادخواهی را حق همه مردم دانست و ادامه داد: این دادخواهی مورد پذیرش قرار گرفته و رسیدگی آن به دیوان عدالت سپرده شده است.
امین زاده همچنین بر استفاده از متخصصان حقوقی در جایگاه معاونان حقوقی تاکید کرد و افزود: معاونان حقوقی باید از متخصصان حقوق انتخاب شده باشند تا بتوانند در هنگام ورود به دعاوی، کارشناسانه انجام وظیفه کنند.
وی ادامه داد: برای ایجاد انگیزه در دستگاه های حقوقی، آنهایی که در دعوا بر سر حفظ بیت المال پیروز می شوند، باید مشوق هایی دریافت کنند.
امین زاده تصریح کرد، در مورد کاهش دعاوی باید برداشت صحیح از قوانین داشته باشیم از جمله امور معاونت حقوقی باید در این زمینه شفاف سازی کند.
وی اخذ مشاوره های تخصصی، الزام بخش های مختلف برای استعلام از بخش های حقوقی، استفاده از ساز وکار برای کاهش حل اختلاف و تشکیل مراکز بیطرف را در این راستا کارآمد دانست.
معاون حقوقی رییس جمهور در مورد تهیه منشور حقوق شهروندی گفت: قبل از تهیه حقوق شهروندی استعلاماتی انجام شد و سپس بخش های مربوط به دستگاه های اجرایی را خواستیم و در حوزه بخش و آموزش از آنها سووال شد که در حفظ حق شهروندی چه کارهایی انجام داده اند.
وی رابطه کارشناسی دستگاه ها و دولت را ضروری عنوان کرد.
امین زاده افزود: در کمیته 76 قانون برنامه پنجم توسعه، تعدادی زیادی از قوانین تامین اجتماعی اصلاح شد که به کاهش دعاوی کمک کرده است.
اجتمام(3)**9022**9317**9185**1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن